Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 4 september 2014

sunqan

Vinös
Men vi skall kunna ha ngt att dricka innan vi hamnar på hemmet också (gäller bara gubbarna/gummorna på forumet)


:sluta: det blir dyrt det här.
man behöver ju inte köpa och lagra själv :) det finns det ju andra som gör mot bealning :)
fast det är klart... med tanke på det rådande politiska klimatet, måste man väl ta saken i egna händer om man vill uppnå syftet :-( så ja - det kan bli dyrt...
förresten så vill man säkert ha nåt att dricka även om man hamnar på "hemmet"...
 

Mattias Schyberg

Administratör
Men vi skall kunna ha ngt att dricka innan vi hamnar på hemmet också (gäller bara gubbarna/gummorna på forumet)
Med det resonemanget så kan jag även meddela att det är hög tid att börja rensa upp bland dina vinskatter, dvs dricka upp dem på väl valda BYOB som hålls centralt I Göteborg. Du blir trots allt inte yngre, möjligen visare och ännu generösare. ;)
 
Trådskapare
Skrutt

Skrutt

Medlem
Jag älskar Barolo...

Förhoppningsvis kommer det några bra flaskor hit med. Hoppas på att toppvinerna från Luciano Sandrone kommer nu i Oktober.
Har fått veta av vad som borde vara en säker källa att Sandrones 2010 Cannubi Boschis släpps på SB 5:e dec, 700 kr.
Le Vigne kan dyka upp i BS, isåfall säkerligen mycket dyrare.
 

Rexel

Medlem
Har fått veta av vad som borde vara en säker källa att Sandrones 2010 Cannubi Boschis släpps på SB 5:e dec, 700 kr.
Le Vigne kan dyka upp i BS, isåfall säkerligen mycket dyrare.
Som den barolo fantast man är så hoppas jag det stämmer, väntar på leverans av Vietti ravera 2010 som gräver hål i lädret:confused:, men det är det värt:)
 
Trådskapare
Skrutt

Skrutt

Medlem
Som den barolo fantast man är så hoppas jag det stämmer, väntar på leverans av Vietti ravera 2010 som gräver hål i lädret:confused:, men det är det värt:)
Det är importören som är källan så säkrare blir det inte. Ja, förhoppningsvis är vi lagom många som tycker det är värt det, så att ingen äkta fantast blir helt utan. Det är synd att dessa viner inte blir kvoterade webblanseringar, för nu finns risken att några rikemän knappar in 12 flaskor eller ännu mer och sedan är det slut.
 

Rexel

Medlem
Det är importören som är källan så säkrare blir det inte. Ja, förhoppningsvis är vi lagom många som tycker det är värt det, så att ingen äkta fantast blir helt utan. Det är synd att dessa viner inte blir kvoterade webblanseringar, för nu finns risken att några rikemän knappar in 12 flaskor eller ännu mer och sedan är det slut.
Yepp, får hoppas man har tillgång till dator när släppet! Får väl lägga in möte i kalendern så man inte blir uppbokad på annat:)
 

chambertin

Medlem
Har fått veta av vad som borde vara en säker källa att Sandrones 2010 Cannubi Boschis släpps på SB 5:e dec, 700 kr.
Le Vigne kan dyka upp i BS, isåfall säkerligen mycket dyrare.
Brukar inte Cannubi Boschis vara dyrare än Le Vigne (ser så ut i alla fall när jag kollar runt på nätet) ?
 
Trådskapare
Skrutt

Skrutt

Medlem
Brukar inte Cannubi Boschis vara dyrare än Le Vigne (ser så ut i alla fall när jag kollar runt på nätet) ?
Jag antog/antar att de 100 Vinouspoängen fick importören att begära ett högt pris, som SB inte ville acceptera. Varför skulle SB annars tacka nej till att lansera vinet?
 

energia

Medlem
Värt och värt, 2010:an har ett snitt på 97 poäng på CT (4 omdömen) och 2009:an har 91,7 (6 omdömen). Viss skillnad verkar det helt klart vara, även om man inte skall stirra sig blind på poäng. :)

Spontant så känns det inte fel att vänta...

Välkommen till forumet förresten! :)

Tack! Hittade precis detta eminenta forum, sitter mest på whiskyforum annars, men har på senare tiden börjat odla vinintresset lite extra :) Därav inköp av lagrinsskåp som nu skall fyllas, så jag behöver lite tips på bra viner som passar för lagring :)

Det är ju inte lätt, en riktig djungel detta..
 

Larseman

Medlem
Tack! Hittade precis detta eminenta forum, sitter mest på whiskyforum annars, men har på senare tiden börjat odla vinintresset lite extra :) Därav inköp av lagrinsskåp som nu skall fyllas, så jag behöver lite tips på bra viner som passar för lagring :)

Det är ju inte lätt, en riktig djungel detta..
Välkommen, du har hittat hem! :D
 
Toppen