Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 5 juni 2014

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Intressant är att i år så kommer inte La Tâche att släppas via Systembolaget.
De tyckte väl att det räckte med tre andra "La" på torsdag? :) Och nog såldes det också några få flaskor Romanée-Conti på webblansering förra året?
Det är lite störande att det nu verkar ha blivit en vana från SB att lägga DRC och Guigal i samma webblansering, eftersom jag gillar båda. Man måste ju inte lägga dem i samma lansering bara för att de båda importeras av Vinunic. Fast det är klart, det är ju skonsammare för plånboken att de lägger upp det på detta sätt...
 

sunqan

Vinös
Det är väl helt i sb:s anda? Om ett visst vin tar slut, är det ju bara att ta ett annat i samma segmemt...har vi tur inför de det i webshoppen - när man hämtar ut sin beställning av krug 1988, får man veta att det var slut och att man fått 4 flaskor yellow tail chardonnay istället.
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Hur stor är chansen att få via webben? noll?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Hur stor är chansen att få via webben? noll?
Om du är som Lucky Luke - drar snabbare än din egen skugga (och dessutom tursam) - är nog chansen hygglig. En del här på forumet (inte jag) verkar ju alltid få tag på flera flaskor av släpp som tar slut på mindre än en sekund.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Filma nyfödandet.
Filma bungey jumpet.
Filma uppskärandet av fina steken.
(Aj! Och fingret!)
Filma, fota, filma, dokumentera, twittra, fäjsbokka, jaga LIKES och fotostriiima...

Jag är omodern.
Och sover bättre, iaf några andra nätter än inatt...
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Offer är en sort.
Det finns andra sorter.

OFFER får aldrig det de efterfiker - och är lyckliga med det.
Andra sorter får det de efterfiker - och är lyckliga med det.
 

Jos

Medlem
Jäklar, idag gick det fort! Jag försökte verkligen men misslyckades fatalt!

Och givetvis så kraschar Stora Satans vidriga hemsida. De lär sig aldrig...
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Sa någon Lucky Luke?? Eller var det Alexander Lukas?

Dina bokningar

Varunr
Namn
Förpackning
Antal
Pris
Total
92119
Romanée-St-Vivant Grand Cru Domaine de la Romanée Conti
Helbutelj (750 ml)
1
6975,00
6975,00
 
  • Like
Reactions: Jos

Jos

Medlem
Lite bitter att jag inte fick något men i alla fall skönt att det gick ett gäng flaskor till forumet!

Ser fram emot Vinferno om ett gäng år :p
 
Toppen