Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 6 maj 2021

MarkusJ

Medlem
Blir det släpp av Monprivato vid nästa lansering nu istället? Känns ju inte så rätt att släppa på den någon gång under dagen sådär lite random iaf.
 

Domaren

Rookie som leker Italien.
Blir det släpp av Monprivato vid nästa lansering nu istället? Känns ju inte så rätt att släppa på den någon gång under dagen sådär lite random iaf.
De har ju plockat bort den från listan nu..
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
skippade Nonnenberg helt? Då jag inte är så familjär med Breuer så funderade jag på att klicka den med
Japp jag skippade den också. Såg att den fanns kvar väldigt länge, så var skönt att man inte slösade fingret på den.. ;)
 

Dovberg

Medlem
Lyckades boka en Schlossberg magnum på mobilen, men misslyckades på jobbdatorn. Komiskt nog lyckades jag inte boka en enda på halvmagnum varken på datorn eller mobilen, men eftersom magnumen var i högsta prio så är jag supernöjd över dagens fångst :D
 

flambadou

Medlem
yolo?
 

Attachments

  • Screenshot 2021-05-06 at 10.03.08.png
    Screenshot 2021-05-06 at 10.03.08.png
    256,7 KB · Visningar: 159

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Lyckades boka en Schlossberg magnum på mobilen, men misslyckades på jobbdatorn. Komiskt nog lyckades jag inte boka en enda på halvmagnum varken på datorn eller mobilen, men eftersom magnumen var i högsta prio så är jag supernöjd över dagens fångst :D
Wow grattis!
 
Som ofta prioriteras restaurang av vinimportören. Undertecknad har för övrigt redan köpt 6 flaskor, hälften av vad hela Sverige får dela på, till ett lägre pris än vad de släpps för via SB. Det är inte att undra på att vinintresserade söker utomlands.

Det har kommit in 120 st flaskor men SB lyckades med konststycket att endast lägga upp 12 st på lanseringen. Detta håller på att korrigeras...

Och jag som klagade på importören :)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Står fortfarande i kö för både 14 och 9 dock så kan möjligtvis kanske få en i framtiden om jag har lite tur *host* ;)
Hehe, ja alla möjlighet finns när vi drar ihop en trevlig riesling-povning på forumet ;)
Förstår nu efter att man läst lite om dessa i det släppet, vilka guldkorn man sitter på.
 

Martin F

Medlem
Blev en Schlossberg på halvmagnum efter mycket krånglande med vinbudgeten. Ett evigt ommöblerande mellan tillfälliga släpp och andra inplanerade inköp. Märkligt nog räcker inte landstingetlönen alltid till dessa månatliga vansinnesköp.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Blev en Schlossberg på halvmagnum efter mycket krånglande med vinbudgeten. Ett evigt ommöblerande mellan tillfälliga släpp och andra inplanerade inköp. Märkligt nog räcker inte landstingetlönen alltid till dessa månatliga vansinnesköp.
Nej livet är fasiken orättvist, när vissa har råd att köpa 2-3 lådor av viner för 3-5000 kr flaskan...
Själv får man nöja sig om man har råd med 1 Gaja Sperss -16, som jag fortfarande vaknar kallsvettig om nätterna och tänker på..
 

Berka

Medlem
Blev en magnum och en vanlig Schlossberg
 

Attachments

  • 7DF5EBCD-0807-4FEB-A0A2-DB2251AB2849.png
    7DF5EBCD-0807-4FEB-A0A2-DB2251AB2849.png
    87,9 KB · Visningar: 102
Toppen