Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 7 mars 2019

upload_2019-3-7_10-3-26.png


Köplats suger som man säger. Den ville jag verkligen ha.
 

davve700

Medlem
Fick två av varje på de röda :) Kan fan lova att jag tryckte först av alla.. Satt med med fingret på musen och räknade ner sekunderna :p
 

LarsW

Medlem
Satt och uppdaterade sidan 09:59. Siktat in mig på Rosén.
Då gick ett larm.:neej:
Sprang o kollade. Var falsklarm.:mad:
Springer tillbaka ännu snabbare. Uppdaterar innan 10:01... :nagelbitare:
Fullbokat! :raseri: :vägg:

Tråkigt! Tänkte att detta var en rosé som faktiskt kunde ha ändrat lite på mina fördomar om dessa viner i allmänhet.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Satt och uppdaterade sidan 09:59. Siktat in mig på Rosén.
Då gick ett larm.:neej:
Sprang o kollade. Var falsklarm.:mad:
Springer tillbaka ännu snabbare. Uppdaterar innan 10:01... :nagelbitare:
Fullbokat! :raseri: :vägg:

Tråkigt! Tänkte att detta var en rosé som faktiskt kunde ha ändrat lite på mina fördomar om dessa viner i allmänhet.
Synd! Men du kan kanske få testa detta ändå? Typiskt BYOB- vin ;)
 
Nej!
Den andra kör man snabbt i Sodastream så har man en Selosse Rosé...
Och den gosar man också med själv...

:oops:

Spot on :).

Var hos Selosse och fick förmånen att träffa Anselme Selosse. Då vi provade lite olika viner, bland annat Exquise fick jag en klar association, Vina Tondonia. Jag hasplade ur mig, "this really reminds me of a white Rioja, Viña Tondonia". Anselme blev helt tyst, tittade på importörern, som tittar på mig med en något anklagande blick (gör det lite mer dramatiskt här :) ) och sedan lämnar Anselme rummet utan att säga något

Han återkommer efter någon minut med en flaska av en urdrucken Viña Tondonia Blanco Gran Reserva, glatt pekande på flaskan "I love this" och var uppenbart inte alls upprörd över min association, snarare tvärt om.

Bilden nedan är tagen efter vi provat lite mer, därav den något suddiga skärpan :)

16729407_10154332647251188_5812295791873940313_n.jpg
 
Last edited:
Toppen