Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 7 mars 2019

Daniel A

Administratör
Spot on :).

Var hos Selosse och fick förmånen att träffa Anselm Selosse. Då vi provade lite olika viner, bland annat Exquise fick jag en klar association, Vina Tondonia. Jag hasplade ur mig, "this really reminds me of a white Rioja, Viña Tondonia". Anselme blev helt tyst, tittade på importörern, som tittar på mig med en något anklagande blick (gör det lite mer dramatiskt här :) och sedan lämnar Anselme rummet utan att säga något

Han återkommer efter någon minut med en flaska av en urdrucken Viña Tondonia Blanco Gran Reserva, glatt pekande på flaskan "I love this" och var uppenbart inte alls upprörd över min association, snarare tvärt om.

Bilden nedan är tagen efter vi provat lite mer, därav den något suddiga skärpan :)

Visa bifogad bild 16073
Underbar anekdot! Jag har alltid hållit Tondonias vita viner som något av det bästa som finns. :)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Nu när jag fick tag i 2 stycken Pierre Peters, så förstår jag ju hur besvärlig årgång 2011 var i champagne.
Hur många flaskor på magnum kan han buteljerats och vad är hans vanliga siffror i magnum?
Småpartisläppet 8.e hade ju ett par extra flaskor av 750ml såg jag. Men förstår att magnum är mer eftertraktat och klart färre flaskor.
Någon som har lite siffror? :)
 

davve700

Medlem
När jag skulle hämta ut mina catena och röda tondonia idag så har sb lyckats blanda ihop tondonian så att det var 06or istället för 95an gran.. just my luck..:/ de skulle försöka fixa det och höra av sig imorgon.. to be continued :)
 
Toppen