Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 9 oktober 2014

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Haha, nej det stämmer ju.. Undrar hur den slunkit igenom SB kontroller...
Kontroller?
De kontrollerar bara priset, din leg. så att du inte är under 20 och far illa i samhället pga. tidigt alkoholmissbruk av franska 1'er cru-viner, samt att du inte har minsta uns alkohol i kroppen när du ska handla. Den viktigaste frågan är ju faktiskt den svenska folkhälsan, så vad spelar det egentligen för roll med rött eller vitt?
 

energia

Medlem
Kontroller?
När man lägger upp produkten som leverantör, så kontrolleras den av respektive produktgruppsansvarig. Måste vara någon på SB som inte har koll alls, men det är nog främst leverantörens fel som angett fel vintyp vid offertskapningen i leverantörsportalen.
 

Håkan

Medlem
Domaine Leflaive ligger absolut i topp vad gäller vit Bourgogne och är en av mina personliga favoriter. Clavoillon är en Premier Cru men anses vara ett av de sämre. Jag tycker priset är rätt okej, det kostar att ligga på topp.
 
Hög kvalitet och högt anseende. Domaine Leflaives Montrachet är, tillsammans med DRC Montrachet, i princip det dyraste vita vinet du kan hitta.

Coolt, jag blandade först ihop domaine Leflaive med Olivier Leflaive och förstod då inte prisbilden. Efter en snabb empirisk prisundersökning medelst winesearcher samt att jag kollade igenom några franska sidor, så framstår SBs pris som konkurenskraftigt i sammanhanget, dock givetvis mycket pengar.
 

Håkan

Medlem
De gånger jag provat Clavoillon har jag nog varit lite besviken. Jag skulle nog satsa på 10or från Remi Jobard (Meursault) för en lägre penning. Fast 11 är en riktigt bra årgång för vitt.
 

mmh

Medlem
Jag råkade faktiskt smaka 2011 Domaine Leflaive Clavoillon igår hos Handford i London. Den var lite sluten, men visserligen god. Intensiv och mineralisk smak och då aromerna börjar öppna sig om något år blir den säkert jätte bra. Enligt min begränsade erfarenhet av Leflaive så blir de fantastiska med 10-15 år på nacken. Priset på SB är definitivt konkorrenskraftigt med tanke på att Handford säljer den för £82.95.
 

mmh

Medlem
Jag glömde skriva att trots det ganska positiva omdömet ovan, så var vinet lite tråkigt och levde inte alls upp till mina förväntningar (speciellt med tanke på priset). Egentligen tycker jag att Leflaives instegsvin, Bourgogne blanc levererar avsevärt mera bang for the buck. Även den åldras fantastiskt. Har en 2001a kvar hemma som jag nog snart skall korka upp...
 
Trådskapare
A
Fan, såg det nu också.
Då kan man slappna av med avtryckarfingret.
Man får väl anta att dom dyker upp nästa webbsläpp ?

Kanske en tappad låda hos centrallagret. Sitter själv på skakig uppkoppling i Tyskland så kanske för mig ändå :), om vinet kommer upp vill säga
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Två viner som skulle lanserats på webblanseringen den 9 oktober har försvunnit från leverantörens lager, och kommer därför inte kunna lanseras. Vinerna är:
* 92487-01 Gevrey-Chambertin Clos St Jacques Domaine Armand Rousseau 2011
* 95707-01 Chambertin Domaine Armand Rousseau 2011


Läste detta på bolagets hemsida alldeles nyss.
Försvunnit från leverantörens lager ?? WTF
 
Trådskapare
A
Två viner som skulle lanserats på webblanseringen den 9 oktober har försvunnit från leverantörens lager, och kommer därför inte kunna lanseras. Vinerna är:
* 92487-01 Gevrey-Chambertin Clos St Jacques Domaine Armand Rousseau 2011
* 95707-01 Chambertin Domaine Armand Rousseau 2011


Läste detta på bolagets hemsida alldeles nyss.
Försvunnit från leverantörens lager ?? WTF
Konstigt att de två minst eftertraktade vinerna försvann :oops:
 

energia

Medlem
Någon som vet vad som händer med överblivna produkter från webblanseringen? T.ex fanns det gott om 99395 - Brunello di Montalcino Il Greppo, men den går inte att hitta på SB längre…
 
Toppen