Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblanseringar 14:e och 28:e april 2016

Tyvärr bara en Ravenau 2013. Hade siktat på en Ravenau 2011 också, att lägga till de två jag lyckades komma över på förra släppet...
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Någon som någonsin har fått något på en köplats? Nej trodde väl inte det...
Jo, en eller två gånger har jag faktiskt fått napp på köplats. Definitivt en Clos Ste Hune (som det kanske inte är jättedrag i) och möjligen också någon Bourgogne som inte direkt var i DRC-attraktivitet. Åtminstone i fallet Clos Ste Hune så ringde de och frågade om jag fortfarande var intresserad.
 
Köplats på 2013. Men om man lägger ihop alla som lyckats få en flaska bara av de som är aktiva här och som bemödat sig att skriva en rad och rapportera in resultatet, så blir det ju inte lika tokigt utfall som man kunde tänka sig ändå. Fanns ju inte så många flaskor. Tycker nog det verkar funka hyfsat transparent och så. En hel del trevliga viner som släpps på weblanseringen och små partier faktiskt. Ibland kan jag känna att det är tur att dyrgriparna tog slut innan jag hann spendera hushållskassan på lyx-viner (AoM-språk för viner i prisklassen över 99kr)

Att efterfrågan så vida överstiger utbudet - vid varje släpp - är ju bara en funktion av marknadsstrukturen. Har för mig att det finns studier som pekar på att bara det att vi har ett fåtal aktörer på livsmedelsgrossistsidan tillsammans med en extrem koncentration av matinköp via supermarkets (bara Sverige och Finland ser så här annorlunda ut i hela EU) förmodligen håller matpriserna uppe litet väl högt. Och på den här marknaden är det ju ännu större koncentration i detaljhandelsledet...

Ps jag fick precis ett sms att min trabant som jag beställde på små partier i släppet 19880218 snart är redo för att hämtas ut! Kul! Ska bli skönt att äntligen kunna få skjuts till fotbollsmatcherna med bil!
 

Daniel A

Administratör
Jag var ju som sagt väldigt sugen på Alto Moncayon... Även om det inte var det mest populära vinet i släppet så räknade jag med att de tolv flaskorna skulle gå åt på hundradelar. Således rekryterades en handfull bulvaner, för att förstärka min odds.

De tog mycket riktigt slut på en gång. Och här sitter jag med lite för många bekräftade bokningar och lusten att behålla allting... :D
 
Toppen