Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Winefinder osv.. bra köp

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Hej,
Vad har ni för erfarenheter av olika erbjudandnen från Winfinder osv? Caviste har jag förstått (och köpt) haft en del
lyckade vinval och de är därför populära. Hur är de"övriga"? Åsikter?
 

Silex

Medlem
Jag delar gärna med mig av min begränsade erfarenhet. Av de som riktar sig till svenska marknaden så har jag tidigare beställt från Caviste, Franska Vinlistan, Flaskposten och Atomwine. Caviste verkar ju de många här på FW "prenumerera" på, så det är väl en kvalitetsstämpel i sig. Franska Vinlistan tycker jag har en del bra specialerbjudanden från specifika odlare där priserna brukar ligga hyfsat bra (de har ex årligt släpp av Selosse, nyligen Vilmart etc). Har varit nöjd med kontakterna och leveranser har funkar bra. Flaskposten leverar inte så ofta och det är ganska lång väntetid från beställning till leverans. Fördelen är dock att de har ett intressant utbud, bra priser och det går att plocka ihop blandade lådor. Atomwine har också bra sortiment och priserna är mycket konkurrenskraftiga jämfört med SB. Överlag har allt fungerat jättebra från alla fyra och generellt bättre än det brukar fungera att beställa från Systemets beställningssortiment (fr a när det gäller att få rätt årgång).
Sedan finns det ju massor av internationella handlare man också kan köpa ifrån.
 

kayaker

Cyklist
Av de "svenska" så har jag bra erfarenheter av alla jag beställt från, dvs. Caviste, Winefinder, Franska vinlistan, Vinsummum France (andra halvan av f.d. Franskabolaget) och XWine, men låt dig inte begränsas till dessa utan välj bland de som har de viner du vill ha.
 
Trådskapare
Bror

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Tack för alla tips och åsikter
 
Toppen