Bakfickan Djuret (Stockholm)

Diskussion i 'Mat & Dryck, Restaurangbesök' startad av vintjej, 17 september 2009.

1. vintjej

vintjej Medlem

Har någon varit där än?
    Såg att man kan beställa friterade grissvålar där. Känns som upprättelse efter flera års hånanden för att jag faktiskt älskar det som snacks.

2. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

SV: Djuret?

En polare har varit där. Han var besviken och hade väntat sig att det skulle vara lite "mer" än vad det var. De har fegat ut på konceptet, enligt honom, och istället för att vågat köra fullt ut med inälvsmat, underliga styckningsdetaljer och liknande så är det mest "mat som allt annat".

Jag måste erkänna att jag hoppats på samma sak, att de skulle våga ta ut svängarna ordentligt. Grisöron, hjärna all the good schtuff!

Men det kanske kommer. Grissvålarna var dock lysande enligt uppgift.

3. vintjej

vintjej Medlem

Oki, blir kanske ett besök för svålarnas skull då.:)

4. SUPRA

SUPRA Bäst

Åt precis griskind, blandat med en del annat. Gott!

5. vintjej

vintjej Medlem

Supra, missade att du hade varit där nyss. Hur var vinerna?

6. Jimmy Forsman

Traskade in i Baren på djuret i lördags och det var ju ett jävla potpurri av vinmänniskor. Kände igen halva baren när man stolpade in och alla tittade lika snett på en när man beställde in en "kopp öl" (de serverar de små ölen i en kopp). Naturligtvis envisades Crespi med att ge mig literssejdlar istället för de små ölen... Men det funkade ju det också.

Tittade inte på vinlistan ens utan drack glatt mina öl (och en Grosshandlare som jag fick påslängd mig). Trevligt ställe, kommer att gå tillbaka för att käka!

Tog in en friterad svål också, det var bra som tilltugg till ölen. Polaren käkade en kalv i dillsås som tyvärr var något tam på syran enligt uppgift.

7. SUPRA

SUPRA Bäst

Sorry! Det var på Matsalen...

8. Andreas L

Andreas L Medlem

Vinpriserna sägs vara grymma, har inte varit där men Lejontornet har ju en av Sveriges absolut bästa vinkällare och jag tror att det kör med ett löjligt lågt påslag om man sitter på djuret (ipå djuret låter konstigt - på restaurang djuret)...

9. Andreas L

Andreas L Medlem

Jag skulle också titta snett! Vilde - arbetarjävel! Varför ha ett vinforum om du stjälper i dig stor stark!!! :mad:

10. anders

anders Medlem

sätter på djuret låter värre... ;)

11. Jimmy Forsman

Jag var okristligt bakis...

12. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Länge sedan någon var på Djuret tycks det. Ingen som gnagt på råddjur gångna månad?

Kommande månader enligt listan nedan, vad tror ni gör det värt att trava dit igen?

Älgkalv och Rhône-viner
    20:e september-9:e oktober

Kalv och Nebbiolo-viner
    11:e oktober-6:e november

Mårten Gås-middag Traditionell/innovativ med klassiska Bourgogne-viner
    8:e november-13:e november

Kronhjortkalv och Cabernet Sauvignon-viner
    15:e november-4:e december

13. Andreas L

Andreas L Medlem

Jag åt den bästa lammanrättning jag ätit i Sverige! Grymma vinpriser också 2001 Lafleur till ynka 2000 kr, underbart!

14. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Berätta, vad åt du??!!

(är sur på att de hade lamm när jag späkte mig i Bordeaux!)

15. Keen

Keen slan

Citerar mig själv från 3 veckor sen.

16. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Tack för tipsen om lördagskrog!
    Djuret får det bli.... Har försökt boka där vid varje tillfälle vi varit ute senaste året, men det har alltid varit fullt. Det var det nu också, men vi chansar på plats i baren. I värsta fall finns ju Max på Vasagatan...

17. Elvis

Elvis Medlem

Pubologi är bra också.

18. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Nu springer jag ju en hel del där men om Djuret är fullt, prova Eriks Vinbar. Där kommer ni få plats och kan dricka gott vin.
    Alternativt har du Pubologi och 19 Glas runt hörnet från Djuret.

Djuret brukar också gå att ställa sig i kö, frågade du om det (och baren har löst sig varje gång för mig) Åt denna rätt från den nuvarande menyn som föll mig väldigt mycket i smaken

19. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Vi fick plats i baren på Djuret! Tack o lov kom vi precis i rätt tid och fick plats direkt til vänster, så vi slapp folk i ryggen. Strax därefter blev det fullt och några fick vända i dörren.
    Vi käkade menyn som var fantastiskt bra!! Viner tog vi per glas och notan landade på 2500:- för två pers. Då drack vi 2xöl, 2xchampagne, 2xspätlese, 2xUnknownVitt, 2xNapaCab, 1xkaffe.

20. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Låter som ni hade en bra kväll. Djuret levererar ofta och man kan få rätt trevliga viner på glas. Vad åt ni förresten?

Dela sidan