Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

[Champagne] Idag dricker vi... som vanligt skumpa!

Mattias Schyberg

Administratör
Med tanke på omdömena ovan och egen erfarenhet känns det rätt bra att jag hämtade ut fyra lådor Hugot igår.
Och jag är fortfarande sur på @Crist(al)ian 77 för att han inte hade med sig en flaska när han var på besök senast. Han är skyldig mig det, men det är möjligen bättre att bjuda hem @chambertin som jag är skyldig en grillkväll av klass ändå! Eller varför inte båda!! :)
 

Segol

Medlem
Och jag är fortfarande sur på @Crist(al)ian 77 för att han inte hade med sig en flaska när han var på besök senast. Han är skyldig mig det, men det är möjligen bättre att bjuda hem @chambertin som jag är skyldig en grillkväll av klass ändå! Eller varför inte båda!! :)

Ibland behöver man vara väldigt tydlig med vad man förväntar sig av sina gäster, att man inte bara bjuder för att vara hygglig :)
 

Jos

Medlem
Nä, var det en vanlig champagneform eller en typ DV Fleur, Peters Chetillons (symphonie)?
Hehe... aldrig hört uttrycket flaskform för det... Nä det var en vanlig Andre Clouet 2002, hans årgång du vet med ljusblå label
 

magnum

Epernay, Frankrike
AC.jpg
ac1.jpg
 

Jos

Medlem
Yepp, vanliga formen på flaskan, den högra bilden. Vad är skillnaden? Förutom flaskformen då :D
 
Trådskapare
Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Vanliga: stor sannolikhet inköpt från annan odlare hög andel CH. Symphonie: stor sannolikhet egna druvor 50PN/50CH

Nu är jag inte med, jag trodde André Clouet var en odlarskumpa och då får han väl inte köpa in druvor. Ska jag förstå det som att den vanliga är märkt NM och den snygga RM?
 
Trådskapare
Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Och jag är fortfarande sur på @Crist(al)ian 77 för att han inte hade med sig en flaska när han var på besök senast. Han är skyldig mig det, men det är möjligen bättre att bjuda hem @chambertin som jag är skyldig en grillkväll av klass ändå! Eller varför inte båda!! :)

Hade aldrig kunnat tro att du blev besviken på att du fick dricka Escombro istället för Hugot Rosé!:eek: Men jag instämmer i att förvirringen var total när ni frågade om vi skulle köra halvblint på min enda flaska rosé. :p

Men detta får vi styra upp. Jag ordnar Hugot Rosé & 08 så får @chambertin ta med sig 06, VV06 och VV09 så kör vi halvblint eller "helblint" om vi inte ska se rosén. Så lovar jag att inte ta med mig rött!

Deal?
 

Jos

Medlem
Vanliga: stor sannolikhet inköpt från annan odlare hög andel CH. Symphonie: stor sannolikhet egna druvor 50PN/50CH
Vad baserar du det på? Har hört precis tvärtom att det är högst andel PN med lite CH.

Kan iofs inte påstå att jag tycker den var utmärkande pinotig.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hade aldrig kunnat tro att du blev besviken på att du fick dricka Escombro istället för Hugot Rosé!:eek: Men jag instämmer i att förvirringen var total när ni frågade om vi skulle köra halvblint på min enda flaska rosé. :p

Men detta får vi styra upp. Jag ordnar Hugot Rosé & 08 så får @chambertin ta med sig 06, VV06 och VV09 så kör vi halvblint eller "helblint" om vi inte ska se rosén. Så lovar jag att inte ta med mig rött!

Deal?
Det röda står jag för! Vanligtvis billigare dessutom. ;)
 
Toppen