De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Diskussion i 'Vin' startad av Anders Landström, 23 januari 2013.

1. jocke

jocke Medlem

Hjälpte en vän i skolans värld. Fick en Pierre Peters Les Chétillons 2001 för besväret. Väldigt snällt :)

kayaker och Anders Landström gillar detta.
  2. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Väldigt snällt och väldigt intressant. Kan inte komma ihåg att jag provat Les Chétillons 2001 eller ens sätt flaska. Såldes den någonsin på SB?

3. kayaker

kayaker Cyklist

Jodå, den såldes med säljstart 2008-11-03. Den verkar ha slutrapporterats 2010-01-16.

4. Anders Landström

Vet att vingruppen tog in den men trodde att den såldes enbart till restaurang. Söker du direkt på SBs hemsida?

PS Sätt ska vara sett. Ville bara påpeka det så ingen tror att jag sett snett

5. Skumpagne

Skumpagne Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa

1 låda CAV0022 någon som provsmakat?

6. kayaker

kayaker Cyklist

7. vintomas

vintomas Bloggare

Skumpagne gillar detta.
  8. jocke

jocke Medlem

Vet faktiskt inte. Vet dock att tjejen jag fick den ifrån hade fått den i sin tur. Får ta med mig den på ngt inferno så får du prova den. Får även ta med mig Veuve Clicquot -79:an oxå. För den hade du heller inte provat :)

9. Segol

Segol Medlem

Vet inte om det här är rätt tråd för köptips men jag ser att Millesimes fått in Billecart Salmon GC -96.
    Jag vet inte hur bra priset på ca 169Euro/flaska inkl moms är men det är inte ett vin man ser till salu särskilt ofta så det kanske är intressant oavsett...

10. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Ser att Farr Vintners har den för dryga 1700SEK och deras priser brukar vara bra, så 169€ får väl ses som ett fynd. Det är en ruggigt bra champagne:)

11. Anders Landström

Helt klart en av de bästa 1996orna. Har köpt ett antal via Farr som också rekommenderas som en riktigt bra handlare

12. Anders Landström

Det är väl dags att du kommer med på ett inferno. Blir väl nåt snart. Länge sedan sist nu :)

13. Guayabera

Guayabera Medlem

Reades till och med ut. Köpte ett par flaskor för runt 300kr. Har nog en kvar...

14. kayaker

kayaker Cyklist

Priset som anges på Vininfo är det senaste priset som vinet haft på SB. Det kan alltså både ha varit billigare och dyrare tidigare.

15. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Det fick bli en låda blandad 11-Port från regeringsgatan. B.l.a. Dows, samt ett gäng Fonseca och Taylors på kvartsmagnum. Jag tycker ju 37,5 är en utmärkt storlek på en portflaska... Nu ska man bara glömma bort dem i ett decennium eller tre. Jippi.

Anders Landström gillar detta.
  16. Anders Landström

Samma köp jag gjorde även om ett par 75cl följde med. Barnbarnen ska ju ha något att dricka också

17. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Jo, några helor bidde det.... Men fler halvor. Halvor är det nya svarta i Portugal you know....

18. Anders Landström

Och? Någon av flaskorna som fick sätta livet till?

19. Anders Landström

En låda Paul Déthune Cuvée l'Ancienne. Kommer bli min drickchampagne under höst/vinter. Stort vin som passar perfekt framför brasan

Per Stade gillar detta.
  20. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Trevligt! vilken årgång?

Dela sidan