Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Gör en liten comeback till forumet efter en lite för intensiv arbetsperiod i diverse projekt! Det har inte blivit mycket handlande för min del, mest pga. ganska tråkiga släpp på SB i mina ögon, och tidsbrist vilket förvisso är bra då jag kan köpa mer nu..! =)

Plockade upp 4x 2012 Greenstone Vineyard Shiraz från Systembolaget häromdagen. Jag köpte en när de släpptes och tyckte den var riktigt schysst! Gjorde riktigt långsam helstekt rostbiff med kantarellsås och det var en ruskigt bra kombo med det här vinet, så jag har mer än gärna några i källaren!

Det jag efterfrågade från Frankrike och specifikt Champagne från @ChristianB lyckades jag inte få tag i. Försökte hugga flertalet 2005 Diebolt-Vallois Champagne Blanc de Blancs Fleur de Passion som såldes för 56 EUR/flaskan men de var tyvärr slut.. :(

Istället blev det några få okända saker som jag inte har en aning om men som roligt nog är läge att dricka nu, så jag får vara glad för det!

2x 2001 Michel Gonet Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Millésimé
2x 2008 Michel Gonet Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Millésimé
1x 2005 Michel Gonet Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Eleve en fut de Chene

Jag har dock lite planerade köp som jag fortfarande klurar på...

 

kayaker

Cyklist
Köpte lite äldre viner mest för att det är kul att prova, även om det blir lite lotteri. Kanske har två av dem redan gått hela vägen ner på andra sidan kullen.... Nivå och förslutning ser dock ok ut.
Ch. Chasse-Spleen 1966
Jaboulet-Ainé Cornas 1982
P. Scavino Cannubi 1997
Var hittade du dem?
 

epeb

Medlem
Köpte dem från divino.be. De har en del äldre viner till bra priser. Återstår att se om de är drickbara.

Har kollat divino.be men de kör endast Flamländska på deras sida så det blir en aning svårläst för en anglofil som mig.
Hur beställde du och levererade de?
Finns några antika viner där som funnit mitt intresse och är det inte allt för besvärligt att handla där så kan det nog bli nåt.
 

Nosör

Medlem
Det jag efterfrågade från Frankrike och specifikt Champagne från @ChristianB lyckades jag inte få tag i. Försökte hugga flertalet 2005 Diebolt-Vallois Champagne Blanc de Blancs Fleur de Passion som såldes för 56 EUR/flaskan men de var tyvärr slut.. :(

Istället blev det några få okända saker som jag inte har en aning om men som roligt nog är läge att dricka nu, så jag får vara glad för det!

2x 2001 Michel Gonet Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Millésimé
2x 2008 Michel Gonet Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Millésimé
1x 2005 Michel Gonet Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Eleve en fut de Chene

Jag har dock lite planerade köp som jag fortfarande klurar på...

Verkar som att du fick tag i något roligare än blomman... Upplever att upplaga 2005 är ganska svag, så till den grad att åtminstone just NU är den vanliga millésime från 2006 mer klunkbar.
 

Larseman

Medlem
Verkar som att du fick tag i något roligare än blomman... Upplever att upplaga 2005 är ganska svag, så till den grad att åtminstone just NU är den vanliga millésime från 2006 mer klunkbar.
Jag är ingen champagne-kännare, men råkar ha en flaska 2005 D-V FdP i källaren. Är rekommendationen därmed att dricka den nu eller att vänta lääääänge? :confused:
 

Silex

Medlem
Har kollat divino.be men de kör endast Flamländska på deras sida så det blir en aning svårläst för en anglofil som mig.
Hur beställde du och levererade de?
Finns några antika viner där som funnit mitt intresse och är det inte allt för besvärligt att handla där så kan det nog bli nåt.

Det var inga problem att beställa och få det levererat. Jag beställde via mail och all kommunikation var på engelska. Fungerade utmärkt. Frakten var 35€ för 4 flaskor.
 

Siripim

Medlem
Köpte en delf laskor från Os Goliardos här i Lissabon. De har haft en bar/rest som tyvärr stängde samma dag jag kom ner. Var förbi när de rensade lokalen och fick en e-postadress så jag kunde köpa flaskor som levererades hem till dörren – en lördagkväll. De ska visst ha onlineförsäljning vad det lider. Blev lite blandat Frankrike, Portugal och Spanien. Fick en flaska 2012 Cantina Giardino Sophia på köpet! Har även blivit lite blandat portugisiskt från olik butiker.
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    37,6 KB · Visningar: 195
  • 2.jpg
    2.jpg
    36,1 KB · Visningar: 169
  • 3.jpg
    3.jpg
    50,4 KB · Visningar: 187
  • 4.jpg
    4.jpg
    53 KB · Visningar: 183
  • 5.jpg
    5.jpg
    52,8 KB · Visningar: 189
  • FullSizeRender-1.jpg
    FullSizeRender-1.jpg
    41,2 KB · Visningar: 174
  • FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    52,9 KB · Visningar: 204
  • IMG_2197.JPG
    IMG_2197.JPG
    34,9 KB · Visningar: 180
  • FullSizeRender-11.jpg
    FullSizeRender-11.jpg
    44,7 KB · Visningar: 195
  • FullSizeRender-10.jpg
    FullSizeRender-10.jpg
    66,4 KB · Visningar: 189
  • FullSizeRender-9.jpg
    FullSizeRender-9.jpg
    36,9 KB · Visningar: 196
  • FullSizeRender-8.jpg
    FullSizeRender-8.jpg
    30,2 KB · Visningar: 193
  • FullSizeRender-7.jpg
    FullSizeRender-7.jpg
    51,4 KB · Visningar: 189
  • FullSizeRender-5.jpg
    FullSizeRender-5.jpg
    66,4 KB · Visningar: 188
Toppen