FredrikC
Medlem
Två nu men den ena kartongen har polaren tre flaskor i. Men de fyller vinlagringsskåpet fort med dessa kartonger ;p Winston kartongen tar fan plats också.Hur många lådor har du?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Två nu men den ena kartongen har polaren tre flaskor i. Men de fyller vinlagringsskåpet fort med dessa kartonger ;p Winston kartongen tar fan plats också.Hur många lådor har du?
Jag har som tur är ett helt vinrum men saknar 2 kartonger DP och WC i det.. haha!Två nu men den ena kartongen har polaren tre flaskor i. Men de fyller vinlagringsskåpet fort med dessa kartonger ;p Winston kartongen tar fan plats också.
De får bli vinrum/källare i framtidenJag har som tur är ett helt vinrum men saknar 2 kartonger DP och WC i det.. haha!
Njut av drycken istället. Lovar att det är en roligare kostnad att beta av!De får bli vinrum/källare i framtiden
Har också bara tre, hemmakällaren, sommarstugan och båt-källaren...Låter mer avancerat än vad det är. Men tre är svaret
Det är ju fusk att använda vagn!Det var någon som berättade att barnbidraget kom idag... Hoppas mina pojkar är stolta över pappa! (bild på vagn med några flaskor)
Så det är alltså därför – du tror att jag ska servera BIB när du kommer och hälsar på!Tips för den som vill slippa dricka BIBs eller annat undermåligt vin hos mindre vinintresserade vänner; förvara lite vin hos dem.
Har också bara tre, hemmakällaren, sommarstugan och båt-källaren...
Om man inte räknar gästkällaren i källaren då... Då blir det ju fyra... Finns för övrigt några fack lediga där om @Daniel A känner att han behöver några fler geografiskt spridda ekorrgömmor
Så det är alltså därför – du tror att jag ska servera BIB när du kommer och hälsar på!
Riktigt bra! Missade förra åtet men köpte året innan. 2012 på huvudvinet. Sista gick i december. Gillade mycket. De andra är mer berså - grill - charkbricke vänliga. Drick dem i sommar!Visa bifogad bild 15604
Köpte en låda Clos Puy Arnaud av Caviste. Har inte druckit producenten tidigare men när den nu innehåller årgångarna 2015 och 2016 så är det ju ett ypperligt tillfälle att prova.
Tyrrells provade jag i måndags. Klassisk ”hunter-valley-riesling” i oerhört slank och syrastinn stil. Plockade det faktiskt blint. Skerpioen njut jag av i helgen. Bra skit, men ungt och oförlöst.Plockade upp beställningen från senaste släppet. Har verkligen på tok för lite vitt (stilla) vin i källaren så det blev mest vitt.
Visa bifogad bild 15616
Nu vill jag inte vara den som är den men är det en felskrivning på riesling istället för sémillon eller plockade du en sémillon som en Riesling?Tyrrells provade jag i måndags. Klassisk ”hunter-valley-riesling” i oerhört slank och syrastinn stil. Plockade det faktiskt blint.
Hunter Valley Riesling är vad Sémillon kallas där nere!Nu vill jag inte vara den som är den men är det en felskrivning på riesling istället för sémillon eller plockade du en sémillon som en Riesling?
Mea culpa i sådana fall... @Mattias SchybergHunter Valley Riesling är vad Sémillon kallas där nere!
Hunter valley-riesling är väl en egen, unik druva?Nu vill jag inte vara den som är den men är det en felskrivning på riesling istället för sémillon eller plockade du en sémillon som en Riesling?
Den viktigaste följdfrågan och den mest relevanta fortsättningen på diskussionen blir således:@Mattias Schyberg
Och jag har lärt mig att jag inte ska skriva utan att fundera innan när jag är små lyrisk/lullig efter att ha provat en av de bättre "champagner" jag har fått erfara...
Kunnig är ett ord som väldigt sällan passar in på mig. Idiot är helt klart mer passande...
Vi får mea culpa över en flaska eller två vid tillfälle...