Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi, provningsnoteringar och diskussioner

Vino fino

Medlem
Väldigt bra inlägg.

Ibland undrar jag om clownerna vid Kungsträdgården jobbar efter vad de uppfattar som ett heligt uppdrag. Som Takis Soldatos sade, "Systembolaget beställer viner som inte existerar". Är talibanerna på Inköp ute efter att skapa en ny världsordning? Uppfinna nya viner? Rasera all tradition? Spränga alla tempel? Sockrad Langhe... det verkar inte finnas gränser för deras förstörelselusta.

(Sen kan jag tycka att Borgogno borde be dem fara åt helvete när de ber om 6 g restsocker)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Idag fick det bli att gå banans i källaren inför kvällens köttätarhippa. More is more är temat för kvällen.
2000 Petit Barbaras VS 2013 Petit Barabas Selection, 2011 Binet Jacquet Faugéres Grand Reserve, 2009 Chat. Senejac, 2005 La Croix Lartigue och slutligen en liten Savart L'oveture till löjromen.
Alla får vara med och leka ikväll och flaskorna kommer från alla möjliga håll utom monopolbolaget vilket gör mig extra nöjd. @Caviste, @Franska Vinlistan och diverse direktimport.

Fortsättning följer :)
20151010_131257.jpg
 

Per Stade

Lege artis
Meh?? Va äre för fel på Calva nurå???
(Eller är jag hipster?)

Nu gör du en halmgubbe. Jag nämnde aldrig Calvados i mitt inlägg.
I och för sig dricker jag sällan sprit, men då skall den helst vara rejält ekfatslagrad. Calvados har aldrig riktigt varit min grej, trots att jag hade en kompis i min ungdom, som alltid drog med mig på Operabaren för att dricka calva efter jobbet.
Men återkom gärna med rekommendationer enligt FW:s motto: dyrare är godare.
 

Magikern

Medlem
Carpineto Vino Nobile Montepulciano Riserva 1993

Tror de flesta noterade detta vinet i släppet. Mad tanke på hur bra 90an var tyckte jag det var värt en flaska. Väldigt fullmoget och Bordeauxlikt med lite mer surkörsbär möjligen. Vinet är rätt trött och faten framträder lite mer än önskat men doften är trevlig och vinet är gott även efter ett par timmar i glaset. Hade gett vinet 89 idag men troligen mer än så för några år sedan då det säkerligen var mer kraft i det. Flaskvariationen är säkerligen stor och det är möjligt att vissa flaskor är bättre än denna.


 

Anders L

Medlem
Väldigt bra inlägg.

Ibland undrar jag om clownerna vid Kungsträdgården jobbar efter vad de uppfattar som ett heligt uppdrag. Som Takis Soldatos sade, "Systembolaget beställer viner som inte existerar". Är talibanerna på Inköp ute efter att skapa en ny världsordning? Uppfinna nya viner? Rasera all tradition? Spränga alla tempel? Sockrad Langhe... det verkar inte finnas gränser för deras förstörelselusta.

(Sen kan jag tycka att Borgogno borde be dem fara åt helvete när de ber om 6 g restsocker)
 
Toppen