Idag dricker vi

Diskussion i 'Vin' startad av Jimmy Forsman, 21 oktober 2007.

1. Elvis

Elvis Medlem

SV: Idag dricker vi

Kul med Peter Barlow. Jag köpte med mig ett par 2004:eek:r från Sydafrika i somras, och jag tror att det kan vara ett alldeles utmärkt lagringsvin.

2. chambertin

chambertin Medlem

Javisst är det ett bra vin. Såg att den inte fanns just nu på SS men väl John X Merriman -04. Har du provat den ?

3. Elvis

Elvis Medlem

Ja, jag provade den på plats på Rustenberg i maj. Den var också bra, men jag föredrog Peter Barlow.

Jag upptäckte när jag besökte ett antal vingårdar i Stellenbosch att jag generellt föredrog rena Cabernet Sauvignon framför Bordeaux-blends.

4. ae

ae Medlem

Franz Hirtzberger- Steinterrassen Riesling Federspiel 2008. God. Förväntad hög syra. Dock betydligt mera tropisk frukt än vad jag förväntade mig i en österrikisk riesling. kanske felaktig förväntansbild.

5. Lando

Lando Medlem

Mas la plana 05 på en finlandsbåt, bra vin tycker jag och kul att prova en spansk Cab.

6. bmf

bmf Medlem

Bra pris på Mas la Plana -05 på båten dess utom (om det var samma som jag åkte). Har för mig att jag betalade runt 250 kr att jämföra med 319 kr när den släpptes i måndags.

7. Lando

Lando Medlem

Ja den kostade typ 250 pix, och ännu roligare var att den kostade 74 för ett glas i Tapasbaren. Där kunde man prova massa Torresviner till rena taxfreepriserna!

8. bmf

bmf Medlem

Det var ju ett riktigt trevligt pris, att man missade det.

9. anders

anders Medlem

Provade en FX Pichler och en Knoll igår, båda riesling smaragd 08. Tropisk frukt konfirmeras. Verkar som att 08:eek:rna är lika trevliga som 06:eek:rna när det gäller Wachau (när hände det senast att någon sa att 08:eek:r är trevliga? ;D ).

EDIT: korrigerade ett felaktigt årtal.

10. CH

CH Medlem

???

Rörde du ihop årtalen eller kan du sjunkt så lågt att du talar gott om fjollträskarna?

11. anders

anders Medlem

Det finns ingen nedre gräns för hur lågt jag kan sjunka, fråga vilken kvinna som helst. ;D Men aldrig kommer fjollträskisarna omtalas som goda med mindre än en rejäl dos ironi involverad. Inlägget korrigerat för att inte ge sken av annat.

12. Elvis

Elvis Medlem

13. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Men du var för långsam ;D så CH tog dig med byxorna långt nerdragna, ingen trevlig syn ;D

14. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Nästan lika vidrig som den numera näst intill mytiska bilden av Mysonmannen, alla BIB konsumenters värsa mardröm...

15. anders

anders Medlem

Det verkar som att biverkningarna efter vacineringen i alla fall inte påverkar förmågan att knappa på ett tangentbord... ;D

16. CH

CH Medlem

Då kanske du ska vacinera dig för att slippa stå med byxorna nere ;)

17. Anders Landström

Det stämmer, men biverkningarna slår ju olika på olika personer har jag läst! Kanske du har smygvacinerat dig ;D

18. CH

CH Medlem

Det ända anders gör i smyg är att dricka bib.

19. anders

anders Medlem

Tror du Vacin hjälper mot 08:eek:r? I så fall kan det vara läge för en spruta... ;)

Hmmm.... freudiansk felskrivning där tydligen. Det verkar som att det enda man tänker på i Borås en novembertorsdag är rumpor. Stjärtgosse där!

20. Anders Landström

Apotekarens julmust. Tidigt, jag vet men varje år smakar den lika gott.

Dela sidan