Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 3 juli 2015

Mattias Schyberg

Administratör
Ja, då var det dags för mitt första bidrag när det gäller lanseringar från Systembolaget. Ni som brukar förädla denna information genom att förenkla presentationen får gärna hjälpa till. Mitt bidrag blir endast i pdf- och xlsx-format innan jag har lärt mig att göra det på annat vis.

Mycket nöje!
 

Attachments

  • Sm� partier 3 juli 2015.pdf
    205,3 KB · Visningar: 640
  • Sm� partier 3 juli 2015.xlsx
    15,4 KB · Visningar: 375

Larseman

Medlem
Och Assyrtiko by Gaia Wild Ferment, ett måsteköp för oss som har insett Greklands potential som vinproducent :)
 

grappa

Medlem
Condrieu från Guigal, ett måste? Tycker det dricks alldeles för lite Condrieu i detta landet :) .
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Koll vet jag inte om man kalla det efter en årgång (-07 tror jag) men den var helt ok vill jag minnas.
"helt ok" fick mig inte överdrivet tänd direkt. ;)

Och Assyrtiko by Gaia Wild Ferment, ett måsteköp för oss som har insett Greklands potential som vinproducent :)
Du hade din chans att övertyga oss, jag vill minnas att det gick sådär sist. ;)
 

Daniel A

Administratör
Men vafa-... Enda jag blev spontant intresserad av var en rosé (Tempier). :confused: Tack, tack! Med det här släppet blev det ju otroligt lätt att hålla köpstoppet en månad till!
 

Skrutt

Medlem
Tyvärr tycker jag då att det finns onämnbart lockande fasor i segmentet 400+ kr. Med tanke på att juli brukade vara fritt från frestelser reagerar jag nästan precis tvärtom mot föregående talare. Varför kan ingen tala om för mig, nej, beordra mig, att Barolo Albe eller ngt annat 200 kr-vin är allt jag behöver?
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Drack 05'an för några år sedan och den var vämjelig. Snacka om Parkeuriserad...

Sedan dess köper jag inte mer Bierzo från Estefanía.
Ok, det låter inte helt bra även om jag inte per automatik ser "Parker" som en indikation på att det är skräp, dock låter ju "vämjelig" mindre kul. :usch:
 

Vino fino

Medlem
Ok, det låter inte helt bra även om jag inte per automatik ser "Parker" som en indikation på att det är skräp, dock låter ju "vämjelig" mindre kul. :usch:
Någon annan på CT använde den som portvin till ost, och det kanske bättrar på totalupplevelsen.:rolleyes:

Men för alla vänner av låg syra, massivt extrakt, tungviktsalkohol och fruktdödande malo kan jag varmt rekommendera vinet.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Någon annan på CT använde den som portvin till ost, och det kanske bättrar på totalupplevelsen.:rolleyes:

Men för alla vänner av låg syra, massivt extrakt, tungviktsalkohol och fruktdödande malo kan jag varmt rekommendera vinet.
Det låter bättre än Laila Bagges tanninlösa "vin" i alla fall. :sluta: I jämörelse med port så kanske det känns lite lättare och friskare dessutom. :tystad:

Men tack för informationen. Det verkar inte särskilt intressant trots allt. :)
 

Vino fino

Medlem
Det låter bättre än Laila Bagges tanninlösa vin i alla fall. :sluta: I jämörelse med port så kanske det känns lite lättare och friskare dessutom. :tystad:

Men tack för informationen. Det verkar inte särskilt intressant trots allt. :)
Jag gillar verkligen Mencía som är en underbar druva när den är krispigt rödfruktig. Den ska behandlas varsamt, inte med boxarhandskar och kemilåda.

I Bolagets påvra sortiment finns ändå ett par producenter som är OK. Palacios och Tares funkar.
 

Magikern

Medlem
Vajra Barolo Bricco del Viole och Guigal Brune et Blonde känns som intressanta alternativ.

Håller med. Skulle gissa på att Bricco Dele Viole är bättre än någon av Altares viner i detta släppet.
Mendel Unus tror jag också på. Den skulle mycket väl kunna vara lite av ett halvfynd.

Enligt importören skulle Castello Dei Rampolla Sammarco 2010 också släppas den tredje Juli. Förmodligen i beställningssortimentet då. Tror stenhårt på det vinet.
 

Magikern

Medlem
Sanslöst att Sammarco 2010 tog slut på 2 sekunder. Fick någon en flaska?

Vajra Bricco Delle Viole fick de bli en flaska av. Misstänker att webbsaldot på även den är slut inom 10 minuter.
 

Karl

Medlem
Jag fick 4 flaskor. Köpte även 4 flaskor Vajra. Hade köpte mer om det inte vore för att jag snart ska flytta alla viner jag har.
 
Toppen