Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

T6-T7 lansering november 2014

fluff

Medlem
Endast 12 flaskor Roederer (och 12 rosé) känns lite lite om man sneglar på Regeringsgatans 108. Får bli till att köa en smula idag.
 

rs14

Medlem
Fanns 72 fl i depån kl 10. Klockan 10.01 var de slut. Lade en order på fyra men han aldrig få iväg den innan saldot var 0.
 

Rexel

Medlem
Antog att jag bara var för sent ute. Får hitta från någon annanstans :vägg:
Jo, fanns på webben, jag klickade 2 så fort det blev grönt och gick vidare för att bekräfta och i sista steget var lagersaldo = 0 och ordern kanselerades:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: Hur kan man ens designa en lösning där det inte görs en reservation från lagersaldot till inköpskorgen:mad: själv jobbar jag som it-arkitekt, detta är ju dom enklaste av saker att INTE missa.
 

Oggy

Medlem
Hur kan man ens designa en lösning där det inte görs en reservation från lagersaldot till inköpskorgen:mad: själv jobbar jag som it-arkitekt, detta är ju dom enklaste av saker att INTE missa.

Håller med... har försökt att få en vettig förklaring av Systembolagets kundservice, men dem hävdar att det är OMÖJLIGT att hålla saldot på hemsidan uppdaterad när många personer beställer samma sak samtidigt.

Jag tycker att man åtminstone ska vara garanterad sina flaskor om man får en bokningsbekräftelse (vilket inte alltid är fallet).
 

Rexel

Medlem
Håller med... har försökt att få en vettig förklaring av Systembolagets kundservice, men dem hävdar att det är OMÖJLIGT att hålla saldot på hemsidan uppdaterad när många personer beställer samma sak samtidigt.

Jag tycker att man åtminstone ska vara garanterad sina flaskor om man får en bokningsbekräftelse (vilket inte alltid är fallet).
Omöjligt:mad: hade sådant varit omöjligt hade jag fått sparken:D
 

doda

Medlem
Jag var väldigt snabb i morse prick 10.00.00 la jag order på 12 flaskor och fick dem beställda. Lite mysko att det inte fanns fler är 72 flaskor i webbsaldo. Tittade man på totala lagersaldot i morse före 10.00, borde det finnas ytterligare 300 flaskor kvar i varudepån. Jag har för mig att det skulle röra sig om 600 flaskor totalt, och det fanns mindre än 250 flakor totalt i saldot.
 

JakobS

Medlem
Jag mejlade importören om just Roederer 2008, och de bekräftade att det var 600 flaskor.

Köpte de 5 sista på Hansa här i Malmö i morse, det fattas 1 för att jag ska vara nöjd, som jag ska försöka få tag på. De sa på Hansa att det förmodligen kommer in fler i slutet av nästa vecka, så det bör komma in fler även i webbsaldot.

Off topic, någon som vet om det kommer en Cristal 2007?
 

KimHartman

Medlem
Jag var väldigt snabb i morse prick 10.00.00 la jag order på 12 flaskor och fick dem beställda. Lite mysko att det inte fanns fler är 72 flaskor i webbsaldo. Tittade man på totala lagersaldot i morse före 10.00, borde det finnas ytterligare 300 flaskor kvar i varudepån. Jag har för mig att det skulle röra sig om 600 flaskor totalt, och det fanns mindre än 250 flakor totalt i saldot.

Jag lyckades klicka hem 6 flaskor. Men det lär komma åtminstone två "släpp" till med resten av de 600 flaskorna, så det är inte kört om man missat.
 

Mats Petri

Österlen
Jag lyckades klicka hem 6 flaskor. Men det lär komma åtminstone två "släpp" till med resten av de 600 flaskorna, så det är inte kört om man missat.
Då får man ha 24-7-bevakning på webbsidan, för jag antar att det bara säger "poff" så är dom flaskorna oxå borta!
 

rs14

Medlem
Hm, "Slut hos leverantören" står det nu på SB's hemsida. Hur gick det här till kan man fråga sig? 24 fl till Malmö, 48 till Göteborg, 460 till Stockholm och 72 fl. till övriga landet.
 

Skrutt

Medlem
Hm, "Slut hos leverantören" står det nu på SB's hemsida. Hur gick det här till kan man fråga sig? 24 fl till Malmö, 48 till Göteborg, 460 till Stockholm och 72 fl. till övriga landet.
Det brukar ju stå "Utgått" när de är helt slut men ganska ofta verkar leverantörerna vilja ha beteckningen "tillfälligt slut", som en brasklapp kanske.
 
Toppen