Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

T6-T7 lansering november 2014

Oggy

Medlem
Det var droppen... beställde några flaskor av Roedererskumpan i mitten på förra veckan. Nu har jag fått mejl om att ordern är makulerad. Fattar ingenting. Det har funnits flaskor både på webben och i olika butiker sedan jag beställde.

Systembolaget är verkligen inte rätt namn för ett bolag som helt saknar ett vettigt system för att handskas med sina beställningar.
 

JakobS

Medlem
Det var droppen... beställde några flaskor av Roedererskumpan i mitten på förra veckan. Nu har jag fått mejl om att ordern är makulerad. Fattar ingenting. Det har funnits flaskor både på webben och i olika butiker sedan jag beställde.

Systembolaget är verkligen inte rätt namn för ett bolag som helt saknar ett vettigt system för att handskas med sina beställningar.

Tråkigt!

Jag var på Hansa i Malmö igår och skylten för roederer 2008 är kvar men det står tillfälligt slut. Jag misstänker att SB försöker köpa in flera flaskor av den.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Det var droppen... beställde några flaskor av Roedererskumpan i mitten på förra veckan. Nu har jag fått mejl om att ordern är makulerad. Fattar ingenting. Det har funnits flaskor både på webben och i olika butiker sedan jag beställde.

Systembolaget är verkligen inte rätt namn för ett bolag som helt saknar ett vettigt system för att handskas med sina beställningar.
Ge inte upp, stå på dig! Varför är den makulerad?
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Jag beställde 3 flaskor när det fanns 72 i webbsaldot, och min beställning står fortfarande med status "Behandlas", vilket är lite oroväckande i mina ögon. Jag hoppas verkligen inte att jag råkar ut för någon makulering! =(
 

sunqan

Vinös
När man lägger en beställning på webben kommer beställningen att läggas av *butiken* samtidigt som de beställer annat.. det betyder att men aldrig vet om man får nåt...
 

Skrutt

Medlem
När man lägger en beställning på webben kommer beställningen att läggas av *butiken* samtidigt som de beställer annat.. det betyder att men aldrig vet om man får nåt...
Jag tror dock att det du beskriver där gäller beställningar från beställningssortimentet. Fel vid beställningar från Systembolagets depå (som de små partierna i denna tråd) beror nog snarare på att lagersaldot inte hinns uppdateras i tid för att stoppa fler beställningar.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
När man lägger en beställning på webben kommer beställningen att läggas av *butiken* samtidigt som de beställer annat.. det betyder att men aldrig vet om man får nåt...
Arrrrgh, trots att vi ältat till leda hur usla Systembolaget är med sina bokningssystem kan jag inte låta bli att vilja gnaga av mig armen i ren frustration varje gång det återigen visar sig hur ofantligt kassa de är... Blark!
 

Per Stade

Lege artis
När man lägger en beställning på webben kommer beställningen att läggas av *butiken* samtidigt som de beställer annat.. det betyder att men aldrig vet om man får nåt...

Jag har också varit med om detta och fått order makulerade, som jag lade på webben flera dagar innan de önskade flaskorna var slut på bolagets site.
Fick då reda på att jag skall gå in i butiken och be personalen göra en expressorder så att den går iväg direkt.
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
När man lägger en beställning på webben kommer beställningen att läggas av *butiken* samtidigt som de beställer annat.. det betyder att men aldrig vet om man får nåt...

För att förtydliga med mer än *butiken* så går beställningen iväg först när en beställning av andra varor som ska komma med gällande leverantör går iväg. Den beställningen går oftast iväg runt 09:00 och gäller för leverans två dagar senare. Vissa butiker har ju dock bara leverans från särskilda leverantörer en gång i veckan, vilket innebär att man kan lägga en beställning klockan 10:00, när man egentligen önskar att man hade lagt den kl 08:30 före beställningen till leverantören hade gått iväg. Om leverantören bara levererar till butiken en dag i veckan så måste man därför vänta bra många dagar innan ens egen beställning hamnar på orderraderna till leverantören, och självfallet för nästa leverans.

Jag har tillgång till en del butikers leveransscheman i Stockholmsområdet, vore det värt att sammanställa det här som en liten FAQ inför diverse produktsläpp, så att man vet till vilken butik man ska beställa sina varor?
 
Toppen