Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 25 maj 2021

Tar detta som ett tydligt tecken på att det är dags att lägga sina surt förvärvade pengar på något annat än dryck för en gångs skull. Insikt kan ju inte komma självmant hela tiden!
 

BallyJ

Medlem
Detta är lika lustigt varje gång... 4800 st Susucaru som levereras i omgångar med kontinuerlig påfyllning av webbsaldot. Många gillar nog att sitta på låset och "tävla" om de första flaskorna, vilket man inte behöver göra för den kommer finnas tillgänglig för köp närmaste veckorna utan problem. Kan förstå att man vill säkra sina flaskor om det endast släpps några hundra men 4800 st räcker ett bra tag....
 

OdeVin

Njutare
Idag hade man ju tur med teknikstrulet då jag satt i möte och inte kunde när det var dags. Så när mötet var slut gick jag bara in och bokade det jag ville ha, inte hipsterrosè utan Zind och Valtellina.
 

buteljen

Medlem
Detta är lika lustigt varje gång... 4800 st Susucaru som levereras i omgångar med kontinuerlig påfyllning av webbsaldot. Många gillar nog att sitta på låset och "tävla" om de första flaskorna, vilket man inte behöver göra för den kommer finnas tillgänglig för köp närmaste veckorna utan problem. Kan förstå att man vill säkra sina flaskor om det endast släpps några hundra men 4800 st räcker ett bra tag....
Varför lägger man inte ut allting på en gång? Vad är det för mening att fylla på när man vet att efterfrågan finns?
 

Jele

Medlem
Det en sak som jag kan tycka ska överges är också att man inte kan beställa flaskor som finns på hyllan i butik. Är tex värdelöst när min butik tar in 12 flaskor av något, vilket gör att jag inte kan beställa det online och hämta ut det i lugn och ro. Jag har turen att ha en ganska ”dålig” butik nära mig, och kan därför alltid beställa det mesta. Jag har dock märkt att de börjat ta in fler och fler från TS på hyllan nu... kul när man går förbi och spontanshoppar men jättetråkigt när man inte får tag på de flaskor som alla vill ha (för att istället behöva beställa till en annan butik längre bort som inte har det...)
 

MHilv

Medlem
Det en sak som jag kan tycka ska överges är också att man inte kan beställa flaskor som finns på hyllan i butik. Är tex värdelöst när min butik tar in 12 flaskor av något, vilket gör att jag inte kan beställa det online och hämta ut det i lugn och ro.
När kellers enkla trocken släpptes fick ingen av butikerna i staden några flaskor pga strul. Kunde således inte beställa online...
 

Nyllet

Medlem
Jag var egentligen bara ute efter Ciacci, ett vin jag varit intresserad av att testa under flera år efter att ha läst trevliga redogörelser från främst @LeChat här under de senaste åren. Webbstrulet förstörde dock humöret totalt och bedrövelsen slutade med en tröstbeställning av en flaska Picaro del Aguila och en beställning av Ciacci 2015 från BS.

Upptäckte dock att min närmsta butik hade 12 flaskor orörda på hyllan så ett snabbt språng senare sitter jag här med 3 pavor 2016 och förhoppningsvis ett par 2015 på väg.

Slutet gott allting gott - förutom för vinbudgeten och köpfokuset:D
 

Robbes

Medlem
Jag var egentligen bara ute efter Ciacci, ett vin jag varit intresserad av att testa under flera år efter att ha läst trevliga redogörelser från främst @LeChat här under de senaste åren. Webbstrulet förstörde dock humöret totalt och bedrövelsen slutade med en tröstbeställning av en flaska Picaro del Aguila och en beställning av Ciacci 2015 från BS.

Upptäckte dock att min närmsta butik hade 12 flaskor orörda på hyllan så ett snabbt språng senare sitter jag här med 3 pavor 2016 och förhoppningsvis ett par 2015 på väg.

Slutet gott allting gott - förutom för vinbudgeten och köpfokuset:D
Är du sugen på Ciacci, missa då ej att beställa Pianrosso 2016 också, https://www.systembolaget.se/produkt/vin/brunello-di-montalcino-pianrosso-7926301/ lätt värt 150kr extra!
 
Toppen