Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 25 maj 2021

Seiko

Medlem
Skönt att utan stress och pekfingerreumatism innan lunch slinka förbi sin närmaste Systembolag på Medis, köpa ett gäng Loimer Brut och Bastion De la Luna, samt fylla på La Vizcaina från förra släppet. Snacka med Berra som köper två halvor explorer och slippa hipsterkön efter vulkanjos...
 

Kaptenen

Medlem
Jag var egentligen bara ute efter Ciacci, ett vin jag varit intresserad av att testa under flera år efter att ha läst trevliga redogörelser från främst @LeChat här under de senaste åren. Webbstrulet förstörde dock humöret totalt och bedrövelsen slutade med en tröstbeställning av en flaska Picaro del Aguila och en beställning av Ciacci 2015 från BS.

Upptäckte dock att min närmsta butik hade 12 flaskor orörda på hyllan så ett snabbt språng senare sitter jag här med 3 pavor 2016 och förhoppningsvis ett par 2015 på väg.

Slutet gott allting gott - förutom för vinbudgeten och köpfokuset:D

Ett givet köp.
 

Nyllet

Medlem

Daniel A

Administratör
Ingen som skulle ha Springbank!?

Har köpt 12 yo CS och Longrow Red-serien i många år, men har slutat sedan jag insåg att jag drack cirka 2-3 glas ur varje flaska under loppet av ett par år, och bjöd bort resten. Med den takten klarar jag mig bra länge på lagret jag har. Tycker det är godaste whiskyn som går att få tag på.
 

buteljen

Medlem
... så kommer lanseringarna i Tillfälligt sortiment att ske varje fredag från och med 1 november. Fram till dess fortsätter vi lansera på tisdagar.
Men? Haha släpp samma dag som alla andra skall handla helgens flaskor? Hur tänkte man här? :D
 

IsKr

Medlem
När kellers enkla trocken släpptes fick ingen av butikerna i staden några flaskor pga strul. Kunde således inte beställa online...
Samma här. Skulle komma men kom inte, och då fick jag inte heller beställa eftersom det skulle funnits.:mad:
 

Johpe

Medlem
Jo, jag försökte men fick se mig besegrad av webbstrulet. Det fick bli en flaska Longrow som tröst.
Surt. Jag vågade inte chansa idag (då jag har samlat på mig alla 5 tidigare releaser av local barley) så jag åkte till närmaste bolag som hade i lager och köade. Så här i efterhand verkar det som helt rätt beslut med tanke på vad jag läser här i tråden!
 

Vera Wind

In vini veritas?
Det en sak som jag kan tycka ska överges är också att man inte kan beställa flaskor som finns på hyllan i butik. Är tex värdelöst när min butik tar in 12 flaskor av något, vilket gör att jag inte kan beställa det online och hämta ut det i lugn och ro. Jag har turen att ha en ganska ”dålig” butik nära mig, och kan därför alltid beställa det mesta. Jag har dock märkt att de börjat ta in fler och fler från TS på hyllan nu... kul när man går förbi och spontanshoppar men jättetråkigt när man inte får tag på de flaskor som alla vill ha (för att istället behöva beställa till en annan butik längre bort som inte har det...)
Det gick inte förut, men de senaste månaderna har det gått alldeles utmärkt, i alla fall till min butik. Mycket praktiskt. Dessutom mer Covid-vänligt eftersom jag bara går in, hämtar min beställning och går ut.
 
Surt. Jag vågade inte chansa idag (då jag har samlat på mig alla 5 tidigare releaser av local barley) så jag åkte till närmaste bolag som hade i lager och köade. Så här i efterhand verkar det som helt rätt beslut med tanke på vad jag läser här i tråden!

Satan vad rutinerat! Det är bara till att gratulera!
 

Magikern

Medlem
Har köpt 12 yo CS och Longrow Red-serien i många år, men har slutat sedan jag insåg att jag drack cirka 2-3 glas ur varje flaska under loppet av ett par år, och bjöd bort resten. Med den takten klarar jag mig bra länge på lagret jag har. Tycker det är godaste whiskyn som går att få tag på.

Godaste oavsett prisklass då? Minns när jag köpte på mig Glen Farklas 21 år från bolaget för 850 spänn flaskan för några år sedan. Bra valuta med tanke på prisutvecklingen.
 

Daniel A

Administratör
Godaste oavsett prisklass då? Minns när jag köpte på mig Glen Farklas 21 år från bolaget för 850 spänn flaskan för några år sedan. Bra valuta med tanke på prisutvecklingen.

För mig, ja. Men Springbank har "alla" prisklasser. De som släpptes här är ju relativt unga och billiga.
 

Johpe

Medlem
Är det mycket sherrytoner eller hur skulle du beskriva den?
Ja, den local barley som jag köpte (inte longrow alltså) är 100% sherry cask så den har absolut tydliga noter som man associerar med sherry, russin, fudge, muscovadosocker, apelsinskal. Men med det sagt tyckte jag inte den var en "sherry bomb" som vissa andra, utan mer balanserad med med lite sälta o en svag rökighet oxå. Mycket bra i min bok, helt klart värd sina 1kkr.
 

Johan L

Medlem
Det gick inte förut, men de senaste månaderna har det gått alldeles utmärkt, i alla fall till min butik. Mycket praktiskt. Dessutom mer Covid-vänligt eftersom jag bara går in, hämtar min beställning och går ut.

Tror det där är något de har på prov i några enskilda butiker.
 
Toppen