Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Att dricka vin med förlorat luktsinne (pga Covid-19)

Elvis

Medlem
Jag fick Covid-19 för ett par veckor sedan. Milda symptom (ingen feber, ingen hosta men en märklig känsla i lungorna). Jag tror att min fru och barn också haft det, alla med milda symptom, och vi är så klart tacksamma att vi klarat oss så bra.

För tio dagar tappade jag luktsinnet, trots att jag inte var det minsta snuvig eller täppt. Det är tydligen ett ganska vanligt symptom som ofta uppträder i slutet av sjukdomen (som för mig). Jag upptäckte det en kväll när jag tog en kopp te och det bara smakade varmvatten. Jag var tvungen att dubbelkolla om jag hade glömt tepåsen men nej, teet var till och med riktigt starkt. Jag gick till kryddhyllan och luktade på olika kryddor (oregano, kanel, timjan) men kände... ingenting. Otroligt obehagligt.

Det tog en vecka innan luktsinnet var tillbaka. Under den tiden korkade jag faktiskt upp en Barolo en kväll, eftersom min fru var sugen på ett gott rödvin. Intressant upplevelse. Jag kunde fortfarande känna grundsmakerna så någonting kände jag men det kunde lika gärna ha varit en billig bag-in-box eller en topp-Bordeaux från 1982 - jag hade inte känt någon skillnad.

Nu till helgen var luktsinnet tillbaka och i fredags firade jag med en Charles Heidsieck Brut Reserve, basår 2008. Och på lördagen blev det en Vilmart Grand Cellier Rubis 2011. Underbart att kunna uppskatta vin igen!
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Jag fick Covid-19 för ett par veckor sedan. Milda symptom (ingen feber, ingen hosta men en märklig känsla i lungorna). Jag tror att min fru och barn också haft det, alla med milda symptom, och vi är så klart tacksamma att vi klarat oss så bra.

För tio dagar tappade jag luktsinnet, trots att jag inte var det minsta snuvig eller täppt. Det är tydligen ett ganska vanligt symptom som ofta uppträder i slutet av sjukdomen (som för mig). Jag upptäckte det en kväll när jag tog en kopp te och det bara smakade varmvatten. Jag var tvungen att dubbelkolla om jag hade glömt tepåsen men nej, teet var till och med riktigt starkt. Jag gick till kryddhyllan och luktade på olika kryddor (oregano, kanel, timjan) men kände... ingenting. Otroligt obehagligt.

Det tog en vecka innan luktsinnet var tillbaka. Under den tiden korkade jag faktiskt upp en Barolo en kväll, eftersom min fru var sugen på ett gott rödvin. Intressant upplevelse. Jag kunde fortfarande känna grundsmakerna så någonting kände jag men det kunde lika gärna ha varit en billig bag-in-box eller en topp-Bordeaux från 1982 - jag hade inte känt någon skillnad.

Nu till helgen var luktsinnet tillbaka och i fredags firade jag med en Charles Heidsieck Brut Reserve, basår 2008. Och på lördagen blev det en Vilmart Grand Cellier Rubis 2011. Underbart att kunna uppskatta vin igen!

Jag har också haft Covid-19, bekräftat genom ett test. Mina smaklökar hittade bara surt och salt i en extremt överdriven form.

Öppnade en flaska Hervé Dubois Blanc de Blancs Millésime 2012 tidigt in i sjukdomen när jag trodde att jag var frisk (febern kom och gick). Var extremt nära att åka till bolaget för att returnera champagne eftersom den bara smakade vinäger. Lät champagne stå kvar i vinkylen samtidigt som jag bara blev sjukare och sjukare. Efter två veckor och penicillin mot lunginflammation så stod jag på benen igen. Vid det här laget hade jag själv insett att jag måste ha haft Covid-19 och hade även läst att man kunde tappa smak- och doftsinnet. Sagt och gjort så öppnade jag upp champagne igen för att prova "vinägern" och det var som dag och natt.

Helt klart en intressant upplevelse som får en att uppskatta smaker på både mat och dryck.
 

LarsW

Medlem
Har flera kollegor nu som insjuknat, alla hittills med relativt milda symptom och några tillbaka på jobb efter karantän.
Tre av fyra fick bugg med luktsinnet: "Var som att äta kokt kartong" var den bästa beskrivningen!
Kort, hyfsat lättläst artikel från läkartidningen angående fenomenet.
Två teorier om vad som orsakar symptomet. Själv hoppas jag på alternativ 1 då jag helst ser att viruset håller sig utanför hjärnan...:eek:
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Har flera kollegor nu som insjuknat, alla hittills med relativt milda symptom och några tillbaka på jobb efter karantän.
Tre av fyra fick bugg med luktsinnet: "Var som att äta kokt kartong" var den bästa beskrivningen!
Kort, hyfsat lättläst artikel från läkartidningen angående fenomenet.
Två teorier om vad som orsakar symptomet. Själv hoppas jag på alternativ 1 då jag helst ser att viruset håller sig utanför hjärnan...:eek:

Lärde mig ett nytt ord, "ageusi". Har garanterat glömt ordet den dagen jag behöver använda det men ändå.:)

Hur rimligt det är att förvänta sig isolering i tredje världen är en annan fråga...
 

matage

Medlem
Som vi snackade om i din status råkade jag ut för samma sak. Jag kunde känna lite sälta och lite sötma men annars smakade det mesta jord alternativt ingenting med en eftersmak av bitter okra. Missade ett blindtest på babyspenat och färsk basilika....
När jag väl fick tillbaka lukt och smak var de hyfsat okalibrerade. En macka med extrasaltat smör smakade BARA salt.

Nu två-tre veckor senare börjar det ha rättat till sig men ibland får jag rena snedsprång i doft som jag mest märkt när jag druckit vin...- som att nån plötsligt stoppat nån doft under näsan i nån sekund innan det rättar till sig..
Jag misstänker att jag pendlar mellan aningen avtrubbad och överkänslig på vissa aromer men förra veckans Gosset Grand Reserve (första skumpan på sisådär 6 veckor) satt utomordentligt bra :)
 

Jos

Medlem
Jag fick Covid-19 för ett par veckor sedan. Milda symptom (ingen feber, ingen hosta men en märklig känsla i lungorna). Jag tror att min fru och barn också haft det, alla med milda symptom, och vi är så klart tacksamma att vi klarat oss så bra.

För tio dagar tappade jag luktsinnet, trots att jag inte var det minsta snuvig eller täppt. Det är tydligen ett ganska vanligt symptom som ofta uppträder i slutet av sjukdomen (som för mig). Jag upptäckte det en kväll när jag tog en kopp te och det bara smakade varmvatten. Jag var tvungen att dubbelkolla om jag hade glömt tepåsen men nej, teet var till och med riktigt starkt. Jag gick till kryddhyllan och luktade på olika kryddor (oregano, kanel, timjan) men kände... ingenting. Otroligt obehagligt.

Det tog en vecka innan luktsinnet var tillbaka. Under den tiden korkade jag faktiskt upp en Barolo en kväll, eftersom min fru var sugen på ett gott rödvin. Intressant upplevelse. Jag kunde fortfarande känna grundsmakerna så någonting kände jag men det kunde lika gärna ha varit en billig bag-in-box eller en topp-Bordeaux från 1982 - jag hade inte känt någon skillnad.

Nu till helgen var luktsinnet tillbaka och i fredags firade jag med en Charles Heidsieck Brut Reserve, basår 2008. Och på lördagen blev det en Vilmart Grand Cellier Rubis 2011. Underbart att kunna uppskatta vin igen!

Samma för mig, kanske var upp emot en vecka när jag tänker efter. Dags att poppa något gott snart nu när man fått tillbaka luktsinnet mao :)

Lärde mig ett nytt ord, "ageusi". Har garanterat glömt ordet den dagen jag behöver använda det men ändå.:)

Hur rimligt det är att förvänta sig isolering i tredje världen är en annan fråga...
Lärde mig också ett nytt ord, anosmi, vilket jag tror passar lite bättre då man fortfarande kunde känna sötma, surt och beskt men pga att luktsinnet var helt borta inget annat.
 

rs14

Medlem
Skakar liv i denna tråden igen, förvånad att ingen aktivitet gjorts sedan maj vilket förvisso kan tolkas som positivt. Det betyder väl att de flesta har lyckats hålla sig friska.

Nåväl, själv trillade jag dit på årets sista dagar. Sambon blev sannolikt smittad på jobbet sista dagen innan julledigheten och fick första symtom den 27/12, jag själv kände mig lite sträv i halsen dagen därpå. På nyårsafton(!) fick vi provsvar att vi var positiva. Således inte den bästa nyårsafton man haft, vi var hemma själva med barnen (de har klarat sig) och kunde njuta av lite mat och vin då vi hade doft och smak intakta. Vi hade väldigt lindriga symtom, lite huvudvärk som kom och gick, trötthet och jag hade som sagt en konstig lite diffus strävhet i halsen, sambon hade igenkorkade bihålor. Det var i princip det.

Talas inte så ofta om tiden som följer sen, efter man varit sjuk. Kroppen är inte med riktigt, var i bra form när jag insjuknade efter en höst med mycket löpning bla. Har inte vågat mig på några träningspass ännu utan skyndar långsamt, baserat på ett par försiktiga promenader så tror jag det är klokt. Gått ett rundor på ett par-tre km i lugnt temp men ändå kändes det som det brann i luftrören efteråt. Jävligt obehaglig känsla som jag faktiskt inte kännt tidigare.

Nåväl, för några dagar sedan så skulle jag brygga kaffe på morgonen och när jag måttade upp så slog det mig att jag inte kände någon doft, älskar den doften normalt sett. Satte näsan i melittafiltret och det doftade verkligen ingenting. Att dricka kaffet var rätt vidrigt, kände bara beska och en bränd smak (tänk sista koppen som stått kvar i kannan på den påslagna bryggaren en halv dag). Jag fick nästan panik. Jag trodde detta bortfall brukade vara ett tidigt symtom, hos mig kom det några dagar efter jag varit sjuk... Har läst lite om det här och det verkar ju vara väldigt många som har fortsatt stora problem trots att de var sjuka redan i våras. I lördags var jag heldeppig men har sansat mig lite nu och håller tummarna att det kommer tillbaka inom kort. Försöker doftträna genom att sätta näsan i kryddburkar, kanel och liknande kan jag få en hint av medans vissa är helt borta. Det är ju jävligt obehagligt när man inte känner odörer och 'felaktiga' dofter som indikerar att nåt inte stämmer, tänker främst brandrök och liknande.

Ni som var drabbade i våras och skrivit lite i tråden hur är det med doft och smak idag? Anser ni att ni är helt återställda eller dippar det från och till eller är det som vissa upplever att dofter plötsligt blivit annorlunda än tidigare, att exempelvis en banan luktar något helt annat än vad banan förväntas och ska lukta. Vore intressant med lite inspel här.
 
Last edited:

Boletus

Medlem
Skakar liv i denna tråden igen, förvånad att ingen aktivitet gjorts sedan maj vilket förvisso kan tolkas som positivt. Det betyder väl att de flesta har lyckats hålla sig friska.

Nåväl, själv trillade jag dit på årets sista dagar. Sambon blev sannolikt smittad på jobbet sista dagen innan julledigheten och fick första symtom den 27/12, jag själv kände mig lite sträv i halsen dagen därpå. På nyårsafton(!) fick vi provsvar att vi var positiva. Således inte den bästa nyårsafton man haft, vi var hemma själva med barnen (de har klarat sig) och kunde njuta av lite mat och vin då vi hade doft och smak intakta. Vi hade väldigt lindriga symtom, lite huvudvärk som kom och gick, trötthet och jag hade som sagt en konstig lite diffus strävhet i halsen, sambon hade igenkorkade bihålor. Det var i princip det.

Talas inte så ofta om tiden som följer sen, efter man varit sjuk. Kroppen är inte med riktigt, var i bra form när jag insjuknade efter en höst med mycket löpning bla. Har inte vågat mig på några träningspass ännu utan skyndar långsamt, baserat på ett par försiktiga promenader så tror jag det är klokt. Gått ett rundor på ett par-tre km i lugnt temp men ändå kändes det som det brann i luftrören efteråt. Jävligt obehaglig känsla som jag faktiskt inte kännt tidigare.

Nåväl, för några dagar sedan så skulle jag brygga kaffe på morgonen och när jag måttade upp så slog det mig att jag inte kände någon doft, älskar den doften normalt sett. Satte näsan i melittafiltret och det doftade verkligen ingenting. Att dricka kaffet var rätt vidrigt, kände bara beska och en bränd smak (tänk sista koppen som stått kvar i kannan på den påslagna bryggaren en halv dag). Jag fick nästan panik. Jag trodde detta bortfall brukade vara ett tidigt symtom, hos mig kom det några dagar efter jag varit sjuk... Har läst lite om det här och det verkar ju vara väldigt många som har fortsatt stora problem trots att de var sjuka redan i våras. I lördags var jag heldeppig men har sansat mig lite nu och håller tummarna att det kommer tillbaka inom kort. Försöker doftträna genom att sätta näsan i kryddburkar, kanel och liknande kan jag få en hint av medans vissa är helt borta. Det är ju jävligt obehagligt när man inte känner odörer och 'felaktiga' dofter som indikerar att nåt inte stämmer, tänker främst brandrök och liknande.

Ni som var drabbade i våras och skrivit lite i tråden hur är det med doft och smak idag? Anser ni att ni är helt återställda eller dippar det från och till eller är det som vissa upplever att dofter plötsligt blivit annorlunda än tidigare, att exempelvis en banan luktar något helt annat än vad banan förväntas och ska lukta. Vore intressant med lite inspel här.

Jag blev sjuk månadsskiftet oktober-november och liksom för dig rök luktsinnet först efter att jag hade blivit bättre. Smaksinnet fungerade dock fortfarande, men det påverkades ju så klart rejält av att man inte kände dofter. Det var kaffet jag reagerade på också - det doftade ingenting och smakade beskt och bränt - men i ärlighetens namn är det väl kanske det kaffe smakar om man inte kan uppfatta de volatila aromerna? Efter cirka två veckor började luktsinnet komma tillbaka och ytterligare två veckor senare var det helt ok. Jag har fortfarande svagare luktsinne än före covid, men det är kanske runt 80% av vad det var innan - jag tycker att alla dofter ligger rätt, även om de är lite svagare. Får väl se om det bli bättre med tiden eller inte. Jag upplever inga dippar men min fru menar att det kommer och går lite. Tycker du ska fortsätta att doftträna och ge det lite mer tid. Jag var liksom du lite panikslagen och undrade hur mycket rödvinssås jag skulle vara tvungen att göra, men nu är jag ok med det luktsinne jag ändå fått tillbaka.
 

matage

Medlem
Jag har helt återställt doft/smaksinne (sjuk i Mars/April med några dagar på sjukhus) men har ibland fantomdofter.
I höstas luktade sovrummet nybakta kanelbullar (det har inte bakats kanelbullar i mitt hus sen jag flyttade in) och i mellandagarna hade jag en distinkt doft av trä där man gått lite för fort fram med såg/borr så det luktar lite varmt/bränt.

Däremot känner jag mig typ 15 år äldre än innan jag blev sjuk och drabbades av neurologiska eftereffekter (sannolikt i kombo med abnorm arbetsbelastning) i form av yrsel och kognitiva störningar. Det finns en del skrivet om det i medicinsk press men ingen verkar veta vad det beror på eller vad man gör åt det annat än att balansera upp aktivitet och vila och inte överanstränga sig...

Galet irriterande efter man träffat över 7 läkare över halva spektrat men men.. jag är piggare än i höstas (oftast mer eller mindre back to normal) och det kunde varit värre
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Skakar liv i denna tråden igen, förvånad att ingen aktivitet gjorts sedan maj vilket förvisso kan tolkas som positivt. Det betyder väl att de flesta har lyckats hålla sig friska.

Nåväl, själv trillade jag dit på årets sista dagar. Sambon blev sannolikt smittad på jobbet sista dagen innan julledigheten och fick första symtom den 27/12, jag själv kände mig lite sträv i halsen dagen därpå. På nyårsafton(!) fick vi provsvar att vi var positiva. Således inte den bästa nyårsafton man haft, vi var hemma själva med barnen (de har klarat sig) och kunde njuta av lite mat och vin då vi hade doft och smak intakta. Vi hade väldigt lindriga symtom, lite huvudvärk som kom och gick, trötthet och jag hade som sagt en konstig lite diffus strävhet i halsen, sambon hade igenkorkade bihålor. Det var i princip det.

Talas inte så ofta om tiden som följer sen, efter man varit sjuk. Kroppen är inte med riktigt, var i bra form när jag insjuknade efter en höst med mycket löpning bla. Har inte vågat mig på några träningspass ännu utan skyndar långsamt, baserat på ett par försiktiga promenader så tror jag det är klokt. Gått ett rundor på ett par-tre km i lugnt temp men ändå kändes det som det brann i luftrören efteråt. Jävligt obehaglig känsla som jag faktiskt inte kännt tidigare.

Nåväl, för några dagar sedan så skulle jag brygga kaffe på morgonen och när jag måttade upp så slog det mig att jag inte kände någon doft, älskar den doften normalt sett. Satte näsan i melittafiltret och det doftade verkligen ingenting. Att dricka kaffet var rätt vidrigt, kände bara beska och en bränd smak (tänk sista koppen som stått kvar i kannan på den påslagna bryggaren en halv dag). Jag fick nästan panik. Jag trodde detta bortfall brukade vara ett tidigt symtom, hos mig kom det några dagar efter jag varit sjuk... Har läst lite om det här och det verkar ju vara väldigt många som har fortsatt stora problem trots att de var sjuka redan i våras. I lördags var jag heldeppig men har sansat mig lite nu och håller tummarna att det kommer tillbaka inom kort. Försöker doftträna genom att sätta näsan i kryddburkar, kanel och liknande kan jag få en hint av medans vissa är helt borta. Det är ju jävligt obehagligt när man inte känner odörer och 'felaktiga' dofter som indikerar att nåt inte stämmer, tänker främst brandrök och liknande.

Ni som var drabbade i våras och skrivit lite i tråden hur är det med doft och smak idag? Anser ni att ni är helt återställda eller dippar det från och till eller är det som vissa upplever att dofter plötsligt blivit annorlunda än tidigare, att exempelvis en banan luktar något helt annat än vad banan förväntas och ska lukta. Vore intressant med lite inspel här.

I våras när jag drabbades så tappade jag också doft- och smaksinnet. Blev faktiskt väldigt sjuk med lunginflammation för jag hostade blod.

Nu är jag helt återställd. Det tog runt två till tre veckor att få tillbaka doft- och smaksinnet efter att jag har blivit frisk.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Skakar liv i denna tråden igen, förvånad att ingen aktivitet gjorts sedan maj vilket förvisso kan tolkas som positivt. Det betyder väl att de flesta har lyckats hålla sig friska.

Nåväl, själv trillade jag dit på årets sista dagar. Sambon blev sannolikt smittad på jobbet sista dagen innan julledigheten och fick första symtom den 27/12, jag själv kände mig lite sträv i halsen dagen därpå. På nyårsafton(!) fick vi provsvar att vi var positiva. Således inte den bästa nyårsafton man haft, vi var hemma själva med barnen (de har klarat sig) och kunde njuta av lite mat och vin då vi hade doft och smak intakta. Vi hade väldigt lindriga symtom, lite huvudvärk som kom och gick, trötthet och jag hade som sagt en konstig lite diffus strävhet i halsen, sambon hade igenkorkade bihålor. Det var i princip det.

Talas inte så ofta om tiden som följer sen, efter man varit sjuk. Kroppen är inte med riktigt, var i bra form när jag insjuknade efter en höst med mycket löpning bla. Har inte vågat mig på några träningspass ännu utan skyndar långsamt, baserat på ett par försiktiga promenader så tror jag det är klokt. Gått ett rundor på ett par-tre km i lugnt temp men ändå kändes det som det brann i luftrören efteråt. Jävligt obehaglig känsla som jag faktiskt inte kännt tidigare.

Nåväl, för några dagar sedan så skulle jag brygga kaffe på morgonen och när jag måttade upp så slog det mig att jag inte kände någon doft, älskar den doften normalt sett. Satte näsan i melittafiltret och det doftade verkligen ingenting. Att dricka kaffet var rätt vidrigt, kände bara beska och en bränd smak (tänk sista koppen som stått kvar i kannan på den påslagna bryggaren en halv dag). Jag fick nästan panik. Jag trodde detta bortfall brukade vara ett tidigt symtom, hos mig kom det några dagar efter jag varit sjuk... Har läst lite om det här och det verkar ju vara väldigt många som har fortsatt stora problem trots att de var sjuka redan i våras. I lördags var jag heldeppig men har sansat mig lite nu och håller tummarna att det kommer tillbaka inom kort. Försöker doftträna genom att sätta näsan i kryddburkar, kanel och liknande kan jag få en hint av medans vissa är helt borta. Det är ju jävligt obehagligt när man inte känner odörer och 'felaktiga' dofter som indikerar att nåt inte stämmer, tänker främst brandrök och liknande.

Ni som var drabbade i våras och skrivit lite i tråden hur är det med doft och smak idag? Anser ni att ni är helt återställda eller dippar det från och till eller är det som vissa upplever att dofter plötsligt blivit annorlunda än tidigare, att exempelvis en banan luktar något helt annat än vad banan förväntas och ska lukta. Vore intressant med lite inspel här.
Hade min covid under slutet av oktober och början av november. Lätt feber och nollställt doftsinne. I stort helt återställd efter två veckor med febril doftträning, men hade lite fantomdoftsensationer ytterligare några veckor. Kraftiga rödviner tenderade att ha en ton av sur mjölk första kvarten efter popp. Vitt och lättare rött var som vanligt. Jäkligt märkligt. Bedömer att jag nu är helt återställd och bitvis inbillar jag mig att luktsinnet snarare har blivit bättre än innan corona, men det är nog mest önsketänkande. :)
 

LarsW

Medlem
Väldigt spännande tråd att läsa.

Vi hanterar mest akutfasen av covid-19 och då ligger inte luktsinnet högt på prioriteringslistan. Vi ser det som (oftast) en tidig varningssignal.
Så väldigt intressant att läsa om variationer av återhämtning.

Har själv lyckats ducka viruset än så länge (mindre mirakel...:confused:) och börjar nu hoppas på att hinna vaccineras innan jag åker dit! :)
 

Vera Wind

In vini veritas?
Jag var sjuk i mars/april, som en rejäl influensa ungefär. Reagerar inte på smak- eller doftnedsättning alls, men hade inte så mycket aptit heller iofs.
Under sommaren och en bit in på hösten besvärades jag dock av att jag tyckte många olika saker luktade lök, lite sådär kvalmigt som om det stått en halv lök i kylskåpet över natten. Jag tyckte bland annat att jag själv luktade så, och hoppades att ingen annan tyckte det.
Nu var det nog ett par månader sedan jag upplevde det sist. Mycket skumma efterverkningar av den där sjukdomen.
 

jrick

Medlem
Jag var sjuk i maj, som en rejäl förkylning med en hosta som inte ville gå över och korta stunder av feber, främst några tidiga nätter. Tappade gradvis smak och doft och fick sedan gradvis tillbaka, totalt förlopp kanske 2-3 veckor. Upplever inte att jag har haft någon nedsatt smak eller doft sen men svårt att helt säkert veta antar jag. Lustigt att ni pratar om fantomdofter, tycker jag känt matos utan att ha lagat mat senaste veckan men bor ju i flerfamiljshus så det kan ju vara från ventilationen.
 

Adamanko

Medlem
Sjuk i mars, antagligen, med lindriga symptom. Ingen effekt på doftsinnet tackålov men däremot får jag ont i luftrören vid ansträngning och, har jag precis upptäckt, vid kalla temperaturer. Och även om det är pest så hade det ju varit värre om doftsinnet försvunnit.
 

ChristianB

DipWSET
Sjuk i mars, antagligen, med lindriga symptom. Ingen effekt på doftsinnet tackålov men däremot får jag ont i luftrören vid ansträngning och, har jag precis upptäckt, vid kalla temperaturer. Och även om det är pest så hade det ju varit värre om doftsinnet försvunnit.
Är det som en ojämn, lite molande värk över/i bröstet? Jag tycker mig att haft liknande problem under vintern men tränade ändå ute i torsdags och nu idag har jag haft lite värkande "andetag" så att säga. Det är svårt att inte kalla det inbillning men man vet ju aldrig.

Imorgon ska jag göra ett antikroppstest och se vad det säger, men jag har å andra sidan ingen fastslagen smitta under året att luta mig tillbaka på. Däremot har både sambon och jag varit sjuka (typ kraftigare förkylning) ett par gånger under året, så nojan finns ju där...
 

Adamanko

Medlem
Är det som en ojämn, lite molande värk över/i bröstet? Jag tycker mig att haft liknande problem under vintern men tränade ändå ute i torsdags och nu idag har jag haft lite värkande "andetag" så att säga. Det är svårt att inte kalla det inbillning men man vet ju aldrig.

Imorgon ska jag göra ett antikroppstest och se vad det säger, men jag har å andra sidan ingen fastslagen smitta under året att luta mig tillbaka på. Däremot har både sambon och jag varit sjuka (typ kraftigare förkylning) ett par gånger under året, så nojan finns ju där...
Nej, det är väldigt kraftig smärta i luftrören. Ingen tvekan om var det är och vad det beror på. Följer andningen.
 
Toppen