Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bästa butikerna för skaldjur

Bubblaren

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

vintjej skrev:
Oj vad jag känner igen mig. Och jag är också lika frågande inför detta närmast homoerotiska behov av att välja umgänge av samma kön.
Men vi två spridda och en i klunga här som är kvinnor får väl göra gemensam sak?

F ö så har Wasahallen denna vecka 12 ostron för 50 kr och färsk kanadensisk hunner 450 gr för 99 kr styck.
Jag ska ha lite budgetfrossa i helgen.

Vilka är i klungan??
Och vart är det nu Wasahallen ligger??? Vill oxå ha ostron!! Anar de bör inköpas snarsat möjligt, eller kanske förbeställa så man få ta del av gotterna.
Ser nu genast fram emot lördagens middag *visslar glatt*
 

vintjej

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Bubblaren skrev:
Vilka är i klungan??
Och vart är det nu Wasahallen ligger??? Vill oxå ha ostron!! Anar de bör inköpas snarsat möjligt, eller kanske förbeställa så man få ta del av gotterna.
Ser nu genast fram emot lördagens middag *visslar glatt*

Ja, det återstår att se.:)
Wasahallen ligger nära odenplan, Upplandsgatan 28-32.
Jag ska också kolla om man kan förbeställa. Man vill ju inte gå miste om gotterna.
 

anders

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Bubblaren skrev:
...din ömma hustru!!! ... det är ju en erotisk måltid vi talar om :)

Vaddå motsatsförhållande... ;D

Kvinnor kan vara hur roligt som helst att ha med men fester med respektive är rena döden.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

anders skrev:
Vaddå motsatsförhållande... ;D

Kvinnor kan vara hur roligt som helst att ha med men fester med respektive är rena döden.

Ahhh, nu talar vi om olika saker!!! Jag kan hålla med om din antydan att det är inte lika kul på fest med sin respektive, då kan ju jag bara tala som kvinna med manligt sällskap - men män har vid sådana tillfällen en fallenhet för att bli riktigt tråkiga, lama helt enkelt. Med fest menar jag denna gång en tillställning som inte innehåller middag sittandes vid dukat bord, hemma eller borta.

Men det jag anförde tidigare i denna kapade tråd (*skäms*) så gällde det rent generellt en middag med blandat män och kvinnor kring bordet, just denna gång ett skaldjursbord :)

Fast kanske spottar jag i motvind.... även jag har ju tydligen roligare med män, precis som ni män säger ni har - så det betyder väl att ni har rätt *skrattar gott*
Vad säger du Vintjejen om den tesen??
 

Helen

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Bubblaren skrev:
Och du generaliserar inte alls nu va ???

Nyss sas det att ni inte ville tala under hedonism njutningen, så det slirar nu grabbar ;)

Men men.... kom nu med en lösning för en kvinna som inte har tjejkompisar som har råd och/eller intresse för skaldjur på Grand och som inte har en respektive att gå med på hans omgång no 2 (no 1 är tydligen den han skullee begå med sina mäninnor)! För ni är väl inte missunsamma mot mig bara för mitt kön *retas*

Kanske är det, som föreslog med lite annat syfte, match.com som gäller för mig?

Hej Bubblaren
Här finns en till som har råd men mina tjejkompisar har fullt upp med amoteringar och ungar :)
Kanske du,jag och vintjej skulle bege oss en kväll till grand och köra en tjejkväll?
 

SUPRA

Bäst
SV: Bästa butikerna för skaldjur

1CRU skrev:
Kanske du,jag och vintjej skulle bege oss en kväll till grand och köra en tjejkväll?

Annars har jag 6-7 tjejplatser över på ovanstående datum. ;)
 

ae

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Bubblaren skrev:
Har ngn av er varit på Grands bufé senaste åren? Vad serveras, hur är kvalitén och är det PRISVÄRT?

Ser den nu kostar 995kr och jag funderar direkt på hur mkt skaldjur jag kan köpa i hallarna för den summan och då dessutom kunna ha bra mkt mer prisvärt i glasen, dvs champagne rakt igenom utan att ruineras.

Supra, du kan väl boka ett bord för oss?! :D

Jag var där i höstas. Betalde inte själv så då var den definitivt prisvärd! Förutom skaldjur så var det en massa tillredda saker, typ hummersoppa mm. Var tvungen att trycka i mig 2 hummrar trots att jag höll på att spricka av den sista halvan. Kvalitén helt ok. Var ganska besviken på havskräftorna. Allt annat var bra.
 

vintjej

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Bubblaren skrev:
Ahhh, nu talar vi om olika saker!!! Jag kan hålla med om din antydan att det är inte lika kul på fest med sin respektive, då kan ju jag bara tala som kvinna med manligt sällskap - men män har vid sådana tillfällen en fallenhet för att bli riktigt tråkiga, lama helt enkelt. Med fest menar jag denna gång en tillställning som inte innehåller middag sittandes vid dukat bord, hemma eller borta.

Men det jag anförde tidigare i denna kapade tråd (*skäms*) så gällde det rent generellt en middag med blandat män och kvinnor kring bordet, just denna gång ett skaldjursbord :)

Fast kanske spottar jag i motvind.... även jag har ju tydligen roligare med män, precis som ni män säger ni har - så det betyder väl att ni har rätt *skrattar gott*
Vad säger du Vintjejen om den tesen??

Ja, det beror ju helt klart på vilka tjejer man snackar om. Jag har ju också fler manliga bekanta. Blir lätt så, när ens intressen är vin, musik och datorer. MEN, som jag konstaterat förut. Tjejer som gillar vin är snygga och åtråvärda - varför skulle män inte gilla det?
 

vintjej

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

1CRU skrev:
Hej Bubblaren
Här finns en till som har råd men mina tjejkompisar har fullt upp med amoteringar och ungar :)
Kanske du,jag och vintjej skulle bege oss en kväll till grand och köra en tjejkväll?

Haha, det låter farligt SATC (som jag inte gillar). Men vi kommer ju bara att bälga i oss champagne, inte cosmopolitans.;)
 

Helen

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

vintjej skrev:
Haha, det låter farligt SATC (som jag inte gillar). Men vi kommer ju bara att bälga i oss champagne, inte cosmopolitans.;)

De har Pol Roger på magnum för endast 1300 bagis, vi kan väl ta en varsin till att börja med och om vi sedan vill köra ett inferno som pojkarna gör så kan vi fortsätta med cosmopolitan, de gör den faktisk riktigt bra i baren ;)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

vintjej skrev:
Haha, det låter farligt SATC (som jag inte gillar). Men vi kommer ju bara att bälga i oss champagne, inte cosmopolitans.;)

Tänk på att jag är ny här - SATC??

1CRU, bra initiativ.... och säkert rätt, men jag var ju inte inne på att gå med bara brudar jue ;D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

hampus86 skrev:
SATC=sex and the city ;D. Vet ju t om jag :p

Är det ett program för män eller för kvinnor?? Tycks finnas en för mig okänd uppdelning :-\
Jag har inte SATC på ngn kanal som jag kan nå via min TV.

Fatta hur många vagnar jag är tappad bakom, inte undra på jag vill dinera med enkom män ;D
 

vintjej

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

1CRU skrev:
De har Pol Roger på magnum för endast 1300 bagis, vi kan väl ta en varsin till att börja med och om vi sedan vill köra ett inferno som pojkarna gör så kan vi fortsätta med cosmopolitan, de gör den faktisk riktigt bra i baren ;)

Ett kvinnferno!:D
 

vintjej

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Bubblaren skrev:
Är det ett program för män eller för kvinnor?? Tycks finnas en för mig okänd uppdelning :-\
Jag har inte SATC på ngn kanal som jag kan nå via min TV.

Fatta hur många vagnar jag är tappad bakom, inte undra på jag vill dinera med enkom män ;D

Det är ett program för blåsta tjejer. Du har inte gått miste om något.
 

Helen

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Bubblaren skrev:
Tänk på att jag är ny här - SATC??

1CRU, bra initiativ.... och säkert rätt, men jag var ju inte inne på att gå med bara brudar jue ;D

jag kan ta på mig gubbens smoking och svära lite och hoppar vi cosmon är vi ju bara 2 tjejjer och en dude.

mitt favoritavsnitt i sex in the city är När nymfomanen samantha träffar en snygg kille med en allt för liten leksak. aj vad ledsen hon blev.
 

CH

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Något säger mig att det hade blivit allt annat än rumsrent om ni fått till en Ladies Night.
 
Toppen