Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bästa vinupplevelse 2020

Elvis

Medlem
Följer ett 75-dagarsprogram med sund mat, träning och bara vatten som dryck. Därför har jag inte varit på forumet särskilt mycket senaste månaden (har kört 27 dagar nu) och är lite sen i den här tråden. Här är mina vinhöjdpunkter från 2020:

Champagne: Krug GC 166eme Edition (före Winston 2002 och Krug 1995)
Rött: Le Macchiole Paleo Rossi 2016
Vitt: Domaine Marc Morey & Fils Chassagne-Montrachet 1er Cru En Virondot 2017

Ser i CT att det blev ett rätt champagnedominerat år. 48 % av alla viner jag drack var champagne. Bra att bryta den nedåtgående trenden på 43 %, 42 % och 40 % de tre åren innan.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Följer ett 75-dagarsprogram med sund mat, träning och bara vatten som dryck. Därför har jag inte varit på forumet särskilt mycket senaste månaden (har kört 27 dagar nu) och är lite sen i den här tråden. Här är mina vinhöjdpunkter från 2020:

Champagne: Krug GC 166eme Edition (före Winston 2002 och Krug 1995)
Rött: Le Macchiole Paleo Rossi 2016
Vitt: Domaine Marc Morey & Fils Chassagne-Montrachet 1er Cru En Virondot 2017

Ser i CT att det blev ett rätt champagnedominerat år. 48 % av alla viner jag drack var champagne. Bra att bryta den nedåtgående trenden på 43 %, 42 % och 40 % de tre åren innan.
Saknar mogen Barolo på din lista :D
 
Last edited:

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Lika bra att skriva ner innan man glömmer. Alltid kul att lämna spår efter sig i historien.

Förra året blev lite begränstat när det gäller toppviner, framförallt när det gäller frekvens.

Champagne:
  1. GA 96
  2. Krug 88
  3. Enchantalör 96
  4. Krug 96
  5. RD 96
Alla intogs vid samma tillfälle!

Vitt:
  1. Maison Valette Le Clos du Monsieur Noly 2006
  2. Zind-Humbrecht Clos Saint Urbain Riesling 2017
  3. Bernard Boisson-Vadot Bourgonge Blanc 2014
Rött:
  1. SQN Grenache 16
  2. SQN Syrah 15
  3. Gourt de Mautens 2015
Sött:
Rieussec 2007
 
Toppen