Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Barsac Wine Bar (Göteborg)

Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Även en tisdag så kan man behöva fylla på med vinupplevelser. Hade en trevlig kväll med diverse förberedande champagnesnack med @Magnus L och @karl_ek inför århundradets provning i höst. Frugan var med och höll koll så vi inte gjorde något dumt.

Vi gick igenom en del av det som fanns på glas och betade av både Teneriffa, Bourgogne, Washington State, Vouvray och södra Frankrike. Alla levererade bra i duglig mellanklass och de flesta visade mycket personlighet för i runda slängar en futtig hundralapp per glas. För ovanlighetens skull så brydde jag mig varken om att notera eller fota så tyvärr minns jag inte vinerna exakt vilket känns lite ovanligt och nästan läskigt, men nyttigt. ;)

Teneriffa imponerade lite extra (kvällens mest udda) med ett rödvin som kändes väldigt köttigt med mycket känsla av kalops. Kul vin helt klart och kvalitativt utan tvekan. Den halvtorra Vouvray:n (samma som jag drack sist) levererade charm till tusen samt så fick vi prova lite enkel Chablis som kändes förvånansvärt seriös (brukar inte gå igång på enklare Chardonnay). Hedges Red Mountain (100 %) Syrah kändes dock lite trist och intetsägande med total avsaknad av druvkaraktär och aningen för mycket smörkola. Tyvärr så brukar inte Hedges leverera enligt mina tidigare upplevelser heller. Ett bra vin med schysst struktur och balans, men aningen trist.

Vi drack även lite enklare röd Bourgogne som levererade imponerande klass för sitt pris. Mycket Gevrey-Chambertin i stilen med mörka körsbär, rabarber och kryddor, nästan lite norra Rhône-vibbar. Kul med billig Bourgogne som levererar. Just detta tog jag en bild på dessutom innan jag gav upp och fokuserade på sällskapet istället.

image.jpg


Strax efter Magnus och Karl avvek så hände dock det roligaste. En medelålders man med familj kom fram till mig och frågade om jag var moderator på finewines.se, då han hade läst denna tråd och blivit inspirerad (ingen medlem dock). Riktigt kul att bli sedd på det viset, nästan lite surrealistiskt. Nåväl, jag blev ju aldrig rockstjärna som jag ville en gång i tiden så jag får vara glad för all den tid jag kan få i rampljuset. ;)

Roligast med det hela är dock att de flesta vinintresserade i landet trots allt läser på forumet, oavsett om de är medlemmar eller inte. :)
 

Eric L

Medlem
Har precis hittat till siten finewines och eftersom vi skulle gå ut och äta och avnjuta lite vin så tyckte jag att Barsac wine bar lät som ett bra val efter att ha läst positiva recensioner I den här tråden.
Valet blev mycket lyckat och extra roligt var det att få hälsa på en kändis och tacka för rekommendationen personligen.
Vi drack två goda viner, Robert Mondavi, Napa valley, Cab. 2012 samt Aventino 200 barrels, 2010 från Ribera del duero.
Jag får passa på att tacka för ett mycket bra vinforum där det mesta I vinväg verkar stötas och blötas.
Självklart har jag nu också blivit medlem.
"Medelålders mannen"
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Har precis hittat till siten finewines och eftersom vi skulle gå ut och äta och avnjuta lite vin så tyckte jag att Barsac wine bar lät som ett bra val efter att ha läst positiva recensioner I den här tråden.
Valet blev mycket lyckat och extra roligt var det att få hälsa på en kändis och tacka för rekommendationen personligen.
Vi drack två goda viner, Robert Mondavi, Napa valley, Cab. 2012 samt Aventino 200 barrels, 2010 från Ribera del duero.
Jag får passa på att tacka för ett mycket bra vinforum där det mesta I vinväg verkar stötas och blötas.
Självklart har jag nu också blivit medlem.
"Medelålders mannen"
Vad kul, du är såklart mycket välkommen!
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Ni kanske tror att jag rapporterar precis ALLT jag upplever i vin- och matvärlden. I så fall har ni nästan rätt. I de fall jag inte har rapporterat så får jag nämligen en olidlig klåda över hela kroppen, vilket är upprinnelsen till detta inlägg. Jag BARA måste skriva något helt enkelt! ;)

Nåväl, det hela började för några veckor sedan när jag en söndag förmiddag fick ett SMS från Jonas på Barsac att de skulle bli finbesök denna kväll. Restaurang Trattoria la Strega var nämligen på besök och kirrade lite mat som intogs ihop med lite trevliga viner som Barsac stod för. Supertrevlig och rustik italiensk mat närmare bestämt, dessutom av bästa sort. Strega är en ny bekanstskap för mig, en riktigt trevlig ny vän som lär besökas så ofta det bara går framgent, för maten var nämligen sublim!

Inga noteringar och lång tid för att hinna glömma innebär bilder utan särskilt mycket kommentarer.

image.jpg


image.jpg



image.jpg



image.jpg



Bläckfiskrätten åts ihop med ett vitt vin från Jura (Chateau d'Arlay) som jag missade att ta kort på, men det var grymt gott både till maten men även för sig själv. Lite lagom med oxiderade toner vill jag minnas. Kvällens favoritkombo blev dock råräkorna ihop med det underbara vinet "Ponka" från norra Italien. Härligt vitt vin med skön tanninstruktur och härlig komplex aromatik. Grym kombo med maten. Beaujolais och en "korvrätt" med bönor gick inte heller av för hackor, men just denna bojo kändes för saftlik för att jag skulle gå upp i brygga, men visst funkade det bra i sammanhanget.

Efterrätten missades också att ta kort på och jag minns ärligt talat inte vad det var för något. Rieslingen var dessutom väl torr till den söta efterrätten och således kvällens enda riktiga minus. En liten charmig miss i en övrigt storartad helhet. Bourgognen på slutet var kvällens vinmässiga höjdpunkt. 90+ utan tvekan. Gevrey-Chambertin är helt klart min favoritstil i Bourgogne med sin rejäla struktur och lite tyngre frukt.

Barsac är en grym vinbar och Strega en grym italiensk restaurang. Kombon blev därför superb!

Som en lite fotnot så bör jag tillägga att jag stötte ihop med FW-medlemmen @fluff dessutom. En trevlig och ambitiös vinnörd i sina bästa år. :)
 

chambertin

Medlem
Ni kanske tror att jag rapporterar precis ALLT jag upplever i vin- och matvärlden. I så fall har ni nästan rätt. I de fall jag inte har rapporterat så får jag nämligen en olidlig klåda över hela kroppen, vilket är upprinnelsen till detta inlägg. Jag BARA måste skriva något helt enkelt! ;)

Nåväl, det hela började för några veckor sedan när jag en söndag förmiddag fick ett SMS från Jonas på Barsac att de skulle bli finbesök denna kväll. Restaurang Trattoria la Strega var nämligen på besök och kirrade lite mat som intogs ihop med lite trevliga viner som Barsac stod för. Supertrevlig och rustik italiensk mat närmare bestämt, dessutom av bästa sort. Strega är en ny bekanstskap för mig, en riktigt trevlig ny vän som lär besökas så ofta det bara går framgent, för maten var nämligen sublim!

Inga noteringar och lång tid för att hinna glömma innebär bilder utan särskilt mycket kommentarer.

Visa bifogad bild 4909

Visa bifogad bild 4910


Visa bifogad bild 4911


Visa bifogad bild 4912


Bläckfiskrätten åts ihop med ett vitt vin från Jura (Chateau d'Arlay) som jag missade att ta kort på, men det var grymt gott både till maten men även för sig själv. Lite lagom med oxiderade toner vill jag minnas. Kvällens favoritkombo blev dock råräkorna ihop med det underbara vinet "Ponka" från norra Italien. Härligt vitt vin med skön tanninstruktur och härlig komplex aromatik. Grym kombo med maten. Beaujolais och en "korvrätt" med bönor gick inte heller av för hackor, men just denna bojo kändes för saftlik för att jag skulle gå upp i brygga, men visst funkade det bra i sammanhanget.

Efterrätten missades också att ta kort på och jag minns ärligt talat inte vad det var för något. Rieslingen var dessutom väl torr till den söta efterrätten och således kvällens enda riktiga minus. En liten charmig miss i en övrigt storartad helhet. Bourgognen på slutet var kvällens vinmässiga höjdpunkt. 90+ utan tvekan. Gevrey-Chambertin är helt klart min favoritstil i Bourgogne med sin rejäla struktur och lite tyngre frukt.

Barsac är en grym vinbar och Strega en grym italiensk restaurang. Kombon blev därför superb!

Som en lite fotnot så bör jag tillägga att jag stötte ihop med FW-medlemmen @fluff dessutom. En trevlig och ambitiös vinnörd i sina bästa år. :)
Tack för noterna @Mattias S !
Ser ut som mat helt i min stil. Stället måste provas snart (liksom Barsac).
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Bourgogne är jäkligt gott. Det finns något speciellt när ett vin är så slankt att det nästan ser utspätt ut men ändå lyckas leverera så mycket intensitet och fokus att det skulle kunna vinna vilken brottningsmatch som helst mot flera gånger större motståndare. Maten börjar dessutom sjunga flerstämmigt och i full harmoni när de båda möts. Pinot Noir funkar med det mesta i matväg.

Var på besök på Barsac Wine Bar igår och käkade lite kantarelltoast och en makalöst trevlig carpaccio. Kantarelltoasten andades mycket comfort food medan carpaccion var mer experimentell med äpple, tranbär och lite annat smått och gott. Härlig sötma, sälta och perfekt avvägd syra. Så jäkla gott. Det var dock kantarelltoasten som tog mig med storm ihop med den finstämda Bourgognen. Magiskt!

image.jpg

image.jpg

Råpizza...?

image.jpg


2005 Comte Senard Corton-Les Paulands
Slankt, elegant och sammetslent. Rödfruktigt med tranbär och körsbär. Finstämda fat med sandelträ, kryddor och aningen kakao. Lite härliga drag av osande utedass finns att hitta i bakgrunden för den som letar sig fram för att exponera denna härlighet. Tanninerna är i princip obefintliga och helt avrundade, men vinet är inte tandlöst ändå. Fin intensitet och syra ger vinet ryggrad och struktur nog att tillfredställa mig fullt ut.

En riktigt trevlig Pinot Noir, men just ordet "prisvärt" passar ganska dåligt för att beskriva det, detta trots att helhetsupplevelsen denna kväll var allt annat än undermålig. 90p

Jo, dessutom så kom en herre fram till mig under kvällen och sa att han visste vem jag var. Det var ingen mindre än vår lastgamla medlem @Hagbard C. som var aktiv här på forumet förr och nu är sugen på att leta sig tillbaka, framförallt verkar det vara våra BYOB:s här i Göteborg som lockar. Kul!
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Prestigevin är kul men de lider lite av ett stort dilemma; svårigheten att lyckas imponera då förväntningarna tenderar att bli smått orimliga...

2007 Sine Qua Non Labels Syrah

image.jpg


Första glaset från flaskan blir min, ingen dekantering eller annat tjafs (det hade nog inte skadat, missförstå mig rätt) utan rakt ner i ett mätglas innan mina dyra droppar hamnar på bardisken på ett relativt tomt Barsac Wine Bar. Förväntningarna och spänningen inför första sniffen är smått fåniga. Jag låter vinet andas några sekunder och begraver därefter näsan så djupt ner i glaset som jag klarar av innan näsan blir våt av de nästan kolsvarta och tjäraliknande dropparna. Jag möts av en stor och öppen arom, ganska välbekant dessutom. Detta var ju inte så farligt, tänker jag. Inte heller särskilt unikt, men jäklar vad gott. Animaliska toner, kött, kryddpeppar, torkade svenska blåbär, hallon, torkad frukt, tjära, läder, kryddnejlika, snygga mörka fat och svarta oliver. Komplexiteten är såklart på topp i denna skapelse. Ganska varm frukt med perfekt avvägd mognad, men fortfarande rejält ungdomligt.

Efter en lång stund endast sniffandes så kändes det dags att presentera skapelsen för munnen. Det exploderar direkt på tungan och visar var skåpet ska stå med sin knivskarpa intensitet och ett fokus som får alla delar att samverka i en tajt väl sammansatt helhet. Fantastisk fina och bitande tanniner och syran gör sitt jobb att hålla det fräscht och relativt lättdrucket trots en stor och mustig kropp. Kroppen hanteras som en ballerina, en ganska muskulös sådan. Frukten fyller ut varje procent alkohol som går att hitta. Det känns drygt, enbart en sipp håller sig kvar i munnen i evigheter.

Ja, mitt herrskap. Detta är ett supertrevligt vin utan tvekan, men ändå så lämnar jag det tomma glaset en aning besviken. Jag hade ju så gärna velat att det var det där perfekta vinet som stack ut och var något helt unikt, som dessutom skulle tänja ut min referensbank. Det är det inte. Frågan är vad jag hade tyckt om jag fick det blint? Oavsett vad så är det jäkligt bra och jag parkerar det på 94p.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Vinprovning på Barsac imorgon kväll kl 18:00 med fokus på Chablis. Känner mig klart sugen, om inte annat då jag behöver träna mer på vita viner. Vad tror ni, låter det intressant?

Välkommen till en kväll där vi fokuserar helt på det lilla vinområdet Chablis i norra delen av Bourgogne.

Vi går igenom vad som gör Chablis's mark så speciell och förklarar skillnaderna på det olika crunivåerna. Provningen är uppdelad i två segment där första delen fokuserar på de olika kvalitetsnivåerna genom att prova tre viner från samma producent. Del två visar vad som händer med Chablis när det får lite ålder. Här provar vi mogna viner från kända producenter. Det ingår även en ostbricka med passande ostar.
Anmälan endast genom tel 0736-362600
Pris 525:-
Välkomna!


Viner:
  • Chablis 2011 Louis Michel
  • Chablis 1:er Cru Montee de Tonnerre 2011 Louis Michel
  • Chablis Grand Cru Les Clos 2010 Louis Michel
  • Chablis 1:er Cru Monts Mains 2000 Raveneau
  • Chablis 1:er Cru Vaillon 2002 Daniel-Etienne Defaix
  • Chablis Grand Cru Bougros 2004 William Fevre
 

magnum

Epernay, Frankrike
Vinprovning på Barsac imorgon kväll kl 18:00 med fokus på Chablis. Känner mig klart sugen, om inte annat då jag behöver träna mer på vita viner. Vad tror ni, låter det intressant?

Välkommen till en kväll där vi fokuserar helt på det lilla vinområdet Chablis i norra delen av Bourgogne.

Vi går igenom vad som gör Chablis's mark så speciell och förklarar skillnaderna på det olika crunivåerna. Provningen är uppdelad i två segment där första delen fokuserar på de olika kvalitetsnivåerna genom att prova tre viner från samma producent. Del två visar vad som händer med Chablis när det får lite ålder. Här provar vi mogna viner från kända producenter. Det ingår även en ostbricka med passande ostar.
Anmälan endast genom tel 0736-362600
Pris 525:-
Välkomna!


Viner:
  • Chablis 2011 Louis Michel
  • Chablis 1:er Cru Montee de Tonnerre 2011 Louis Michel
  • Chablis Grand Cru Les Clos 2010 Louis Michel
  • Chablis 1:er Cru Monts Mains 2000 Raveneau
  • Chablis 1:er Cru Vaillon 2002 Daniel-Etienne Defaix
  • Chablis Grand Cru Bougros 2004 William Fevre
Klart du skall gå!
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Vinprovning på Barsac imorgon kväll kl 18:00 med fokus på Chablis. Känner mig klart sugen, om inte annat då jag behöver träna mer på vita viner. Vad tror ni, låter det intressant?

Välkommen till en kväll där vi fokuserar helt på det lilla vinområdet Chablis i norra delen av Bourgogne.

Vi går igenom vad som gör Chablis's mark så speciell och förklarar skillnaderna på det olika crunivåerna. Provningen är uppdelad i två segment där första delen fokuserar på de olika kvalitetsnivåerna genom att prova tre viner från samma producent. Del två visar vad som händer med Chablis när det får lite ålder. Här provar vi mogna viner från kända producenter. Det ingår även en ostbricka med passande ostar.
Anmälan endast genom tel 0736-362600
Pris 525:-
Välkomna!


Viner:
  • Chablis 2011 Louis Michel
  • Chablis 1:er Cru Montee de Tonnerre 2011 Louis Michel
  • Chablis Grand Cru Les Clos 2010 Louis Michel
  • Chablis 1:er Cru Monts Mains 2000 Raveneau
  • Chablis 1:er Cru Vaillon 2002 Daniel-Etienne Defaix
  • Chablis Grand Cru Bougros 2004 William Fevre
Det hade jag gärna gått på!
 

Magikern

Medlem
Prestigevin är kul men de lider lite av ett stort dilemma; svårigheten att lyckas imponera då förväntningarna tenderar att bli smått orimliga...

2007 Sine Qua Non Labels Syrah

Visa bifogad bild 4975

Första glaset från flaskan blir min, ingen dekantering eller annat tjafs (det hade nog inte skadat, missförstå mig rätt) utan rakt ner i ett mätglas innan mina dyra droppar hamnar på bardisken på ett relativt tomt Barsac Wine Bar. Förväntningarna och spänningen inför första sniffen är smått fåniga. Jag låter vinet andas några sekunder och begraver därefter näsan så djupt ner i glaset som jag klarar av innan näsan blir våt av de nästan kolsvarta och tjäraliknande dropparna. Jag möts av en stor och öppen arom, ganska välbekant dessutom. Detta var ju inte så farligt, tänker jag. Inte heller särskilt unikt, men jäklar vad gott. Animaliska toner, kött, kryddpeppar, torkade svenska blåbär, hallon, torkad frukt, tjära, läder, kryddnejlika, snygga mörka fat och svarta oliver. Komplexiteten är såklart på topp i denna skapelse. Ganska varm frukt med perfekt avvägd mognad, men fortfarande rejält ungdomligt.

Efter en lång stund endast sniffandes så kändes det dags att presentera skapelsen för munnen. Det exploderar direkt på tungan och visar var skåpet ska stå med sin knivskarpa intensitet och ett fokus som får alla delar att samverka i en tajt väl sammansatt helhet. Fantastisk fina och bitande tanniner och syran gör sitt jobb att hålla det fräscht och relativt lättdrucket trots en stor och mustig kropp. Kroppen hanteras som en ballerina, en ganska muskulös sådan. Frukten fyller ut varje procent alkohol som går att hitta. Det känns drygt, enbart en sipp håller sig kvar i munnen i evigheter.

Ja, mitt herrskap. Detta är ett supertrevligt vin utan tvekan, men ändå så lämnar jag det tomma glaset en aning besviken. Jag hade ju så gärna velat att det var det där perfekta vinet som stack ut och var något helt unikt, som dessutom skulle tänja ut min referensbank. Det är det inte. Frågan är vad jag hade tyckt om jag fick det blint? Oavsett vad så är det jäkligt bra och jag parkerar det på 94p.

Vinet heter tydligen triedtomakealabelwhensuddenlyirememberedthathate, eller? :p

Mer tryhard än så kan det väl knappt bli. Tror många hade trott att vinet var förklätt halvplonk om man inte kände till Sine Qua Non.
 

Per Stade

Lege artis
Vinprovning på Barsac imorgon kväll kl 18:00 med fokus på Chablis. Känner mig klart sugen, om inte annat då jag behöver träna mer på vita viner. Vad tror ni, låter det intressant?

Välkommen till en kväll där vi fokuserar helt på det lilla vinområdet Chablis i norra delen av Bourgogne.

Vi går igenom vad som gör Chablis's mark så speciell och förklarar skillnaderna på det olika crunivåerna. Provningen är uppdelad i två segment där första delen fokuserar på de olika kvalitetsnivåerna genom att prova tre viner från samma producent. Del två visar vad som händer med Chablis när det får lite ålder. Här provar vi mogna viner från kända producenter. Det ingår även en ostbricka med passande ostar.
Anmälan endast genom tel 0736-362600
Pris 525:-
Välkomna!


Viner:
  • Chablis 2011 Louis Michel
  • Chablis 1:er Cru Montee de Tonnerre 2011 Louis Michel
  • Chablis Grand Cru Les Clos 2010 Louis Michel
  • Chablis 1:er Cru Monts Mains 2000 Raveneau
  • Chablis 1:er Cru Vaillon 2002 Daniel-Etienne Defaix
  • Chablis Grand Cru Bougros 2004 William Fevre

Nu är jag riktigt avundsfrisk på er i storstan. Jag kollade tågtiderna och kan komma till Götlaborg 19.25 och måste åka 19.55 för att komma hem samma kväll. Att köra bil till en vinprovning är ju inte att tänka på. Bohusbanan är under all kritik. Varför har de provningarna på vardagar? Jobbar inte ni i Götlaborg?
 

Barsac Wine Bar

Leverantör
Vi är glada att få vara nya medlemmar i detta förträffliga forum där vi läst en hel del intressanta inlägg och även själva blivit hedrade med en tråd.

Som en vinbar driven av två vinnördar, försöker vi göra kvalitetsviner mer tillgängliga på krogen. Mest försöker vi bara vara ett ställe vi själva saknade. Jag vill passa på att bjuda in till vår nästa schemalagda vinprovning och även önska alla medlemmar välkomna till oss på Barsac. Framöver kommer vi lägga upp provningar på "rätt" plats i forumet då vi inte är ute efter att syssla med någon form av spam.

Vi välkomnar till en provning av viner framställda på en av de mest odlade och mest diskuterade av druvor, Pinot Noir.

Vi jämför sex olika viner från tre olika världsdelar och går igenom vad som skiljer områdena från varandra. Vi går också inte på djupet på vad som gör Pinot Noir speciell och som bland annat leder till att viner på denna druva så ofta får en högre status och ett högre pris.
Efter provningen serveras en charktallrik som också ingår i priset.
Vinerna vi provar är följande.

Jean Michel Guillon Bourgogne Rouge Les Graviers 2013
Au Bon Climat Santa Barbara Pinot Noir 2013
Seresin MOMO Pinot Noir 2011

Bouchard Pere et Fils Volnay Caillerets “Ancienne Cuvee Carnot” 2010
Evening Land Seven Springs Vineyard “La Source” Pinot Noir 2011
Misha’s Verismo Central Otago Pinot Noir 2009

Pris: 450 kr

Anmäland görs på plats på Barsac eller via e-post info@barsac.nu
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Vi är glada att få vara nya medlemmar i detta förträffliga forum där vi läst en hel del intressanta inlägg och även själva blivit hedrade med en tråd.

Som en vinbar driven av två vinnördar, försöker vi göra kvalitetsviner mer tillgängliga på krogen. Mest försöker vi bara vara ett ställe vi själva saknade. Jag vill passa på att bjuda in till vår nästa schemalagda vinprovning och även önska alla medlemmar välkomna till oss på Barsac. Framöver kommer vi lägga upp provningar på "rätt" plats i forumet då vi inte är ute efter att syssla med någon form av spam.

Vi välkomnar till en provning av viner framställda på en av de mest odlade och mest diskuterade av druvor, Pinot Noir.

Vi jämför sex olika viner från tre olika världsdelar och går igenom vad som skiljer områdena från varandra. Vi går också inte på djupet på vad som gör Pinot Noir speciell och som bland annat leder till att viner på denna druva så ofta får en högre status och ett högre pris.
Efter provningen serveras en charktallrik som också ingår i priset.
Vinerna vi provar är följande.

Jean Michel Guillon Bourgogne Rouge Les Graviers 2013
Au Bon Climat Santa Barbara Pinot Noir 2013
Seresin MOMO Pinot Noir 2011

Bouchard Pere et Fils Volnay Caillerets “Ancienne Cuvee Carnot” 2010
Evening Land Seven Springs Vineyard “La Source” Pinot Noir 2011
Misha’s Verismo Central Otago Pinot Noir 2009

Pris: 450 kr

Anmäland görs på plats på Barsac eller via e-post info@barsac.nu
Tid och datum hade varit bra att veta! ;)
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Alltid trevligt med Barsac.
Jag och en polare skall dit.
Någon annan från forumet?
Har ännu inte sålt in det till frun, men möjligtvis kommer vi också. Kul upplägg, men jag har faktiskt testat ganska många av vinerna innan, dock möjligtvis andra årgångar i vissa fall. :)
 
Toppen