Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bygga en vinsamling åt en vän

Bearman

a´lea iacta est iterum
Om jag skulle sätta ihop en vinsamling åt en polare hade jag också utgått från vad jag själv gillar. Man skulle ju inte vilja riskera att komma dit och bli bjuden på något man inte tycker om.

Mina polare har bra koll på vad jag gillar, så sannolikheten att de skulle bjuda mig på ett vin det vet jag ogillar är otroligt osannolikt...
 
Tänkte jag skulle rapportera tillbaka vad jag köpte:

CHAMPAGNE
Vilmart blandlåda från Franska Vinlistan (3 x Grand Cellier NV, 2 x Grand Cellier d'Or 2014, 1 x Coeur de Cuvée 2011)
4 Louis Roederer Rosé 2014

VITT
6 Alheit Cartology 2018
6 Barone Pizzini Pievalta Tre Ripe 2019
6 La Staffa Verdicchio dei Castelli di Jesi Classico Superiore 2017
6 Cà dei Frati Lugana I Frati 2019
8 Domaine Laroche Chablis 1er Pru Les Vaudeley 2018
12 Massolino Langhe Chardonnay 2018
6 Jean-Marie Reverdy & Fils Sancerre la Villaudiere 2019
6 Domaine Laporte Le Rochoy 2017
6 Heymann-Löwenstein Riesling GG Kirchberg 2018

RÖTT
12 Louis M Martini Napa Valley Cabernet Sauvignon 2017
12 Substance Cabernet Sauvignon 2018
12 Long Meadow Ranch Cabernet Sauvignon 2015
6 Simonsig Tiara 2016
6 Meerlust Rubicon 2016
6 Rust en Vrede Cabernet Sauvignon 2018
6 Le Macchiole Paleo Rossi 2016
6 Ugo Lequio Barbaresco Gallina 2015
6 Markus Molitor Pinot Noir Brauneberger Klostergarten** 2016
6 Roda I Reserva 2015

SÖTT
12 halvflaskor Kracher Beerenauslese 2017

Summa: 49.913 kr (87 kr under budget ;))
a propos liknande tråd i annan del av forumet - hur har dessa godingar utvecklat sig - vilka var de riktiga hitsen och vilka var blindgångare?
 
Toppen