Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bygga vinkällare - vinrum / vinkällarbygge

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Wow! Så roligt att du delar med dig av bilder, tankar och prisuppgifter. Riktigt roligt att följa! Och ja just det, jäklar va lyxigt att ha sin egen vinkällare. Grattis :D
 
Trådskapare
Berra

Berra

Medlem
Tack! Roligt att höra! Ja det är skoj! Även om det kändes väldigt naturligt när man har en källare som dessutom redan hade en matkällare. Enligt mig finns det begränsat med bra sätt att använda utrymmen utan fönster på. Men jag är glad och tacksam att bitarna föll på plats!
 
Trådskapare
Berra

Berra

Medlem
F1F71E31-9458-4D19-9623-9FA7F88B2DAF.jpeg
Och där kom vinhyllorna på plats! 336 platser blev det och lite tid tog det. Fast det är ju fyra vinflaskor på golvet redan nu och det finns plats för ställ som förvarar flaskor längst väggen till vänster. Sådana där man ser etiketten på varje flaska-vad dom nu kallades. ”Tyvärr” tror jag ändå det kommer ta en liten stund att fylla upp den:) Valde att vi ska försöka lägga eventuella pengar på vin istället för vinställ men jag hoppas det blir funktionellt och inte ser för illa ut.
 

Victorious

Medlem
Kul att du la upp hela projektet! Känner allt igen mig i bilderna och kan bekräfta att det är mycket bra även i verkligheten! :cigarr:

Nu saknas det bara en massa trevliga flaskor!

Visa bifogad bild 21564 Och där kom vinhyllorna på plats! 336 platser blev det och lite tid tog det. Fast det är ju fyra vinflaskor på golvet redan nu och det finns plats för ställ som förvarar flaskor längst väggen till vänster. Sådana där man ser etiketten på varje flaska-vad dom nu kallades. ”Tyvärr” tror jag ändå det kommer ta en liten stund att fylla upp den:) Valde att vi ska försöka lägga eventuella pengar på vin istället för vinställ men jag hoppas det blir funktionellt och inte ser för illa ut.
 
Trådskapare
Berra

Berra

Medlem
Kul! Jo, det fungerar bättre på vintern också. Temperaturen ligger mer konstant och aggregatet reglerar luftfuktigheten bättre/perfekt nu också. Exakt! Ser fram emot goda råd så ska vi åtminstone börja med att se till att dubbla innehållet inför hösten 2021! Utöver det är nästkommande steg att installera dimmer till spottarna, bygga ett par hyllor, kanske till och med ett skåp för att dölja sprit och installera mer belysning (förberett en elkabel till). En bonus med vinkällare är att vi idag åt tomatsås gjord på tomater som mognat i vinkällaren sen i september/oktober och varje gång vi bakar surdegsbröd behöver vi inte stuva om i kylen utan bröden kan jäsa sista steget över natten i vinkällaren så tar man med sig dom upp på morgonen och bakar av dom
 
Toppen