Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

CAV0028 från Domaine Coursodon - någon som har koll?

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Hej
Som hyllhyrare på Grappe kan jag boka detta i förväg (bara idag). Bör jag göra det?
Någon kanske vill dela?
 

Keen

slan
Jag ångrar att jag missade förra året, så slog till blint. Drack för inte så länge sen (minns dock ej vin eller årgång) och det var kanon. Så tog ett sexpack nu.
 
Trådskapare
Bror

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Sorry:
I morgon torsdag, den 10 april kl 14.00, släpper Caviste försäljningen av CAV0028 - Domaine Coursodon på www.caviste.se men redan idag har Du som medlem förtur att beställa vinerna.
Domaine Coursodon drivs idag av Jérôme Coursodon i byn Mauves, i hjärtat av appellationen Saint-Joseph. De branta sluttningarna består av granit och skiffer där syrahdruvan trivs synnerligen bra. Coursodons viner är täta och packade med frukt i sin ungdom. Den som lagrar sina flaskor några år kommer att få uppleva sammetslik elegans och den klassiska köttigheten från norra Rhône.
CAV0028 - Domaine Coursodon kostar 1350 kr och innehåller totalt 6 flaskor enligt följande:
3 flaskor 2012 Saint-Joseph Silice rouge (175 kr/st) - Drick 2014-2018
3 flaskor 2012 Saint-Joseph L'Olivaie (265 kr/st) - Drick 2014-2020
OBS! Erbjudandet gäller i 24 timmar till imorgon, torsdag 10/4, kl 10:00. Efter det slutar länken att fungera.
 

Martin Berggren

Bad santa
Jag har koll ;)

2012 är eleganta! Har båda vinerna i glas framför just nu. Grymt samspel mellan söta och syrliga körsbär i båda. Flaskorna som öppnades igår är klart bättre än de nyöppnade. Silice är charmtrollet som använder röd frukt, typ vildhallon, som vapen. Olivaie betydligt "seriösare" med mörk profil, massor av krossad (mörk) sten. Båda grymma idag om de får luft. Håller säkerligen 5+ år om man vill ha mognadstonerna.

Ni som inte är medlemmar på Grappe får vänta tills imorgon kl 14.00.

Transparens: Jag säljer dessa men köp dom inte av mig, bara ni köper dom. Ta mina omdömen för vad de är värda.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Sorry:
I morgon torsdag, den 10 april kl 14.00, släpper Caviste försäljningen av CAV0028 - Domaine Coursodon på www.caviste.se men redan idag har Du som medlem förtur att beställa vinerna.
Domaine Coursodon drivs idag av Jérôme Coursodon i byn Mauves, i hjärtat av appellationen Saint-Joseph. De branta sluttningarna består av granit och skiffer där syrahdruvan trivs synnerligen bra. Coursodons viner är täta och packade med frukt i sin ungdom. Den som lagrar sina flaskor några år kommer att få uppleva sammetslik elegans och den klassiska köttigheten från norra Rhône.
CAV0028 - Domaine Coursodon kostar 1350 kr och innehåller totalt 6 flaskor enligt följande:
3 flaskor 2012 Saint-Joseph Silice rouge (175 kr/st) - Drick 2014-2018
3 flaskor 2012 Saint-Joseph L'Olivaie (265 kr/st) - Drick 2014-2020
OBS! Erbjudandet gäller i 24 timmar till imorgon, torsdag 10/4, kl 10:00. Efter det slutar länken att fungera.
Det här låter ju riktigt gott. :) Kul och intressant vinval. Syrah kan vi väl ändå inte få mycket av...eller? o_O
 
Trådskapare
Bror

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Jaha, där blev det två lådor. Och jag som tvekade på att köpa en... Men vinerna lovade mycket vid en snabb provning..
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Trådskapare
Bror

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Tog slut direkt. Sicken tur man fick lite
 
Toppen