Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Ja den är på väg in men importören har flaggat för liten allokering.

Om man inte orkar vänta så finns NF här för 144 €.

Någon info om när Billecart NF 08 kommer och ev pris på den?
Senaste från importören.

NF släpps i november med riktpris 1 800 kr. Dåliga nyheten är att SB bara beställde en bråkdel av erbjuden volym. Positiva nyheten är att även magnum lanseras (för första gången?) med riktpris på 3 700 kr.
 

Johpe

Medlem
Senaste från importören.

NF släpps i november med riktpris 1 800 kr. Dåliga nyheten är att SB bara beställde en bråkdel av erbjuden volym. Positiva nyheten är att även magnum lanseras (för första gången?) med riktpris på 3 700 kr.
Tack för info, undra vad en bråkdel faktiskt innebär? Blir det så få så man bara ska va glad om man får en flaska på webbsläpps lotto?
(köpte ngra online av FOMO skäl, men hoppas på att knipa ngra till på SB)
 

Wintermute

Medlem
Har du hört något om releasedatum i Sverige?
Jag mejlade med Henkel, som är importör. De sa att de hade massor av -07 inne, så att det nog skulle dröja. Jag är lite orolig för att -07 riskerar att ligga och blockera, så att -08 inte kommer till Sverige. Jag frågade om möjligheten till PI, men hon svarade lite undvikande.
 

Jesper L

Medlem
Jag mejlade med Henkel, som är importör. De sa att de hade massor av -07 inne, så att det nog skulle dröja. Jag är lite orolig för att -07 riskerar att ligga och blockera, så att -08 inte kommer till Sverige. Jag frågade om möjligheten till PI, men hon svarade lite undvikande.
Ah tråkigt att höra.. 😩
 

Jos

Medlem
Senaste från importören.

NF släpps i november med riktpris 1 800 kr. Dåliga nyheten är att SB bara beställde en bråkdel av erbjuden volym. Positiva nyheten är att även magnum lanseras (för första gången?) med riktpris på 3 700 kr.
Typ 90% prishöjning mot förra årgången så de kanske tvekar på åtgången.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Typ 90% prishöjning mot förra årgången så de kanske tvekar på åtgången.
Kan vara så men vore idiotiskt i så fall eftersom allt som det står 08a på säljer som smör oavsett pris. Min konspiratoriska teori är att bolaget inte fick det pris de önskade och "hämnades" på importören genom att köpa en lägre volym. Kan även tänka mig att det var därför som PP Chetillons 15 inte släpptes på bolaget.
 
Kan vara så men vore idiotiskt i så fall eftersom allt som det står 08a på säljer som smör oavsett pris. Min konspiratoriska teori är att bolaget inte fick det pris de önskade och "hämnades" på importören genom att köpa en lägre volym. Kan även tänka mig att det var därför som PP Chetillons 15 inte släpptes på bolaget.
Din konspirationsteori faller tyvärr Kristian då systembolaget inte har något att göra med prissättning på ts,bs o privatimport.
 

BallyJ

Medlem
Dom kan väl neka en produkt till ts?
Det kan dom absolut göra. SBs inköpare bestämmer vilka viner som kommer med i TS respektive webblansering. Detta är allmänt känt och det har väl diskuterats väldigt länge huruvida större importörer premieras.
 

FredrikC

Medlem
Senaste från importören.

NF släpps i november med riktpris 1 800 kr. Dåliga nyheten är att SB bara beställde en bråkdel av erbjuden volym. Positiva nyheten är att även magnum lanseras (för första gången?) med riktpris på 3 700 kr.
Nu är det bekräftat den 16e november. Hur tycker du den är? Värd sitt pris?
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Nu är det bekräftat den 16e november. Hur tycker du den är? Värd sitt pris?
Billecart är ett av mina favorithus så jag har så klart laddat upp redan.:D

Billecart har väldigt rena, friska och fruktdrivna viner utan ox eller funk. Smakar inte som Krug...

Drack en NF 08 för några veckor sedan. Lika ung som god! Ligger länge på jästen så rätt komplex doft redan med lite mandel och bröd. I smaken är det mest citrus i dagsläget... påminner om 02an när den var ung. Den är värd sitt pris kontra andra prestiger men om den är värd 1 800 kr får du bestämma själv.:ängel:
 

FredrikC

Medlem
Billecart är ett av mina favorithus så jag har så klart laddat upp redan.:D

Billecart har väldigt rena, friska och fruktdrivna viner utan ox eller funk. Smakar inte som Krug...

Drack en NF 08 för några veckor sedan. Lika ung som god! Ligger länge på jästen så rätt komplex doft redan med lite mandel och bröd. I smaken är det mest citrus i dagsläget... påminner om 02an när den var ung. Den är värd sitt pris kontra andra prestiger men om den är värd 1 800 kr får du bestämma själv.:ängel:
Tack! 👍
 

Wintermute

Medlem
Jag mejlade med Henkel, som är importör. De sa att de hade massor av -07 inne, så att det nog skulle dröja. Jag är lite orolig för att -07 riskerar att ligga och blockera, så att -08 inte kommer till Sverige. Jag frågade om möjligheten till PI, men hon svarade lite undvikande.
Screenshot_20231216_190939_Chrome.jpg


Snart så... Nu väntar vi bara på att Alfred Gratien Cuvée Paradis Rose 2008 kommer in..
 
Toppen