Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

B-Hoglund

Medlem
Vi lär oss väl hela tiden att ofta är det oriktigt det man hör från SB tyvärr, som nu i ditt fall.
Det är en pampig låda ska sägas.

Får man alltid en sån låda vid beställning av sex stycken? Brist mest få kartonger.. men har inte köpt sex stycken prestige i den prisklassen samtidigt.
 
Trådskapare
Christer J

Christer J

Medlem
Trodde att det var en trälåda. Kartong får jag annars alltid.

Får allt gå till optikern i mellandagarna.. :D
Trälådor är bra tycker jag att ha viner i, lite ordning och reda sådär :) jag frågar alltid på mitt lokala SB om jag kan få några trälådor och de har alltid minst en att ge bort.
 

rs14

Medlem
Snygg. Bara kartongen är värd ett par lax! Nejmen, skämtåsido. Jag köper ofta kolli i tro och hopp om att de ska levereras i dessa men så är det inte alltid för mig. Det är fifty/fifty skulle jag vilja säga. Varför man väljer att packa upp flaskorna från sin originalkartong för att istället placera de som lösplock i de stora bruna 12-packskartongerna är för mig en gåta. Måste ju innebära merjobb för lagerpersonalen tänker jag. Det finns ju kanske en anledning hos kunden att man väljer att köpa helkolli. Det kanske kan låta som en bagatell för vissa men personlign tycker jag det är lättare att hitta och hålla reda på kartonger/lådor än lösa flaskor. Henriots 2008 fick jag i alla fall i låda häromsisten!
 
Trådskapare
Christer J

Christer J

Medlem
Snygg. Bara kartongen är värd ett par lax! Nejmen, skämtåsido. Jag köper ofta kolli i tro och hopp om att de ska levereras i dessa men så är det inte alltid för mig. Det är fifty/fifty skulle jag vilja säga. Varför man väljer att packa upp flaskorna från sin originalkartong för att istället placera de som lösplock i de stora bruna 12-packskartongerna är för mig en gåta. Måste ju innebära merjobb för lagerpersonalen tänker jag. Det finns ju kanske en anledning hos kunden att man väljer att köpa helkolli. Det kanske kan låta som en bagatell för vissa men personlign tycker jag det är lättare att hitta och hålla reda på kartonger/lådor än lösa flaskor. Henriots 2008 fick jag i alla fall i låda häromsisten!
En av få gånger 6 flaskor kom i fulkartong var just Henriot 08 kom jag på nu :(
 

LeChat

Medlem
B9352DD7-0207-4A6D-A4EB-1F18596F5993.jpeg

Champagnekartongerna brukar inte vara jätteupphetsande men man vill ändå ha dem. Lite praktiska. Sassicaian i trälåda är lite mer att sukta efter.

Nu blir det Franska Trion på Pustervik!:)
 

Niclas

Medlem
Om man ska lägga Pol Roger Winston Churchill på långlagring i ett decennium, är det 08 jag ska satsa på att handla då ?
Jag tror mig ha sett ganska många olika årgångar på Bolisarna i min närhet.
 

LarsW

Medlem
Om man ska lägga Pol Roger Winston Churchill på långlagring i ett decennium, är det 08 jag ska satsa på att handla då ?
Jag tror mig ha sett ganska många olika årgångar på Bolisarna i min närhet.
Svar ja på 2008!
Winston är väl aldrig dålig och klarar tiden bra men ska man köpa en årgång av dem som finns nu med långlagring i sikte så torde 2008 vara överlägsen.
Och vid 20 års ålder så borde den vara riktigt bra!
 
Toppen