Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Dagens skörd av 2008.
Screenshot_20190405-151826_Instagram.jpg
 

Sigdarve

Medlem
Om det fortfarande finns 43 st. Bollinger GA 2007 i webblagret, då 2008 kommer i april, finns det då en risk att man får årg. 2007 vid en beställning då? Eller kommer beställningen endast gälla årg. 2008?
Nu finns det bara en flaska kvar i webblagret. Alltså är 42 st 2007 beställda sedan ett par veckor. Undrar vem som vill ha 2007 nu när 2008 kommer i veckan?
 

ChristianB

DipWSET
Nu finns det bara en flaska kvar i webblagret. Alltså är 42 st 2007 beställda sedan ett par veckor. Undrar vem som vill ha 2007 nu när 2008 kommer i veckan?
Alla som vet att GA är bättre än Special Cuvée men som inte har tillräckligt med koll på årgångarna för att vänta. ;) Det finns många som känner något i stil med "Jag vill ha premium, kring 1000 kr, för det är en present till någon som kan vin!". Man såg det jämt när jag jobbade på SB...
 
Alla som vet att GA är bättre än Special Cuvée men som inte har tillräckligt med koll på årgångarna för att vänta. ;) Det finns många som känner något i stil med "Jag vill ha premium, kring 1000 kr, för det är en present till någon som kan vin!". Man såg det jämt när jag jobbade på SB...

Eller de som vill ha 07an pga bröllop, födsel, se till att man har alla årgångar etc.
 

Sigdarve

Medlem
Ringde kundtjänst på SB idag, för några frågor kring Bollinger-2008-släppet. Såg att ett av mina lokala SB plötsligt hade fått in tre st. flaskor idag och undrade om det kunde vara nollåttor. Han kunde inte se det, utan hänvisade till butiken. Han var väldigt entusiastisk och tillmötesgående. Han verkade ha bra koll på läget (fick ett tips) och höll tummarna, för att jag skulle fånga en flaska i morgon. Trevlig snubbe. (det var inga nollåttor butiken fått in, utan nollsjuor!) Förresten, vad tror ni, blir det som med DP 08, svår att få tag på i början, men kommer att finnas gott om senare i vår? Eller är Bollinger 08 lika svårfångad som PR SWC 08?
 
Last edited:

Thirsty

Smygnykterist
Ringde kundtjänst på SB idag, för några frågor kring Bollinger-2008-släppet. Såg att ett av mina lokala SB plötsligt hade fått in tre st. flaskor idag och undrade om det kunde vara nollåttor. Han kunde inte se det, utan hänvisade till butiken. Han var väldigt entusiastisk och tillmötesgående. Han verkade ha bra koll på läget (fick ett tips) och höll tummarna, för att jag skulle fånga en flaska i morgon. Trevlig snubbe. (det var inga nollåttor butiken fått in, utan nollsjuor!) Förresten, vad tror ni, blir det som med DP 08, svår att få tag på i början, men kommer att finnas gott om senare i vår? Eller är Bollinger 08 lika svårfångad som PR SWC 08?
Många här passade nog på att beställa på Philipsons 08 rea. Finns på flera ställen att beställa hem för SB priser så min, högst amatörmässiga, gissning är att det således inte är överdrivet tryck efter flaskorna.
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Ringde kundtjänst på SB idag, för några frågor kring Bollinger-2008-släppet. Såg att ett av mina lokala SB plötsligt hade fått in tre st. flaskor idag och undrade om det kunde vara nollåttor. Han kunde inte se det, utan hänvisade till butiken. Han var väldigt entusiastisk och tillmötesgående. Han verkade ha bra koll på läget (fick ett tips) och höll tummarna, för att jag skulle fånga en flaska i morgon. Trevlig snubbe. (det var inga nollåttor butiken fått in, utan nollsjuor!) Förresten, vad tror ni, blir det som med DP 08, svår att få tag på i början, men kommer att finnas gott om senare i vår? Eller är Bollinger 08 lika svårfångad som PR SWC 08?

Jag köpte mina lådor via Philipsons. Hade en mindre provning i helgen och jag måste säga att den var helt fantastiskt god! Jag tror att den kommer att släppas i beställningssortimentet imorgon, iaf enligt deras hemsida. Tror inte att efterfrågan är lika hög men jag skulle iaf försökt att få tag i några direkt.

Lycka till :)
 

Trydebull

Medlem
Kan det verkligen gått 113 Bollinger på 42 min?
Ja, när det går att kränga 1200 Cristal på 10 minuter och totalt tusentals Winston innan folk hunnit släppa pekfingret från musen så borde det finnas möjlighet att sälja 100 GA på en timme - trots Philipsons drive.
 

Dovberg

Medlem
Champagne 2008 känns nästan lika hypat som DRC. Har fortfarande svårt att greppa att Cristal 2008 tog slut på några sekunder när den släpptes för andra gången. Alla stora huschampagnerna dammsugs ju direkt från systembolaget. WC är ju rätt rolig med som ligger i det fasta sortimentet. Ward wines lär ju fått bekymmer med Systembolaget med tanke på att de nog har krav på sig att kunna leverera kontinuerligt vilket de inte klarar nu.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Det känns bra att tempot inte var lika galet när t ex Pol Rogers tre enklare -08or släpptes. Samma med Palmer, Damien Hugot osv.
Håller med, de ger sig in i matchen nu och bara jagar prestiger har ju missat hela tåget med alla odlar-nollåttor och icke-prestiger.

Känns bra att man redan fyllt upp källaren med 08 utan stress, nu känns det mest som körsbäret på toppen och man råkar få tag på någon kul prestige av årgången...
 
Toppen