Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Esko

Medlem
Jag vill gärna pröva Selosse någon gång men det är väldigt inhumana priser. För den pengen så hade jag nog dessutom köpt typ en VVF eller clos du mesnil eller så. Om vi snackar upp emot 10 tusen.
Behöver ju inte börja med årgångs-selosse. Initial går att få tag på för betydligt mindre. I Malmö kan man dricka Initial på krogen för bara lite mer än 2000kr.
 

Thirsty

Smygnykterist
Jag vill gärna pröva Selosse någon gång men det är väldigt inhumana priser. För den pengen så hade jag nog dessutom köpt typ en VVF eller clos du mesnil eller så. Om vi snackar upp emot 10 tusen.
Selosse dricks idag för ”rimliga” priser på restaurang.

Edit: sen på bollen
 

buteljen

Medlem
Behöver ju inte börja med årgångs-selosse. Initial går att få tag på för betydligt mindre. I Malmö kan man dricka Initial på krogen för bara lite mer än 2000kr.
Vilka krogar i Malmö har Selosse på vinlistan?

edit: ser på Starwinelist att det är Bouchon (DEG:2021/04 2375) och San Greal (2590)
 
Last edited:

A77

Medlem
På tal om Dompa Rosé, finns det någon här som provat och tyckt det är rimliga pengar att punga ut med cirka 3.500 för en flaska med dompa rosé?

Bara druckit deras vita champagne förut som ligger på cirka 1/2 priset, men halvt sugen på att plocka hem någon/några flaskor när de kommer in så ville höra lite åsikter.

Ska även ut och flyga om några veckor (från Landvetter däremot) men ska hålla koll på om jag ser några dompa där)
Finns tyvärr inte någon DP rose i landvetter, ska du köpa den i arlanda måste du flyga till en destination utanför EU. Själv köpte jag från red by dufry (taxfren) i madrids flygplats innan dom gjorde prishöjning från 270EUR till 350EUR. Sedan kan du lägga till en rabattkod på 20% när du handlar online. Så jag lyckats få 4 flaskor till fyndpriset 2300kr styck.
 
Selosse -08 kostade förra veckan 667€ på Les Avises i Avize, så kanske värt en flygbiljett om man är väldigt sugen ;)
Drack R&L Legras Saint Vincent -08 förra veckan med lätthalstrad anklever. Grym kombo och SV börjar få fina mognadstoner. Bland de bättre -08 jag provat på senare tid om man vill ha lite mognad och inte bara citronvatten... :-0
 

Jos

Medlem
Selosse -08 kostade förra veckan 667€ på Les Avises i Avize, så kanske värt en flygbiljett om man är väldigt sugen ;)
Drack R&L Legras Saint Vincent -08 förra veckan med lätthalstrad anklever. Grym kombo och SV börjar få fina mognadstoner. Bland de bättre -08 jag provat på senare tid om man vill ha lite mognad och inte bara citronvatten... :-0
-08 Saint Vincent har varit grymt från start!
 
Visa bifogad bild 26274
Denna står på Arlanda nu men står inget pris
Den har man missat i förbifarten när man sprungit genom taxfreen. Jag plockade själv på mig en av 2008 Rosé på Münchens flygplats under dagen idag. Den kostade där 329 EUR, har sedan tidigare även inhandlat en flaska på Viking Line för 259 EUR.
284163858_3234246030184193_2143104498566930585_n.jpg


Är dock på jakt efter Krug 2008 som verkar lysa med sin frånvaro :/
 

FredrikC

Medlem
Någon som har info om när Gosset Celebris Vintage 2008 släpps i Sverige? Pdb har den nu för 180 euro men rosen verkade ligga på 1699 i Sverige så den borde väll bli billigare här?
 

MarkusJ

Medlem
Vad tror ni om Grand Siecle No 25 - 2008 (65%), 2007 (25%), 2006 (10%)? Hur länge brukar GS behöva ligga innan dom blir roliga? Går det att dra liknelser med någon annan producent?
 
Toppen