Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Fick och slängde alla, tar ju upp hela vinkällaren annars...
Så trött på alla dessa monsterförpackningar!
Ett tunnt fodral som skyddar flaskan, samtidigt som man ser vilken det är, utan att ta upp någon extra plats i vinskåpet, det hade varit fint.

Finflaskornas ettiketter får rätt mycket stryk sen jag sorterade ut alla monsterförpackningar.
 

buteljen

Medlem
Var det inte någon här på forumet som skulle bygga en fåtölj av gamla monsterchampagneförpackningar?? :D

Edit: Jo det var @Per Stade, undrar hur det har gått :D (osäker på om det var ett skämt eller ej :D)
 
Last edited:

FredrikC

Medlem
Jag tycker rares kartong var väldigt fin :) dock stor :p.
Ruinart kommer ju med ett tunt hölje nu som lär vara riktigt bra för förvaring.
 
  • Like
Reactions: A77

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Var det inte någon här på forumet som skulle bygga en fåtölj av gamla monsterchampagneförpackningar?? :D

Edit: Jo det var @Per Stade, undrar hur det har gått :D (osäker på om det var ett skämt eller ej :D)
Finns en annan gammal tråd i ämnet. Fine Wines när det är som bäst. Cirkulär ekonomi är ju dessutom i ropet.:D
 

Esko

Medlem
Öppnade heidsieck 2008 ikväll och de var ju helt intetsägande och tradigt. Bara syra och väldigt kort. Drack i oktober 2020 senast på BYOB där vad jag minns alla gillade den och den var typiskt ch-krutig. Hoppas nu inte att alla flaskor kommer vara så här kassa som idag..
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Öppnade heidsieck 2008 ikväll och de var ju helt intetsägande och tradigt. Bara syra och väldigt kort. Drack i oktober 2020 senast på BYOB där vad jag minns alla gillade den och den var typiskt ch-krutig. Hoppas nu inte att alla flaskor kommer vara så här kassa som idag..
Jag hade samma känsla när jag drack den i slutet av förra året. God utan tvekan men saknade nerven för att klassas som riktigt bra.
 

Thirsty

Smygnykterist
Hoppla, det närmar sig. :)

BCEE6FA5-E9D0-4155-84B3-ACBE158B84F3.jpeg
 
i förra veckan drack vi en Delamotte 2008 och en Henriot 2008 - både var riktigt trevliga. Henriot hade garderobslagrats och var nog anledningen till att den kändes så härligt öppen och fin att dricka, påminde en hel del om hur uttrycket för 2006orna de senaste åren. Tycker att just Henriot kan vara litet lurig, den kan vara så himla tunn och syrlig och tillknäppt de första åren och sedan exploderar den som en fiesta av nougat och rostat surdegsbröd. Delamotten hade legat i vinkällare med lagom temperatur men med litet luft utvecklade den sig finfint också. Går helt klart att dricka redan nu, samtidigt som det funkar lagra flera år till.
 
@tobbe81 Var också lite sugen på några flaskor av denna, var det via Lively Wines Sweden AB du beställde? Eller hur såg din privatimport förfrågan ut=)? Blir första privatimporten för min del så lite osäker på hur jag ska få till det.
 

tobbe81

Medlem
@tobbe81 Var också lite sugen på några flaskor av denna, var det via Lively Wines Sweden AB du beställde? Eller hur såg din privatimport förfrågan ut=)? Blir första privatimporten för min del så lite osäker på hur jag ska få till det.
Det stämmer privatimport via importören genom systembolaget hur du gör en privatimport står på systembolagets hemsida
 
Toppen