Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

rs14

Medlem
Gjorde samma som du och har samma upplevelse. De har även fått påminnelse från SB vid två tillfällen. Vet att de varit usla på att kommunicera även tidigare. Trist!

Importörer som man tvingas ha tungan i a**let på för att få handla ger jag inte mycket för, oavsett hur bra portfölj man sitter på. Behagar man inte att handlägga en privatimport eller svara på mejl så får de långfingret från mig. Är produkten slut, fine men då kan man kommunicera ut det. Det tar en halv minut.
 

Sonderlese

Medlem
Importörer som man tvingas ha tungan i a**let på för att få handla ger jag inte mycket för, oavsett hur bra portfölj man sitter på. Behagar man inte att handlägga en privatimport eller svara på mejl så får de långfingret från mig. Är produkten slut, fine men då kan man kommunicera ut det. Det tar en halv minut.
Jag håller med! Hur frustrerande som helst! Och så skydds de av vinvärldens DDR - Sverige - som inte tillåter parallellimport och således konkurrens, jag blir matt! Grrrrr!
 

Thirsty

Smygnykterist
Det är ju inte en flaska som är svår att få tag på, möjligen några kr dyrare (om än rätt ringa skillnad) på annat håll men då är det bara att klicka hem och få den levererad några dagar senare. :rolleyes:
 

Wintermute

Medlem
Har inte orkat gå igenom alla 122 sidor och vet inte om informationen finns här någonstans men Krug 08 är i alla fall planerad till SB den 16/2 Pris: 2849kr. Inköpt antal: 250
Visst känns 2849 som oerhört billigt, typ mindre än hälften av vad den kostar på andra ställen...
 

Martin F

Medlem
Har inte orkat gå igenom alla 122 sidor och vet inte om informationen finns här någonstans men Krug 08 är i alla fall planerad till SB den 16/2 Pris: 2849kr. Inköpt antal: 250
Jäklar vad det kommer vara omöjligt att få tag i en till det priset. Måste närmast vara rekord i hysteriskt hög efterfrågan kontra utbud.
 
Visst känns 2849 som oerhört billigt, typ mindre än hälften av vad den kostar på andra ställen...
Vet att det fanns 6 flaskor på Viking Line förra året som gick för typ 2200kr.

Men ja prisvärt; samtidigt är priserna ute på marknaden nu reflekterad mot efterfrågan.
 

Swedish

Medlem
Visst känns 2849 som oerhört billigt, typ mindre än hälften av vad den kostar på andra ställen...
Jag blev så osäker att jag fick dubbelkolla men ja, det är det priset som står angivet. Märkligt pris av Alko dock. Clos du Mesnil var lite billigare där än här
 

FredrikC

Medlem
Visst känns 2849 som oerhört billigt, typ mindre än hälften av vad den kostar på andra ställen...
Snarare rimligt. 500kr mer än 06an. Jag fick tag i den för inte ens 4000 nu i veckan så det visar återigen på så dålig lansering när italienarna satte skyhöga priser som sen fortsatt.
 

Thirsty

Smygnykterist
Snarare rimligt. 500kr mer än 06an. Jag fick tag i den för inte ens 4000 nu i veckan så det visar återigen på så dålig lansering när italienarna satte skyhöga priser som sen fortsatt.
Förstår inte ”så dålig lansering”? Lågt pris och allokering eller marknadspris (som var där då den släpptes och gick långsamt upp 25% och än mer senare) och alla kan köpa hur mycket de vill. :rolleyes:
 

FredrikC

Medlem
Förstår inte ”så dålig lansering”? Lågt pris och allokering eller marknadspris (som var där då den släpptes och gick långsamt upp 25% och än mer senare) och alla kan köpa hur mycket de vill. :rolleyes:
Italien fick den först och hade enstaka flaskor till bra pris. Alla köpte och de började ta mer betalt som vi nu ser effekten av med flaskor på 7000kr.
En bra lansering hade varit att alla länder fick den ungefär samtidigt så samma priser kan hållas.
 

Thirsty

Smygnykterist
Italien fick den först och hade enstaka flaskor till bra pris. Alla köpte och de började ta mer betalt som vi nu ser effekten av med flaskor på 7000kr.
En bra lansering hade varit att alla länder fick den ungefär samtidigt så samma priser kan hållas.
Förstår inte. Hade det varit bättre om den släpptes på alla marknader samtidigt för 5 tkr dvs ca marknadspris? Känns mest som lite bittra vibbar över det hela, dvs bitterhet över att inte fler köptes alt kunde köpas då den fanns till ett lägre pris än marknadspriset. :rolleyes:
 

FredrikC

Medlem
Förstår inte. Hade det varit bättre om den släpptes på alla marknader samtidigt för 5 tkr dvs ca marknadspris? Känns mest som lite bittra vibbar över det hela, dvs bitterhet över att inte fler köptes alt kunde köpas då den fanns till ett lägre pris än marknadspriset. :rolleyes:
Ja självklart men för det riktiga priset som är under 3000kr. Jag ville köpa 5 lådor vid släpp så självklart är jag bitter. Nu visar moet vad ett riktigt marknadspris är och inte löjligt upphåsat pga att för få länder fick den från början.
 
Toppen