Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Mexikanaren

Medlem
Ville bara skriva i denna tråden för att upplysa att Dompa Rosé Lady Gaga 2008 dyker upp på bolaget i januari 2023:

Dear Sir,

We thank you for your interest in Moët & Chandon.

The limited edition of Dom Pérignon Rosé Vintage 2008 designed in collaboration with Lady Gaga is not yet available in Sweden.

The worldwide unveiling of this limited edition is taking time. If you are patient enough to wait for a few more months, please note that Dom Pérignon Rosé Vintage 2008 Lady Gaga Limited Edition will be available in Sweden from the Systembolaget catalogue as of January 2023.
 
Last edited:

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Kanske varit ouppmärksam men första gången jag ser Krug Clos du Mesnil 2008.
Och här tyckte jag den vanliga årgången kostade... :oops:
Hua! Men Wine-Searcher Pro ger just nu bara fyra träffar world wide, varav Catawiki är en, och den enda i Europa. € 2275 ex tax tycker Wine-Searcher att den kostar i genomsnitt. € 1336 är motsvarande siffra för årgång 2006 i Europa, så vi tycka ha en tydlig 2008-effekt här också.
 

A77

Medlem
Nu har arlanda höjt priset för dom perignon rose 08 från 3599kr till 4004kr, risk att rose 08 lady gaga edition hamnar över 4500kr på system släppet?
 

Wintermute

Medlem
15 månader senare. Damien Hugot Extra Brut 2008. Koncentrerad, komplex och lång. Lime, grapefrukt, gröna äpplen, knäck, bränt socker, ek och kryddor. Kanske inte lika insmickrande som senast, men fortfarande strålande! 91p
Ytterligare 13 månader senare. Fortfarande bra. Men nu är det inte så många kvar i källaren. Min gissning är att den kanske bör drickas under de närmaste åren.
 

Martinski

Medlem

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Verkar som R.D 2008 kommer släppas till våren.


Kommer vara releasepartyn i mars verkar det som. Så blir spara lite till släppet.

Finns det idag något riktmärke på eventuellt pris?

Philipson brukar ha bra priser på Bollinger överlag.
 

A77

Medlem
Ville bara skriva i denna tråden för att upplysa att Dompa Rosé Lady Gaga 2008 dyker upp på bolaget i januari 2023:

Dear Sir,

We thank you for your interest in Moët & Chandon.

The limited edition of Dom Pérignon Rosé Vintage 2008 designed in collaboration with Lady Gaga is not yet available in Sweden.

The worldwide unveiling of this limited edition is taking time. If you are patient enough to wait for a few more months, please note that Dom Pérignon Rosé Vintage 2008 Lady Gaga Limited Edition will be available in Sweden from the Systembolaget catalogue as of January 2023.
Verkar som lanseringsdatumet har ändrats. Enligt färska uppgifter släpps rosén den 23 februari i webbsläppet, runt 180 flaskor kommer till Sverige.
 

Mexikanaren

Medlem
Verkar som lanseringsdatumet har ändrats. Enligt färska uppgifter släpps rosén den 23 februari i webbsläppet, runt 180 flaskor kommer till Sverige.
Vart fick du denna info ifrån? Texten från inlägget ovan är en copypaste på ett mail jag fått från Moët själva men hade varit intressant om de ändrat det.
Du fick ingen ungefärlig prisbild vad den kommer landa på heller gissar jag?
 
  • Like
Reactions: A77

A77

Medlem
Vart fick du denna info ifrån? Texten från inlägget ovan är en copypaste på ett mail jag fått från Moët själva men hade varit intressant om de ändrat det.
Du fick ingen ungefärlig prisbild vad den kommer landa på heller gissar jag?
Systembolagets instagram kontakt, nej fick inget pris heller hon bad mig återkomma. Måste nog blivit en försening från någon part, men snålt med 180 flaskor.
 

Mexikanaren

Medlem
Systembolagets instagram kontakt, nej fick inget pris heller hon bad mig återkomma. Måste nog blivit en försening från någon part, men snålt med 180 flaskor.
Testade att skicka ett nytt mail till Moët och frågade om de hade mer info. Skadar ju knappast att fråga :)
 

A77

Medlem
Vad är anledningen till att systembolaget sänkt priset på dom perignon rose? Rose 2006 lady gaga edition släpptes för 3499kr och nu släpps 2008an för 3479kr samtidigt som deras vanliga vintage gått upp 25-30%?
 

Jesper L

Medlem
Vad är anledningen till att systembolaget sänkt priset på dom perignon rose? Rose 2006 lady gaga edition släpptes för 3499kr och nu släpps 2008an för 3479kr samtidigt som deras vanliga vintage gått upp 25-30%?
Importören bestämmer pris så maila och fråga.
 

A77

Medlem
Importören bestämmer pris så maila och fråga.
Självklart är det importören som prissätter sina varor men i detta fallet är det ju samma för både vanliga och rosen, därav min undran varför den ena minskat i pris.

Nej, maila inte nu, först efter släppet. Dom kanske får för sig att höja då.
Tror dessvärre inte priset kan höjas nu när flaskorna är i systembolagets ägo och katalogen för webbsläppet kommit ut, eller har det skett tidigare?
 
Toppen