Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne BYOB-minivertikal i Stockholm

Thirsty

Smygnykterist
Oklart om leveransen hinner komma fram. Får reservera mig för 2007 (det är den SB har nu?). Om leverans kommer fram blir det 1999.
 
  • Like
Reactions: Jos
Trådskapare
vintomas

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Uppdaterad lista med "paxade" årgångar till Bollinger La Grande Année 22 april. Anmälda är:
1. @vintomas, bidrar med årgång 2003 ("by Bollinger")
2. @Thirsty, bidrar med årgång 2004
3. @Champagne99, bidrar med årgång 2008
4. @Jos, bidrar med årgång 2002
5. @v00alex, bidrar med årgång 2007

Det finns en plats kvar för någon hugad som har en icke-paxad årgång att bidra med. Det betyder alltså 2005, 2000, 1999, ... Man kan alltid fråga värden om möjlighet till "inbyte". ;)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Önskar verkligen så att man bodde i Stockholm ibland... Speciellt nu när man korkat upp 08.an och gärna vill testa massa annat skoj.
 
Trådskapare
vintomas

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
@vintomas blir det någon provning innan semestern? :)
Tänkte att jag skulle beställa lämplig dryck i god tid denna gång. :blyg:
Beror förmodligen på när du har semester. ;)
Jag fick en "beställning" från minst två håll på Comtes de Champagne, och budskapet (från minst ett håll) att det vi inte behövde vänta in 08:an utan kunde köra ändå.
Ett annat förslag som kommit några gånger är vanlig årgångs-Roederer. Priset på den är lite mer "studentvänligt" än på tidigare teman, sedan är frågan om det finns tillräckligt många med äldre årgångar för att vi ska få ihop en vertikal?
Någon preferens mellan dessa två?
 

Thirsty

Smygnykterist
Beror förmodligen på när du har semester. ;)
Jag fick en "beställning" från minst två håll på Comtes de Champagne, och budskapet (från minst ett håll) att det vi inte behövde vänta in 08:an utan kunde köra ändå.
Ett annat förslag som kommit några gånger är vanlig årgångs-Roederer. Priset på den är lite mer "studentvänligt" än på tidigare teman, sedan är frågan om det finns tillräckligt många med äldre årgångar för att vi ska få ihop en vertikal?
Någon preferens mellan dessa två?
Ett par månader bort till semestern, bara bra framförhållning. :D
Båda två låter toppen! Kastar även in Belle Epoque på önskelistan. :)
 
Trådskapare
vintomas

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Då provar vi intresset för Comtes de Champagne något av datumen torsdag 30 maj (röd dag), lördag 1 juni, söndag 2 juni, torsdag 6 juni (röd dag), lördag 8 juni, söndag 9 juni. Skriv vilka datum du kan och om du tycker något är särskilt bra. Upplägget blir som vanligt, eftermiddagsprovning med max 6 deltagare i Årsta. Årgångar kan vi ta sedan, när jag postar en "riktig" inbjudan.
 
  • Like
Reactions: Jos

Thirsty

Smygnykterist
Då provar vi intresset för Comtes de Champagne något av datumen torsdag 30 maj (röd dag), lördag 1 juni, söndag 2 juni, torsdag 6 juni (röd dag), lördag 8 juni, söndag 9 juni. Skriv vilka datum du kan och om du tycker något är särskilt bra. Upplägget blir som vanligt, eftermiddagsprovning med max 6 deltagare i Årsta. Årgångar kan vi ta sedan, när jag postar en "riktig" inbjudan.
Härligt! :)
Funkar toppen: 30 maj, 1 juni, 6 juni, 8 juni
Ok: 9 juni
Kan ej: 2 juli
 
Trådskapare
vintomas

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Boys (för det är bara sådana som har svarat), jag var nog lite för snabb med datumen. 6 juni är inte så bra för mig som jag trodde p.g.a. en provning på kvällen. Jag lutar åt att 1 juni vore lämpligt, men det är ju synd om Elvis inte kan.
 
Toppen