Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne Damien Hugot

jrick

Medlem
Jag skulle gissa på det här med semester.. Små företag är ju oftast mer påverkade av sådant, vilket kan leda till längre svarstider! :)
Fast de har inte heller synts till som inloggade på forumet sedan 18 december förra året.
 

jrick

Medlem
Vill ju egentligen inte förstöra för en liten importör som tar in kvalitetsgrejer som Damien Hugot, men eftersom jag inte fick kontakt med importören så önskade jag Damien Hugot från fanwine.se - något som åtminstone tre andra redan gjort! Och nu är affären på gång så förhoppningsvis kan vi alla som vill dricka Hugot till jul och nyår. En cuvée som verkar ha tillkommit är BdB extra Brut NV vilket på pappret låter som perfektion, med tanke på att min enda invändning mot BdB NV var att jag tyckte att dosagen var en smula högre än nödvändigt.
 

epeb

Medlem
Vill ju egentligen inte förstöra för en liten importör som tar in kvalitetsgrejer som Damien Hugot, men eftersom jag inte fick kontakt med importören så önskade jag Damien Hugot från fanwine.se - något som åtminstone tre andra redan gjort! Och nu är affären på gång så förhoppningsvis kan vi alla som vill dricka Hugot till jul och nyår. En cuvée som verkar ha tillkommit är BdB extra Brut NV vilket på pappret låter som perfektion, med tanke på att min enda invändning mot BdB NV var att jag tyckte att dosagen var en smula högre än nödvändigt.
Hear, hear...!
...fast jag tycker ju att BdB är NV är riktigt bra, och gillar lite högre dosage. Men så är jag ju förstås old scholl också...!
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Hear, hear...!
...fast jag tycker ju att BdB är NV är riktigt bra, och gillar lite högre dosage. Men så är jag ju förstås old scholl också...!

Trist om en liten importör inte överlever... men är lite förundrad över saldot på CT. Köpte några lådor på plats för ca 1,5 år sedan och nästan inga ökningar på dessa på CT.. endera säljer de allt till Asien eller så är produktionen mycket liten. Kanske magnum har koll då han känner Damien och hans flickvän..
 

jrick

Medlem
@Bearman enligt champagner.nu är produktionen 25000 flaskor per år. Affären ligger uppe på fanwine.se nu i alla fall, jag köper av allt utom vieilles vignes som blivit lite väl saftigt prissatt.
 

Elvis

Medlem
@Bearman enligt champagner.nu är produktionen 25000 flaskor per år. Affären ligger uppe på fanwine.se nu i alla fall, jag köper av allt utom vieilles vignes som blivit lite väl saftigt prissatt.

Undrar om det är samma årgång av vieilles vignes. Senast den gick att köpa var det en ren 2009:a även om den inte var årgångsdeklarerad. @magnum, vet du?
 

Skaggs

Medlem
Undrar om det är samma årgång av vieilles vignes. Senast den gick att köpa var det en ren 2009:a även om den inte var årgångsdeklarerad. @magnum, vet du?

Jag undrar samma sak. Jag vet att Fanwine-Martin har försökt få mer information från Damien men att årgångsinformationen uteblivet. Jag ska kolla med fanwine om de har fått reda på nåt mer.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Undrar om det är samma årgång av vieilles vignes. Senast den gick att köpa var det en ren 2009:a även om den inte var årgångsdeklarerad. @magnum, vet du?
Nä, dåligt uppdaterad på DH konstigt om det fortfarande skulle vara 2009. 798SEK på Fanwine känns oavsett årgång lite högt!
 

jrick

Medlem
Nä, dåligt uppdaterad på DH konstigt om det fortfarande skulle vara 2009. 798SEK på Fanwine känns oavsett årgång lite högt!
Ja fast jag tror inte att det är någon annans fel än Damiens som har höjt priset till 51 EUR plus skatt ex cellar (har sett fakturan till Fanwine). Hugot säljer alltså inte till några återförsäljarpriser till mellanhanden Fanwine utan fullt prix proprietaire. www.champagner-und-champagner.de/ tar 72 EUR.
 

Skaggs

Medlem
Fortfarande är årgången okänd på de Vieilles Vignes som fanwine säljer(?), men deg. datum har jag fått reda på: 22/3-2018
 
Toppen