Champagne Damien Hugot

Diskussion i 'Produktnyheter' startad av Cavisten Vinhandel, 18 maj 2016.

1. jrick

jrick Medlem

Fast de har inte heller synts till som inloggade på forumet sedan 18 december förra året.

2. Johan Blom

Johan Blom Gått från hobbysamlare till compulsive clicker

Bolaget verkar vara aktivt men inte samma ägare som mail adressen antyder på hemsidan.

3. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Elvis gillar detta.
  4. LeChat

LeChat Medlem

Så tänkte även jag! :)

5. jrick

jrick Medlem

Vill ju egentligen inte förstöra för en liten importör som tar in kvalitetsgrejer som Damien Hugot, men eftersom jag inte fick kontakt med importören så önskade jag Damien Hugot från fanwine.se - något som åtminstone tre andra redan gjort! Och nu är affären på gång så förhoppningsvis kan vi alla som vill dricka Hugot till jul och nyår. En cuvée som verkar ha tillkommit är BdB extra Brut NV vilket på pappret låter som perfektion, med tanke på att min enda invändning mot BdB NV var att jag tyckte att dosagen var en smula högre än nödvändigt.

Asplund och Tomas Lindblom gillar detta.
  6. epeb

epeb Medlem

Hear, hear...!
    ...fast jag tycker ju att BdB är NV är riktigt bra, och gillar lite högre dosage. Men så är jag ju förstås old scholl också...!

7. Bearman

Bearman a´lea iacta est iterum

Trist om en liten importör inte överlever... men är lite förundrad över saldot på CT. Köpte några lådor på plats för ca 1,5 år sedan och nästan inga ökningar på dessa på CT.. endera säljer de allt till Asien eller så är produktionen mycket liten. Kanske magnum har koll då han känner Damien och hans flickvän..

8. jrick

jrick Medlem

@Bearman enligt champagner.nu är produktionen 25000 flaskor per år. Affären ligger uppe på fanwine.se nu i alla fall, jag köper av allt utom vieilles vignes som blivit lite väl saftigt prissatt.

9. Elvis

Elvis Medlem

Undrar om det är samma årgång av vieilles vignes. Senast den gick att köpa var det en ren 2009:a även om den inte var årgångsdeklarerad. @magnum, vet du?

10. Skaggs

Skaggs Medlem

Jag undrar samma sak. Jag vet att Fanwine-Martin har försökt få mer information från Damien men att årgångsinformationen uteblivet. Jag ska kolla med fanwine om de har fått reda på nåt mer.

11. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Nä, dåligt uppdaterad på DH konstigt om det fortfarande skulle vara 2009. 798SEK på Fanwine känns oavsett årgång lite högt!

12. jrick

jrick Medlem

Ja fast jag tror inte att det är någon annans fel än Damiens som har höjt priset till 51 EUR plus skatt ex cellar (har sett fakturan till Fanwine). Hugot säljer alltså inte till några återförsäljarpriser till mellanhanden Fanwine utan fullt prix proprietaire. www.champagner-und-champagner.de/ tar 72 EUR.

Tomas Lindblom gillar detta.
  13. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Det var ingen kritik till Fanwine, bara priset i sig!

Elvis, Tomas Lindblom och jrick gillar detta.
  14. Skaggs

Skaggs Medlem

Fortfarande är årgången okänd på de Vieilles Vignes som fanwine säljer(?), men deg. datum har jag fått reda på: 22/3-2018

jrick gillar detta.
  15. Skaggs

Skaggs Medlem

Årgången är 2009

jrick gillar detta.
  16. jrick

jrick Medlem

Hur får du tag på de här uppgifterna? Skulle gärna veta årgångsblandningar i de andra vinerna som kommer med fanwine i dagarna.

17. Skaggs

Skaggs Medlem

Varit i kontakt med fanwine-Martin och Damien-Hugot-Damien :) Ska se om jag kan få reda på mer.

jrick gillar detta.
  18. Skaggs

Skaggs Medlem

@jrick

Brut (bas 2015, reserv 2014/2013)
    Extra brut (bas 2014, reserv 2013/2012)
    Magnum (bas 2014, reserv 2013/2012)
    Rosé (bas 2015, reserv 2014/2013 old Pinot vignarde 2013 +solera red wine)

Asplund, Elvis, Trydebull och 3 andra gillar detta.
  19. jrick

jrick Medlem

Toppen @Skaggs

Tack så mycket!

Last edited: 11 december 2018
    Tomas Lindblom gillar detta.

Dela sidan