This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Bra betyg till M18 där ! Suenen flaskan är vell dubbelt så dyr ?Visa bifogad bild 34354
Jag och en kompis träffades i veckan på Grappe för att servera varsin champagne blint till den andra. Jag tog med Damien Hugot M18 och min kompis hade med sig Suenen Oiry bdb NV (från en caviste-låda som vi delade på för 3 år sedan). Det visade sig vara första gången vi provar någon av dessa. Båda var ganska mörka i färgen. Svårt att gissa, även om jag tror mig hitta en del bdb markörer i Suenen. Båda champagnerna levererade verkligen. Suenen oiry var absolut klar att börja dricka och hade en fin koncentration och kraft. Rätt mkt citrusfrukt och mineralitet. Hugot M18 var, trots sin ungdom, rundare i smaken. Mkt ek och mineralitet. Vi hade båda M18 som snäppet bättre men Suenen blev bara bättre och bättre under kvällen, och går kanske om, om 3-4 år.
Vad får man ge för Egly -13 nuförtiden? Var ju ett tag uppe i stratosfären.Min kran var ute på de sju haven för någon vecka sedan. Blev en lite fantasilös beställning så bunkarde bara Krug GC och en enstaka Egly millesime 2013.![]()
M18 levde upp till hypen här, tycker jag. Jag hade rätt höga förhoppningar och visste vad jag drack, men min kompis, som fick den blint, blev golvad. Suenen var också väldigt bra efter lite tid i glaset. Vi betalade 465 kr för Suenen Oiry för 4 år sedan när vi delade en låda från caviste sedan men tror den kostade 699 kr vid senaste släppet av caviste. Hugot M18 kostade 553 kr när jag köpte i vintras, men kostade runt 580 kr vid senaste släppet tyckte jag mig se? Hugot M18 ska jag nog försöka köpa igen om det går, om den inte sticker iväg i pris.Bra betyg till M18 där ! Suenen flaskan är vell dubbelt så dyr ?