Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

[Champagne] Idag dricker vi... som vanligt skumpa!

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Pierre Peters Reserve på Magnum är om jag inte missminner mig en vintage, är den köpt 2009 så skulle det faktiskt kunna vara frukt från ’02 alt ’04. Köpte ett gäng Magnum år 2013 som är ren 2008, tror de kostade 649 kr då.
Den man köper nu fick jag årgång 2017 iaf

LarsW

Medlem
Pierre Peters Reserve på Magnum är om jag inte missminner mig en vintage, är den köpt 2009 så skulle det faktiskt kunna vara frukt från ’02 alt ’04. Köpte ett gäng Magnum år 2013 som är ren 2008, tror de kostade 649 kr då.
Jag köpte den på plats hos PP, tror vi var där i december och den var i princip helt nydeggad då. Skulle kunna vara bas tillbaka till 02.
Jag vill också mena att det stämmer att på magnum är det från bara en årgång men att den inte fyller alla kriterier för att kallas en vintage - dock lite osäker på det sista.
Korken ger ingen vettig info om basår för mig' - det står "7G" på den men vet inte vad det betyder.

Hardolph

Medlem
Jag köpte den på plats hos PP, tror vi var där i december och den var i princip helt nydeggad då. Skulle kunna vara bas tillbaka till 02.
Jag vill också mena att det stämmer att på magnum är det från bara en årgång men att den inte fyller alla kriterier för att kallas en vintage - dock lite osäker på det sista.
Korken ger ingen vettig info om basår för mig' - det står "7G" på den men vet inte vad det betyder.
Det är väl kortare lagring än de stipulerade 36 månaderna som gör att det inte får gå som årgångsvin?

Toppen