Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne millésimé 2009 (allmän diskussionstråd om årgången)

Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Sitter faktiskt på mariatorget just nu så det va passande :D
Nämen där jag hittade dom går det nog inte att få fler om man säger så.:cool:
Det var värst vad du var hemlig då men okej, jag förstår att du måste döda mig omedelbart om du avslöjar den informationen.
-Vet att jag såg att de hade deras grejjer i en butik i Reims så jag får ta det i vår om jag lyckas ta mig ner igen.
 

FredrikC

Medlem
Livar upp den här tråden med denna nyhet
Screenshot_20200304-184222_Instagram.jpg


Vad har ni tyckt om prestigerna från 09? Cristal och Dompa är de jag kommer på och jag har bara druckit dompa 09 för några drygt ett år sedan och den var ganska svag så har jag för mig.
 

Champagne99

Medlem
Det gick att dricka Winston 09 (på glas t.o.m. tror jag) på Perini i Stockholm i måndags då de hade Pol Roger som måndagsproducent. Tyvärr upptäckte jag det i efterhand så jag var inte där och provade. Vet inte om man fortfarande kan göra det, brukar väl bara vara på måndagar det är special. De som jag såg var där uppskattade den i.a.f. vad nu det är värt :)

Kan den tänkas vara mer tillgänglig att dricka nu än 08an som jag upplevde som väldigt knuten.

Ska släppas om en månad? 1750:- har de höjt priset till nu.
 

FredrikC

Medlem
Det gick att dricka Winston 09 (på glas t.o.m. tror jag) på Perini i Stockholm i måndags då de hade Pol Roger som måndagsproducent. Tyvärr upptäckte jag det i efterhand så jag var inte där och provade. Vet inte om man fortfarande kan göra det, brukar väl bara vara på måndagar det är special. De som jag såg var där uppskattade den i.a.f. vad nu det är värt :)

Kan den tänkas vara mer tillgänglig att dricka nu än 08an som jag upplevde som väldigt knuten.

Ska släppas om en månad? 1750:- har de höjt priset till nu.
Spännande. Ja Winston 08 var ganska stängd senast så vore kul med en annorlunda Winston nu.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Livar upp den här tråden med denna nyhet
Visa bifogad bild 19285

Vad har ni tyckt om prestigerna från 09? Cristal och Dompa är de jag kommer på och jag har bara druckit dompa 09 för några drygt ett år sedan och den var ganska svag så har jag för mig.
Har inte druckit någon av dessa och kommer inte heller på några andra prestiger. Troligtvis många producenter som hoppar en eller flera prestiger mellan 2009 och 2011.
Spännande. Ja Winston 08 var ganska stängd senast så vore kul med en annorlunda Winston nu.
Min erfarenhet av Winston är dock att den brukar vara stängd och rätt svår ung. Det var anledningen till att jag prioriterade bort Winston enda fram tills jag fick en mogen 96a blint på ett nyår.

00 och i viss mån 06 är undantagen på senare tid.
 

FredrikC

Medlem
Var det någon som såg om Winston 09 ens kom in i lager igår? Jag såg bara 0 hela dagen. Kollade inte direkt vid 10 dock.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Beställde och finns nu 3 i skrivande stund. Kan man anse att 1750 är ett "bra" pris för SWC-09 ?
Ja. Winston (och Polles årgångar) är en av få champagner som fortfarande är billigare på det fantastiska bolaget.

Nej jag hoppar faktiskt denna. De experter jag hört prova den låter inte jätteimpade så jag väntar på 2010 istället.
Det förändrar såklart ekvationen.;)

Generellt är jag dock nog mer positivt inställd till 09 som årgång än 10. Inte helt säker så jag hoppar nog båda och väntar på 12.:)
 
Toppen