Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Chianti Classico etc. – vilka hus levererar?

Trydebull

Medlem
Ha ha, du kanske ska gå till rätt tråd och se, min käre trät broder;)
Foton är jag den sista att uttala mig om men jag håller med @LeChat om att det är super om vi alltid skriver vinets namn och årgång någonstans så att det går att söka på don recension om fyra år...

Om det nu inte skulle ha kommit någon avancerad bildsökfunktion på FW tills dess...
 
M

Mouton

Foton är jag den sista att uttala mig om men jag håller med @LeChat om att det är super om vi alltid skriver vinets namn och årgång någonstans så att det går att söka på don recension om fyra år...

Om det nu inte skulle ha kommit någon avancerad bildsökfunktion på FW tills dess...
Som jag skrev i inlägget, det kommer/ ligger i rätt tråd med årgång namn utskrivet.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Foton är jag den sista att uttala mig om men jag håller med @LeChat om att det är super om vi alltid skriver vinets namn och årgång någonstans så att det går att söka på don recension om fyra år...

Om det nu inte skulle ha kommit någon avancerad bildsökfunktion på FW tills dess...
Och gärna i fet stil! Ser så mycket bättre ut tycker jag ;)
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Om man får vara lite finewining och gå utanför område och prisbegränsning, så måste jag rekommendera följande vin som jag provade i Italien förra året på Antinori:

2015 Tignanello, ett fantastiskt vin från Toscana, till ett bra pris på SB jämfört mot vad man betalar utomlands. Lätt: 94-95p, vet inte vad framtiden ger... inte lägre betyg. Lång framtid.

Tror även Brunello di Montalcino från årgången (2015) får bra betyg... tror att de kommer finnas i min källare... 99 % säkert;)
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
För att vara lite mer trogen till tråden, så kan jag även rekomendera Querciabella. Mycket bra viner, men de har lite foliehatt varning på produktionen, men vem vill ha mer miljöförstörande produktion, om vinerna är bra, inte jag...

Mycket prisvärda viner, som jag inte hört så mycket av på forumet.... Mycket trevligt att besöka om ni är i närheten
 
Last edited:

Fredrik L

Medlem
Vill också jag understryka det som någon annan skrev: att fanwine.se har en hel del bra chianti-producenter som man kan beställa hem från dem, på ett lagligt sätt.
 

Fredrik L

Medlem
Väcker liv i tråden. Har fått för mig att Castell'in Villa gör riktigt bra viner, som dock kräver lång lagring. Vad är forumets åsikt om dem?
 
Toppen