Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Stenberg

Medlem
Så där, då har jag gått igenom min del i Emanuels pallbild från förra veckan (allt FVL bortsett från Krugen).
Inte bra att få hela kvartalets inköp levererat på en gång. Det ser väldigt mycket ut då.

2002 Krug Champagne Vintage Brut
2012 Legras & Haas Champagne Grand Cru Les Sillons
2008 Paul Dethune Champagne Brut Cuvée à l'Ancienne
1995 Charles Heidsieck Champagne Blanc des Millénaires
NV Charles Heidsieck Champagne Brut Réserve
2007 Marguet Père et Fils Champagne Sapience Extra Brut
2010 Vilmart & Cie Champagne Grand Cellier Rubis


Nu tror jag det är dags att köpa något rött.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Så där, då har jag gått igenom min del i Emanuels pallbild från förra veckan (allt FVL bortsett från Krugen).
Inte bra att få hela kvartalets inköp levererat på en gång. Det ser väldigt mycket ut då.

2002 Krug Champagne Vintage Brut
2012 Legras & Haas Champagne Grand Cru Les Sillons
2008 Paul Dethune Champagne Brut Cuvée à l'Ancienne
1995 Charles Heidsieck Champagne Blanc des Millénaires
NV Charles Heidsieck Champagne Brut Réserve
2007 Marguet Père et Fils Champagne Sapience Extra Brut
2010 Vilmart & Cie Champagne Grand Cellier Rubis


Nu tror jag det är dags att köpa något rött.
-Tur att vi får hjälpa dig att dricka upp lite imorgon då ju ;)
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Låda med Champagne Suenen från Caviste precis levererat! Lagom kalla för att drickas men avvaktar lite!

Jag har svårt att avgöra om jag tycker flaskan är bland det fulaste jag sett, eller om den är lite häftig för nytänkande..

9OsGvln.jpg
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Låda med Champagne Suenen från Caviste precis levererat! Lagom kalla för att drickas men avvaktar lite!

Jag har svårt att avgöra om jag tycker flaskan är bland det fulaste jag sett, eller om den är lite häftig för nytänkande..

9OsGvln.jpg

Jag tycker flaskan och kartan var lite kul, men samtidigt tar det bort lite av exklusiviteten som champagne så härligt brukar spegla!
 

Stenberg

Medlem
Nu tror jag det är dags att köpa något rött.
Var det någon som sa att det var dags att köpa lite rött? Jaså det var jag själv?
Tänk vilken tur att det damp in en låda på posten igår då. Så behövde jag inte fundera på det så mycket. :D
Nu undrar jag bara vart posten gjort av den andra lådan från samma beställning...

2010 Château de Beaucastel Châteauneuf-du-Pape
2011 Château de Beaucastel Châteauneuf-du-Pape
2012 Château de Beaucastel Châteauneuf-du-Pape
2013 Château de Beaucastel Châteauneuf-du-Pape
2013 Hans Moser Blaufränkisch Cigar Reserva
2013 Hans Moser Cabernet-Merlot Hans Moser


Note to self: Inte beställa obskyra viner från Österrike. Det ger bara merarbete när man måste lägga till dem som nya viner på Cellartracker. ;)

 

Trydebull

Medlem
2013 Hans Moser Blaufränkisch Cigar Reserva
2013 Hans Moser Cabernet-Merlot Hans Moser


Note to self: Inte beställa obskyra viner från Österrike. Det ger bara merarbete när man måste lägga till dem som nya viner på Cellartracker. ;)

Var hittade du de där, och vad var det som fick dig att falla för just dem? Precis som din arbetsinsats på CT indikerar, inte direkt det mest lättippade valet?
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
10 x 2015 Willi Schaefer Graacher Domprobst Riesling Kabinett
4 x 2015 Willi Schaefer Graacher Himmelreich Riesling Spätlese
2 x 2013 Ridge Lytton Springs
1 x 2014 Ridge Lytton Springs
2 x 2013 Ridge Geyserville
1 x 2010 Guigal Cote-Roti Brune et Blonde
1 x 2006 Guigal Cote-Roti Chateau d´Ampuis
1 x 2009 Guigal Cote-Roti Chateau d´Ampuis
1 x 2012 Markus Molitor Brauneberger Mandelgraben Spätburgunder*
2 x 2012 Markus Molitor Brauneberger Klostergarten Spätburgunder**
1 x 2012 Markus Molitor Brauneberger Klostergarten Spätburgunder***

Nu bågnar sidorna på mitt skåp och det blir ett absolut köpstopp tills sommarens Frankrikeresa!
 

Mattias Schyberg

Administratör
10 x 2015 Willi Schaefer Graacher Domprobst Riesling Kabinett
4 x 2015 Willi Schaefer Graacher Himmelreich Riesling Spätlese
2 x 2013 Ridge Lytton Springs
1 x 2014 Ridge Lytton Springs
2 x 2013 Ridge Geyserville
1 x 2010 Guigal Cote-Roti Brune et Blonde
1 x 2006 Guigal Cote-Roti Chateau d´Ampuis
1 x 2009 Guigal Cote-Roti Chateau d´Ampuis
1 x 2012 Markus Molitor Brauneberger Mandelgraben Spätburgunder*
2 x 2012 Markus Molitor Brauneberger Klostergarten Spätburgunder**
1 x 2012 Markus Molitor Brauneberger Klostergarten Spätburgunder***

Nu bågnar sidorna på mitt skåp och det blir ett absolut köpstopp tills sommarens Frankrikeresa!
Wow!
 

Stenberg

Medlem
Var hittade du de där, och vad var det som fick dig att falla för just dem? Precis som din arbetsinsats på CT indikerar, inte direkt det mest lättippade valet?
Jag skulle beställa ett annat vin av samma producent, deras VTS (Vintage Top Select), som jag druckit tidigare och har några flaskor av i källaren. Väntar dock fortfarande på den andra lådan med dem i.
Sedan är det ju kul att testa lite nytt oxå så då blev det ett par flaskor vardera av dessa. Blaufränkisch för att jag inte tror jag druckit det alls tidigare och den andra... mest för att den var billig och jag ville fylla lådan. Typ.

Beställda från Hubert Fohringer, http://www.fohringer.at/.
 
Toppen