Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

LeChat

Medlem
Blev beställt några flaskor från dagens släpp:
2 st 2008 Alfred Gratien Cuvée Paradis
2 st 2012 M. Marengo Barolo Bricco Viole.

... också anlände en låda med en ny årgång av Renato Rattis vardagsbarolo, 2013 Marcenasco. :)
IMG_7384.JPG

2008 Michel Arnould & Fils Champagne Mémoire de Vignes x6 flaskor från spanska Gourmet Hunters. Pris inkl. frakt blev 624:-/flaska vilket får räknas som ett riktigt bra pris då 2007'an kostar 844:- på Monopolbolaget.

QPCCxsz.jpg
Vill också ha denna! Är köp och leverans smidig? Att handla där innebär väl att jag ska skatta i Sverige eller?
 
M

Mouton

Sitter och funderar på en låda Gosset Grand rose, bara för detta släpp va så ointressant.
Jag menar, det borde ju bli över 10+ nån dag.
Och så vart det.. Men ursäktar mig med Winepunkers rek, köp 6 per år märk upp, lagra.. Njuutttt;)
Och min egna rek, 3st Magnum också.
 
Last edited by a moderator:
Sitter och funderar på en låda Gosset Grand rose, bara för detta släpp va så ointressant.
Jag menar, det borde ju bli över 10+ nån dag.
Och så vart det.. Men ursäktar mig med Winepunkers rek, köp 6 per år märk upp, lagra.. Njuutttt;)
Och min egna rek, 3st Magnum också.
Har följt punkarns råd angående GGR sedan 2011. Bara att instämma de blir bara bättre och bättre.
 
M

Mouton

Har följt punkarns råd angående GGR sedan 2011. Bara att instämma de blir bara bättre och bättre.
Japp, JC, som en Trogen följare av din blogg så vet jag det.."Amarone" till trots.. Har ett gäng Magnum i källaren, ska vi inte köra samma där? Winpunkar'n vad säger du
 
M

Mouton

Japp, JC, som en Trogen följare av din blogg så vet jag det.."Amarone" till trots.. Har ett gäng Magnum i källaren, ska vi inte köra samma där? Winpunkar'n vad säger du
Vore intressant att få veta hur min 'egen' vinguru ser på saken om Magnum
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Blev beställt några flaskor från dagens släpp:
2 st 2008 Alfred Gratien Cuvée Paradis
2 st 2012 M. Marengo Barolo Bricco Viole.

... också anlände en låda med en ny årgång av Renato Rattis vardagsbarolo, 2013 Marcenasco. :)Visa bifogad bild 9885

Vill också ha denna! Är köp och leverans smidig? Att handla där innebär väl att jag ska skatta i Sverige eller?

Det kunde inte ha fungerat bättre! Bestälning gjordes via säkra betalningskanaler, orderbekräftelse kom via mail direkt och dagen därpå packades och skickades flaskorna. Frakten gick under påskhelgen och försenades inte pga. det. Bra paketerat och upphämtat hos mitt Postombud (missade hemleveransen). Enligt svensk lag ska du deklarera det till Skatteverket då återförsäljaren inte gör det, så det är upp till dig. Jag kommer göra fler köp härifrån!

Edit:
Den här flaskformen måste ju vara den snyggaste för champagne också? Ruskigt läcker!
mDw9p35.jpg
 
Last edited:

LeChat

Medlem
Det kunde inte ha fungerat bättre! Bestälning gjordes via säkra betalningskanaler, orderbekräftelse kom via mail direkt och dagen därpå packades och skickades flaskorna. Frakten gick under påskhelgen och försenades inte pga. det. Bra paketerat och upphämtat hos mitt Postombud (missade hemleveransen). Enligt svensk lag ska du deklarera det till Skatteverket då återförsäljaren inte gör det, så det är upp till dig. Jag kommer göra fler köp härifrån!

Edit:
Den här flaskformen måste ju vara den snyggaste för champagne också? Ruskigt läcker!
mDw9p35.jpg
Gjorde nyss en beställning och fått mail tillbaka så än så länge verkar allt funka! :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Dagens besök på Nordstan:

image.png


Påfyllning av Tempier. En chenin blanc till dagens ostlunch, lite mencia till kvällens köttbit och två udda skapelser som Jesper Kling lurade på mig på bolis: En udda syrah från Chile och en häxblandning från Australien som ska vara "kul", sagt på knorrande skånska eller vad han nu har för dialekt.
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Köpt lite den senaste månaden...

Champagne
Collard Picard Cuvée don Picard bob
Bonnaire Bdb 2008
Bonnaire Bdb NV
Paul Bara Brut NV
Vilmart & co Grande Reserve deg okt 2016
Heucq Cuvée Antique 2008
Taittinger NV x 2 halvflaskor
Pol Roger NV halvflaska
2 x Hemliga, inköpta va min fru som skall serveras blint till mig.

Chablis
Louis Michel & Fils
1er Cru Montée de Tonnerre 2014
1 er Cru Foréts 2014

Domaine Pinson
1er cru Montmain 2015
Grand cru Les Clos 2015

William Fevre
1er Cru Les Lys 2015
1er Cru Mantmains 2015

La Chablisienne
1er cru Vaucoupin 2014
1 er Cru Montmains 2012
Grand Cru Les Preuses 2012 (1/2-flaska)

Matthieu Antunes
1er Cru Montmains 2013
1er Cru Beauroy 2010

Loire
Vouvray Domaine Clos Naudin Foreau sec 2011 x 2
Domaine de la Taille aux loups, Montlouis sur Loire Les dix arpents.2015 x 2
Philippe Alliot Chinon Vieilles Vignes 2014
Thierry Germain Saumur Champions 2015
Domaine de Villemont Cuvée Prestige 2014 x 2
Domaine de Villemont Surprise d’antan
Domaine de Villemont cuvée Virginie

Mosel
Markus Molitor Alte Reben 2014
Reichsgraf von Kesselstatt 2014 Wiltinger trocken
Görgen Riesling spätlese trocken Alte Reben 2011
Rebenhof Sekt Riesling extra Trocken 2014

Övrigt
Ch Béthanie Arbois Chardonnay 2015 (jura)
Puech-Haut prestige rosé 2015
+ En blandad påse belgisk öl.
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Dagens besök på Nordstan:

Visa bifogad bild 9889

Påfyllning av Tempier. En chenin blanc till dagens ostlunch, lite mencia till kvällens köttbit och två udda skapelser som Jesper Kling lurade på mig på bolis: En udda syrah från Chile och en häxblandning från Australien som ska vara "kul", sagt på knorrande skånska eller vad han nu har för dialekt.
Drack Australiensaren idag, rätt "kul" :)

Guimaro är dunderbra!
 
Toppen