Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
IMG_1572.JPG


Det har varit väldigt lite inköp för mig i år. Det här var i alla fall ett vin som föll mig i smaken. Passade på att flytta fyra sista flaskorna från Söderhallarna till Bromma Blocks. Hämtades ut igår.

Blir nog även en låda caviste i morgon om jag hinner!
 

Vian

Medlem
Köpte senaste lådan från Caviste idag (CAV0075) och ska snart till Sicilien och fylla två resväskor. Så den rimliga slutsatsen borde vara att det är köpstopp som gäller från och med nu. Både plånboken och platsbristen i källaren är åtminstone överens om det.

Men efter bra tips från forumet har jag ändå fyllt min varukorg på bolagets hemsida med ett gäng Borgogno Barolo och lite annat. Så just nu är jag i valet och kvalet. Öppnar upp sidan ibland, fingrar på beställknappen, motstår frestelsen, stänger sidan, öppnar den igen efter någon timma och upprepar processen. Så jag får se var det här slutar :rolleyes:
 

MartinE

Medlem
Lite beställningar från fyra olika håll, som råkade trilla in på samma dag:

Cattier Clos du Moulin
En låda Huré Frères, blandade flaskor (Caviste 0074)
En låda Krug Grande Cuvée Edition 164
Krug Grande Cuvée (2003-bas)
2003 Krug Vintage
2003 Krug Clos du Mesnil
En låda 2005 David Léclapart L'Apôtre
1990 Philipponnat Clos des Goisses
2 x 2009 Louis Roederer Brut Nature
2002 Georges Vesselle

@Daniel A och @Skaggs har lovat att ta hand om några flaskor Krug och L'Apôtre. Sambon har dock börjat knorra lite över platsbrist på sistone och även nämnt det förbjudna K-ordet! Och ovanstående leverans förbättrade inte stämningen. Tydligen ska jag i ett svagt ögonblick gått med på att inte köpa fler flaskor än vi konsumerar, vilket hon för övrigt tolkat som att totalen bör minska framöver... Så nu måste jag börja dricka snabbare! :rolleyes:
 
Last edited:

Skrutt

Medlem
Inte missade man det inte!Visa bifogad bild 11002
Hur fasen kan du ha dem i ditt våld redan? De finns/fanns väl bara i beställningssortimentet? Själv drog jag iväg en liten beställning men när det gäller BS känns det ruskigt chansartat. Man slänger ut ett flöte, typ, och någon gång blir det napp. Eller också kommer det ett meddelande om slut hos leverantör, dvs masken har ätits upp.
 

Gradin

Medlem
Hur fasen kan du ha dem i ditt våld redan? De finns/fanns väl bara i beställningssortimentet? Själv drog jag iväg en liten beställning men när det gäller BS känns det ruskigt chansartat. Man slänger ut ett flöte, typ, och någon gång blir det napp. Eller också kommer det ett meddelande om slut hos leverantör, dvs masken har ätits upp.

Beställde dessa på pricken när de vart tillgängliga, och även sedan jag började beställa till systembolaget i stockholm city har jag aldrig haft samma problem med att de "tar slut" eller liknande händelser som i kommuner längre ifrån.
 

Skrutt

Medlem
Jag fick mina två Grasso. Det känns som att 2013s barolohausse inte är riktigt lika het som 2010s. För dem som missade Sandrones "Le Vigne" i små partier finns visst fortfarande "Aleste" att tillgå, den som är uppkallad efter Luciano Sandrones barnbarn och förr hade det mindre anonyma namnet Cannubi Boschis. En dryg hundring dyrare, visserligen.
 
Toppen