Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Idag kom några flaskor från BS!
IMG_7387.JPG
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
isabelle lalaudey.jpg

kunde lika gärna ha lagt den här i "Budgetfynd" men nu blev det här istället:
2012 Château Haut-Mongeat Cuvée Isabelle: husvin som alltid levererar
2009 Château Lalaudey: ny bekantskap, Bordeaux i Rioja-flaska, extremt höga poäng på cellartracker: tät doft med svarta vinbär och mint. Varma svarta vinbär dominerar smaken, det finns något angenämt grönt i bakgrunden, trots att blandningen saknar cab franc. Bläck och blyerts tillsammans med en rejäl uppsättning örter. Mycket försiktigt fatat. Kanske inte riktigt så bra som poängen på cellartracker visar, men inte inte långt ifrån, hade inte känt mig lurad om jag hade betalat dubbla priset.
Det här visar än en gång att det är svårt att hitta ett distrikt som ger valuta för pengarna än Bordeaux.
 

fluff

Medlem
Peppade för släppet hela veckan och.... föll vid mållinjen, hårt. Inga flaskor här. Men plånboken blev väl glad antar jag.
 

Johan Ö

Medlem
Fick precis min order ändrad till en låda pga stor efterfrågan. Mycket märkligt då jag har för mig att det stod att det gick bra att beställa fler lådor av samma vin, samt att dom inte garanterar tillgänglighet till alla kunder:mad:..

Edit: Läste precis detta "Tillgången av de eftertraktade vinerna är mycket begränsad. Din order kan ändras, beroende på tillgång. Levereras i november, kanske tidigare. Läs mer om Anselm Selosse under fliken "på gång"."
 
Last edited:

matage

Medlem
Å där trillade det in ett mail om att min faktura justerats ned och jag bara fick en låda... Jobbigt när jag redan klickat igenom betalningen :/
 
Toppen