Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Foodcoma

Medlem
Men det står ju " Vi har ett maxtak på 1 flaska per vin per person. "
1 flaska per vin ... per person .. måste ju betyda 4 flaskor?o_O

Jag tolkade det så som dig annars borde de ju inte skriva som de skriver längre ner i mailet:....
"Vi har ett maxtak på 1 flaska per vin per person. Om din beställning innehåller fler flaskor än så, makuleras ordern."

Då hade de istället skrivit innehåller ordern mer än totalt EN flaska makuleras ordern
 

Silex

Medlem
Jag fick också saldo 0 när jag tryckte på bekräfta, vilket inte hänt tidigare år. Så något har nog ändrats i och med nya hemsidan. Dock vet jag inte om det betyder att ni som fått en bekräftelse faktiskt får en flaska. Känns nästan som lite för bra utdelning till forumet med tanke på antal flaskor om alla som skrev att de fått bekräftelse lyckades i lotteriet.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag fick också saldo 0 när jag tryckte på bekräfta, vilket inte hänt tidigare år. Så något har nog ändrats i och med nya hemsidan. Dock vet jag inte om det betyder att ni som fått en bekräftelse faktiskt får en flaska. Känns nästan som lite för bra utdelning till forumet med tanke på antal flaskor om alla som skrev att de fått bekräftelse lyckades i lotteriet.
Även min vän fick en Petit Chablis Magnum i bekräftelsen.
 

Robbes

Medlem
Har senaste åren köpt Raveneaus "vanliga Chablis" dvs 2017 och 2016. Inte öppnat någon än, är det läge att göra det, eller vinner dem på ytterligare lagring?
 

buteljen

Medlem
Fan inte lättolkat ändå: Max 1 flaska per vin/person.
Hade de skrivit som @buteljen sa "Max 1 flaska per vin per person" så hade det varit lättare.
Det stod som jag skrev i mailet ...
62A21E51-A536-4147-AC1F-81D1B69BA4CE.jpeg
 

Keen

slan
En flaska av varje sort per person är det. Har tidigare år haft mailkontakt med dom för att klargöra.
Fick kanske en petite chablis. Missade att uppdatera varukorgen ovh försökte istället snabbklicka på Till kassan :( så blev flera sekunder sen.
 

Chappe

Medlem
Hade 1 flaska Petit Chablis Magnum och 1 flaska Chablis i varukorgen när klockan slog 10. När priserna kom fram avslogs beställningen då Chablis var slut men sen kunde jag trycka igenom Petit Chablis Magnum. Fått bekräftelse mail men vet i fan....
 

LarsW

Medlem
Mina Bollys från Philipsons kom idag.
:)
Om jag tolkar koden rätt ( 2 första siffror är året den degorgerades och de 3 följande dagen) så degogorgerades denna 9e april 2020.

Någon som har en exakt uppgift om hur länge dessa ligger på jästen så man kan räkna ut basår?

Har hittills hittat:
Mer än dubbelt mot vad som krävs, 3 till 4 år, 4 år och minst 5 år som alternativ vid en sökning.

20201202_104308.jpg
 

MarkusJ

Medlem
Då väntar vi med spänning på att se om man fick någon Raveneau flaska detta år. :)
Gissar att dessa släpptes på Johan Lidby och inte SB, eller?
Är det någon som har koll på hur man enklast hittar kommande släpp på SB som inte kommer in TS eller webblanseringarna?
 

Cujo

Medlem
Mina Bollys från Philipsons kom idag.
:)
Om jag tolkar koden rätt ( 2 första siffror är året den degorgerades och de 3 följande dagen) så degogorgerades denna 9e april 2020.

Någon som har en exakt uppgift om hur länge dessa ligger på jästen så man kan räkna ut basår?

Har hittills hittat:
Mer än dubbelt mot vad som krävs, 3 till 4 år, 4 år och minst 5 år som alternativ vid en sökning.

Visa bifogad bild 21481
'

"minst 3 år"... hittar uppgifter om upp till 6 år samt de alternativ du listar ovan.
 
Toppen