Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Har redan skvalpat i mig två av dessa. Sandalford *pft* och Redgate *fantastisk*.
Prislapp: under 500 kr inkl hemkörning.
Dagueneau (stavningen är ett monster!) blir spännande och Pikes tar förmodligen pris som mesta EPA-etiketten på ett kvalitetsvin.
vitt.jpg

La Mouche hamnade i skamlådan, sådant vi öppnar för matlagning och OM det är drickbart, dricker upp.
 

FredrikC

Medlem
Ni verkade vara ett gäng som missade reveneau, fick de här från rarewine.dk nu ikväll.
12 * Raveneau – Assortment 2018 at 5750 euro – OWC 12 Containing: 6xButteaux & 6xClos 12 * Raveneau – Chablis Monte Tonnerre 2018 at 220 euro – OC 12
V12 * Raveneau – Chablis Vaillons 2018 at 220 euro – OC 12
Det tillkommer 25% vat på de priserna har jag för mig och vet inte hur priserna är.
 

jrick

Medlem
Ni verkade vara ett gäng som missade reveneau, fick de här från rarewine.dk nu ikväll.
12 * Raveneau – Assortment 2018 at 5750 euro – OWC 12 Containing: 6xButteaux & 6xClos 12 * Raveneau – Chablis Monte Tonnerre 2018 at 220 euro – OC 12
V12 * Raveneau – Chablis Vaillons 2018 at 220 euro – OC 12
Det tillkommer 25% vat på de priserna har jag för mig och vet inte hur priserna är.
Ungefär tre gånger så dyrt som på Systembolaget.
 

Skrutt

Medlem
Har makuleringarna på Raveneau börjat trilla in? Eller har SB faktiskt ordning på saldot fastän vi snackar best-sortiment? Själv har jag klarat mig från makulering hittills - beställde 2 st.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Har makuleringarna på Raveneau börjat trilla in? Eller har SB faktiskt ordning på saldot fastän vi snackar best-sortiment? Själv har jag klarat mig från makulering hittills - beställde 2 st.
Hittills har jag klarat mig också. Beställde 1 st.
 

Foodcoma

Medlem
Har makuleringarna på Raveneau börjat trilla in? Eller har SB faktiskt ordning på saldot fastän vi snackar best-sortiment? Själv har jag klarat mig från makulering hittills - beställde 2 st.

Inte heller fått någon makulering än, ringde kundtjänst igår som sa att allt såg bra ut och att ordern var ivägskickad till leverantören. Vågar dock inte hoppas riktigt än. 3 st beställda här. De bekräftade även att de förbättrat systemet kring saldo något men att de hade typ ett helt team som jobbade på att fixa till det ännu bättre - får se hur det arbetet går :ängel:
 

MagnusH70

Medlem
Har makuleringarna på Raveneau börjat trilla in? Eller har SB faktiskt ordning på saldot fastän vi snackar best-sortiment? Själv har jag klarat mig från makulering hittills - beställde 2 st.
Hoppet lever alltså. Av de två jag ville beställa fick jag direkt att den ena var saldo 0, men den andra blev bekräftad.
 
Toppen