Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Trådskapare
A
Ja det kändes rimligt, orimligare var dock 2006 halvmagnum som erbjöds för 1900:-
Du får lägga på ett år där men 2006an är inte i klass med 08 så 1900 är lite i högsta laget.

Säljer Ward ut de viner som man inte lyckats sälja till restaurang?. De var väldigt tydliga vid lansering att magnum 08 skulle privatpersoner inte få köpa.
 

Champagne99

Medlem
Ja det kändes rimligt, orimligare var dock 2006 halvmagnum som erbjöds för 1900:-

I somras köpte jag ett par flaskor av Ward Wines via privatimport, Winston 06 för 1690:- och Winston 02 för 1950:-. Jag ville fylla på med några flaskor till för mindre än en månad sedan, men då sade de nej med hänvisning till att de inte har några flaskor att sälja. Så jag antar att medlemmarna prioriterades (och med en prishöjning på 06an från i somras).

Hade inte koll på deras vinkällarklubb. Är endast intresserad av champagne, värt att gå med? Älskar Pol Roger, kommer det hemliga släpp och inbjudningar till provningar varje år eller är det mest andra viner?
 

Gradin

Medlem
Du får lägga på ett år där men 2006an är inte i klass med 08 så 1900 är lite i högsta laget.

Säljer Ward ut de viner som man inte lyckats sälja till restaurang?. De var väldigt tydliga vid lansering att magnum 08 skulle privatpersoner inte få köpa.
Okej, vet inte anledningen till flaskorna faktiskt mer än att man kunde maila vad man ville ha och sedan få en tilldelning pga begränsad volym.
06 750ml,08 1500ml och 09 1500ml var det som erbjöds.

I somras köpte jag ett par flaskor av Ward Wines via privatimport, Winston 06 för 1690:- och Winston 02 för 1950:-. Jag ville fylla på med några flaskor till för mindre än en månad sedan, men då sade de nej med hänvisning till att de inte har några flaskor att sälja. Så jag antar att medlemmarna prioriterades (och med en prishöjning på 06an från i somras).

Hade inte koll på deras vinkällarklubb. Är endast intresserad av champagne, värt att gå med? Älskar Pol Roger, kommer det hemliga släpp och inbjudningar till provningar varje år eller är det mest andra viner?

Än så länge har det mest varit hemliga släpp i form av Solaia, Domaine Leflaive, Silex, Pol Roger och några fler, första året skall det vara gratis och fr o m det andra året har jag för mig att en årsavgift á 295kr betalas.
 
Last edited:

FredrikC

Medlem
I somras köpte jag ett par flaskor av Ward Wines via privatimport, Winston 06 för 1690:- och Winston 02 för 1950:-. Jag ville fylla på med några flaskor till för mindre än en månad sedan, men då sade de nej med hänvisning till att de inte har några flaskor att sälja. Så jag antar att medlemmarna prioriterades (och med en prishöjning på 06an från i somras).

Hade inte koll på deras vinkällarklubb. Är endast intresserad av champagne, värt att gå med? Älskar Pol Roger, kommer det hemliga släpp och inbjudningar till provningar varje år eller är det mest andra viner?
Håller med, vad kostar denna klubb. Man borde få gratis medlemskap när man köpt en 15 liters av dem tidigare tycker jag :D
 

Champagne99

Medlem
Än så länge har det mest varit hemliga släpp i form av Solaia, Domaine Leflaive, Silex, Pol Roger och några fler, första året skall det vara gratis och fr o m det andra året har jag för mig att en årsavgift á 200kr betalas.

Håller med, vad kostar denna klubb. Man borde få gratis medlemskap när man köpt en 15 liters av dem tidigare tycker jag :D

Jag googlade och första året är gratis, sedan kostar det 295:-/år.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Tack hittade den sen. Trodde jag var medlem men jag var bara vanlig medlem visade det sig.
Jag tycker 4500 för swc 08 magnum är ett sjukt bra pris.
Gick också med, inte så långt kvar på 2020 dock. Men värt att stödja importörerna för futtiga 295:-
 

Gradin

Medlem
Tack hittade den sen. Trodde jag var medlem men jag var bara vanlig medlem visade det sig.
Jag tycker 4500 för swc 08 magnum är ett sjukt bra pris.

Kanske är värt att bli medlem nu och slänga iväg ett mail, jag fick allokerat 1 magnum men blev fel med mina beställningar så det dök upp 4st.
Dock hämtade jag bara ut 1 så resten skickas tillbaka. :(
 

FredrikC

Medlem
W
Kanske är värt att bli medlem nu och slänga iväg ett mail, jag fick allokerat 1 magnum men blev fel med mina beställningar så det dök upp 4st.
Dock hämtade jag bara ut 1 så resten skickas tillbaka. :(
What?! Vilket bolag? Man kanske kan ringa och fråga om de vill sälja dem istället.
 

Fixfred

Medlem
Äntligen Fick jag tag på lite -08 3318kr st fick jag betala så smärtsamt men känns ok :)

IMG-4750.jpg
 
Toppen