Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Keen

slan
:nagelbitare::nagelbitare:
Okej, vet inte anledningen till flaskorna faktiskt mer än att man kunde maila vad man ville ha och sedan få en tilldelning pga begränsad volym.
06 750ml,08 1500ml och 09 1500ml var det som erbjöds.



Än så länge har det mest varit hemliga släpp i form av Solaia, Domaine Leflaive, Silex, Pol Roger och några fler, första året skall det vara gratis och fr o m det andra året har jag för mig att en årsavgift á 295kr betalas.


Wtf, och det här säger ni nu! :p Leflaive och Rousseau :nagelbitare:

nu plingade det till och fick meddelande om att en magnum Petite Chablis finns att hämta. Skönt att det gick trots att jag klåpade mig. 2014, 2015, och 2018 i serie, undrar vilken man ska öppna först. Dumt bara att jag sumpat vertikalen :(
 

FredrikC

Medlem
Tackar @Gradin ödmjukast för tips :D
20201208_154655.jpg
 

FredrikC

Medlem
Vilket rödvin för max 1000kr skulle ni säga är bäst att dricka just nu?
Ska helst finnas på hyllan men BS kan gå.
En favorit är paleo rosso från la Macchiole.
 

MarkusJ

Medlem
Dom Perignon 2000 är riktigt tillgänglig och så mycket Dompa! Mycket av allt i kraftig stil.
Har tänkt att prova en 2008 mot en lite äldre, som jag väl får försöka klicka hem på nästa Bukowskis-auktion (eller finns det andra bra ställen att hitta gamla flaskor?).
För att det ska bli en tydlig och kul jämförelse, vad har ni för förslag på årgångar att sikta på?
 

Jos

Medlem
Har tänkt att prova en 2008 mot en lite äldre, som jag väl får försöka klicka hem på nästa Bukowskis-auktion (eller finns det andra bra ställen att hitta gamla flaskor?).
För att det ska bli en tydlig och kul jämförelse, vad har ni för förslag på årgångar att sikta på?
2002 :)
 
Trådskapare
A
Har tänkt att prova en 2008 mot en lite äldre, som jag väl får försöka klicka hem på nästa Bukowskis-auktion (eller finns det andra bra ställen att hitta gamla flaskor?).
För att det ska bli en tydlig och kul jämförelse, vad har ni för förslag på årgångar att sikta på?

Definiera lite äldre? Jag gillar 95 och 98 med liknande årgångstil (om än ej i klass med 08an) 2002 som @Jos skriver också. Vill du gå längre bak så 88an
 
Toppen