Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Sigdarve

Medlem
Billigaste på länge, 79 spänn. Men ändå en hel del bra omdömen. Får bli i morrn.
Skärmavbild 2022-10-14 kl. 19.51.15.png
 

LeChat

Medlem
660BDD79-9E02-43D7-9FE2-BAA20CAB4077.jpeg

Efter att ha njutit 2018 Christophe Cordier Bourgogne Blanc Vieilles Vignes igår så var det ju givet att köpa några flaskor av Cordier i dagens släpp. Väl på plats i butiken så såg jag även några flaskor av 2020 Pouilly-Fuissé Vieilles Vignes som fick följa med hem. Även dessa gjorda på druvor från gamla stockar.
Har inte hunnit läsa något om årgången så får väl bara hoppas på det bästa.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Veckans sju.

60843C3F-5E5A-421E-A40F-9935A7A9D5C8.jpeg

Blir ju så sjukt inspirerad av @Sonderlese och @Mexikanaren som bara alänger in in tüsk Riesling i sina källare
Försöker det bästa jag kan…

1988 Gau-Ordenheimer Eiswein (Finns inte på CT. Ett hittepåvin från en hittepå-by…)
2005 Klaus König Rüdesheimer Berg Roseneck Riesling Auslese Trocken (orkar inte lägga upp på CT) 2 fl.
2020 Bailly-Reverdy Sancerre La Mercy-Dieu
2017 I Palazzi (Angelini) BdM
, 3 btl (B-laget)
 
Last edited:

JonasBo

Medlem
Visa bifogad bild 27348
Efter att ha njutit 2018 Christophe Cordier Bourgogne Blanc Vieilles Vignes igår så var det ju givet att köpa några flaskor av Cordier i dagens släpp. Väl på plats i butiken så såg jag även några flaskor av 2020 Pouilly-Fuissé Vieilles Vignes som fick följa med hem. Även dessa gjorda på druvor från gamla stockar.
Har inte hunnit läsa något om årgången så får väl bara hoppas på det bästa.
Ska också ta hem lite Saint Veran tänkte jag.. Väldigt prisvärd tycker jag.
2020 ska, iaf enligt SBs årgångstabell, vara 4 av 5.
 

Sonderlese

Medlem
Nice! Köpt var? Direkt? Behöver bra 2021:eek:r och just Tyskland verkar ju som ett hett bud.
Beställt direkt hos producenten.

Men när skall man dricka tyska 2021?!? Syran är skyhög och lär inte integreras helt; det kommer krävas många år innan de börjar bli sammansatta. Kabinett och spätlese lär vara de bästa vintyper att satsa på i 2021.
/tålamod
 
Last edited:
Toppen